Station Geplaatst: 12 oktober 2009 Station 18 0 Geplaatst: 12 oktober 2009 Graag wil ik van het forum de mening horen over het volgende. Auto staat op de balans van een eenmanszaak. Met bijtelling, btw aftrek, enz. Is het toegestaan deze auto te verzekeren met prive-geld? M'n eerste reactie is dat je dan een fiscaal voordeel laat schieten. Maar een ondernemer heeft mij deze vraag gesteld en ik zou hier graag een genuanceerd antwoord op willen geven. Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 12 oktober 2009 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2274 Geplaatst: 12 oktober 2009 hoi station Waarom zou je dat met privé geld willen verzekeren? Dan gaan de premies niet ten laste van het resultaat en misje inderdaad het fiscale voordeel. groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 Station Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Station 18 0 Geplaatst: 13 oktober 2009 Dank je Joost. Link naar reactie
0 Maarten S Geplaatst: 14 oktober 2009 Maarten S 98 1 Geplaatst: 14 oktober 2009 Of je doet het geheel zakelijk, of je doet het geheel prive (met KM registratie). Dat maakt het uitrekenen of het interessant voor je is waarschijnlijk meteen eenvoudiger. https://woensdag.nl Link naar reactie
Station
Station
Graag wil ik van het forum de mening horen over het volgende.
Auto staat op de balans van een eenmanszaak. Met bijtelling, btw aftrek, enz.
Is het toegestaan deze auto te verzekeren met prive-geld?
M'n eerste reactie is dat je dan een fiscaal voordeel laat schieten.
Maar een ondernemer heeft mij deze vraag gesteld en ik zou hier graag een genuanceerd antwoord op willen geven.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag