• 0

Hoe goed van start te gaan?

Dag HL'ers,

 

Ik ben redelijk nieuw op dit forum, tenminste in actieve vorm. Heb al veel informatie uit de fora hier gehaald! Maar nu zit ik met iets wat ik niet heb kunnen vinden:

 

Ik ben bezig met een vacature-site gericht op mijn eigen vakgebied. Nu hoor ik jullie denken: daar heb je er weer zo één met een vacaturesite. Is misschien ook wel zo, er zijn echt talloze vacaturesites, maar zie echt de kracht in van een vacaturesite die zich op een bepaald vakgebied richt. En daarbij: er is nog geen vacaturesite die zich op dit vakgebied richt.

 

Goed, nu heb ik de site eigenlijk goed staan: goed getest, alles doorlopen, teksten kloppen etc. Maar nu zit ik met het punt: waar en hoe te beginnen? De site heeft een mogelijkheid voor werkzoekenden op CV's te uploaden, maar dat is niet erg aantrekkelejk als de site zelf nog geen vacatures heeft. Het lijkt me dus handig om eerst een (flink) aantal vacatures op de site te hebben. Maar hoe krijg ik vacatures op de site? Hoe promoot ik de site op een nette (lees: geen spam-achtige) manier? Helemaal omdat je nu niet meer (ongevraagd) mails mag sturen naar bedrijven.

(btw, het plaatsen van vacatures is gratis)

 

Graag zou ik input willen ontvangen over hoe jullie zoiets zouden aanpakken.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vacatures bij overheden op een nette manier nagaan (te beginnen bij de provincies en x grootste steden)?

Opleidingen en instituten (loopbaanservices) in deze vakgebieden op een nette manier benaderen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

om te beginnen zou je een link naar je website toe kunne voegen bij je signature op dit forum. Alle beetjes helpen ;)

 

Daarnaast kun je de bedrijven die in jouw vakgebied liggen een e-mail, flyer of folder toesturen (geadresseerd) met daarin informatie over je site en waarom ze naar jouw site moeten komen en niet naar een andere (USP). Wel netjes en niet schreeuwerig.

 

Ook zou je op scholen waar het vak geleerd wordt kunnen benaderen met jouw vacaturesite en de afstuderende leerlingen kunnen informeren over jouw site. Er staan altijd wel ergens van die bakjes waar foldertjes en blaadjes inliggen. Leg de jouwe erbij (wel overleggen met de school).

 

Succes!

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

om te beginnen zou je een link naar je website toe kunne voegen bij je signature op dit forum. Alle beetjes helpen ;)

 

Daarnaast kun je de bedrijven die in jouw vakgebied liggen een e-mail, flyer of folder toesturen (geadresseerd) met daarin informatie over je site en waarom ze naar jouw site moeten komen en niet naar een andere (USP). Wel netjes en niet schreeuwerig.

 

Ook zou je op scholen waar het vak geleerd wordt kunnen benaderen met jouw vacaturesite en de afstuderende leerlingen kunnen informeren over jouw site. Er staan altijd wel ergens van die bakjes waar foldertjes en blaadjes inliggen. Leg de jouwe erbij (wel overleggen met de school).

 

Succes!

 

Bedankt voor je reactie!

 

In hoeverre mag ik deze bedrijven (ongevraagd) een e-mail sturen? Is dat niet verboden geworden?

 

Het idee om een aantal opleidingsinstituten te benaderen had ik ook bedacht, maar dat lijkt me meer een zaak wanneer ik al een aantal vacatures op de site heb staan en nu dus nog niet relevant. Het idee van de folders en flyers is in ieder geval goed! Daarnaast heb ik nog wel goede contacten met docenten op verschillende opleidingsinstituten, hen kan ik tegen die tijd ook nog eens benaderen.

Link naar reactie
  • 0

 

In hoeverre mag ik deze bedrijven (ongevraagd) een e-mail sturen? Is dat niet verboden geworden?

 

 

Spam is (geloof ik) nu verboden. Dit is ook ten zeerste af te raden. Als je een e-mail verstuurd, doe het dan altijd t.a.v. een persoon of afdeling. Daaruit kunnen ze opmaken dat het niet klakkeloos verstuurd is maar dat je er over nagedacht hebt.

En natuurlijk met een nette aanhef en afsluiting + contact gegevens.

 

Noteer voor jezelf naar wie je het stuurt zodat je niet een persoon meerdere keren lastig valt met dezelfde email.

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

 

In hoeverre mag ik deze bedrijven (ongevraagd) een e-mail sturen? Is dat niet verboden geworden?

 

 

Een aantal klanten van ons valt ook onder de reikwijdte van de nieuwe spamwetgeving. Op de volgende site (in het leven geroepen door de toezichthouder OPTA) kan je lezen wat allemaal mag en vooral wat niet mag.

 

https://www.spamklacht.nl/ik-verzend-elektronische-berichten/

 

Individuele berichten zijn geen probleem volgens deze site. Dat roept onmiddellijk de vraag op, wat individuele berichten zijn. Valt een bericht dat gericht naar een lid van een doelgroep wordt gestuurd (voorzien van naam etc.) en één minuut later licht aangepast (andere naam) naar een volgend lid van een doelgroep wordt gestuurd onder de bepaling 'individueel bericht'?

 

Ik ben geen expert op dit gebied maar ik zie wel ruimte voor je om een aantal gerichte berichten te versturen zonder onder de spam bepaling te vallen.

 

Vriendelijke groet,

Raymond

www.mpaccounting.nl administratie, (belasting)advies en detachering

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.