• 0

Development Hosting

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Vincent en ik ben bezig om een hosting bedrijfje op te zetten. Ikzelf en de jongen waarmee ik in zee ga zijn ervaren system engineers. Bij veel bedrijven ontstaan veel problemen bij de communicatie tussen de verschillende disciplines binnen een bedrijf. Meest sprekende voorbeeld is de ruis die optreed wanneer het algemene management een functioneel plan neerlegt bij de technische afdelingen. Beide partijen spreken elkaars taal niet. Als gediplomeerde bruggenbouwers zien wij dat zelfs binnen technische afdelingen verschillende belangen zorgen voor inefficiënte bedrijfsvoering.

 

Wij zijn dan ook voornemens op het gebied van hosting producten en diensten zo op elkaar te laten aansluiten dat bijvoorbeeld developers en systeembeheerders feilloos samen kunnen werken in de enterprise markt.

 

Nu hebben wij veel kennis en hands-on ervaring wat betreft het technische gedeelte, maar marketing technisch zijn wij wat minder onderlegd. Voordat wij gaan beginnen willen wij uiteraard weten of het feasible is en dat er animo is voor twee starters met veel ervaring in de enterprise wereld.

 

Concrete vraag is hoe wij buiten onze eigen netwerk te werk moeten gaan om dit idee leven in te blazen.

 

Groeten Vincent

 

Ik hoop dat dit de goede categorie is, maar dan hoor ik het wel :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

...

Concrete vraag is hoe wij buiten onze eigen netwerk te werk moeten gaan om dit idee leven in te blazen.

 

Welkom op Higher Level, Vincent!

 

Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Hoe je je concept verkoopt aan de markt? Of iets anders?

 

 

Hoi Fred,

 

Het is inderdaad een hele open vraag :). Binnen ons eigen netwerk zijn wij in gesprek met een aantal partijen die onze producten wel zien zitten. Ons netwerk is alleen niet groot genoeg. Die willen wij graag uitbreiden, maar daar hebben wij niet zoveel ervaring mee.

 

Concreet willen wij meer mensen ons concept voorleggen en uiteraard verkopen waar dat van toepassing is.

 

Technisch hebben we een goed verhaal, maar dan heb je nog geen klanten/ netwerk. Hoe kan je dan het beste beginnen?

Link naar reactie
  • 0

Als je een diploma hebt in bruggen bouwen waarom ga je dan een eind van een brug verkopen en niet tussen de aanbieder en vrager van die brug zitten?

 

Verder lees ik dat je een "hosting bedrijfje" op aan het zetten bent zodat partijen "samen kunnen werken in de enterprise markt". Een idee om het Calimero marketing boek te lezen?

 

Als rastechneut ben ik me bewust van de kloof tussen mijn gedachtengang en die van minder technisch onderlegde mensen. Waar ik echter jeuk van krijg zijn mensen die pretenderen die kloof even op te lossen. Mijn "jeukradar" slaat vooral uit bij het horen of lezen van blaattermen en anglicismen (na een snelle scan van jouw bericht "in zee gaan", "ruis", "algemeen management", "bruggenbouwer", "enterprise markt", "hands-on ervaring")

 

Zomaar wat gedachten op de late vrijdagavond ;D

Link naar reactie
  • 0

Begrijp ik het goed dat jullie product zal bestaan uit het aanbieden van serverruimte, waar binnen bedrijven gebruik van gemaakt kan worden om systeemontwikkelaars en systeembeheerders gezamelijk aan nieuwe projecten te laten werken?

 

Wat is in dat geval exact jullie toegevoegde waarde? Je hebt het over het bruggenbouwen. Maar dat doe je toch niet door het verhuren van hostingruimte voor een ontwikkelomgeving? Dat kan je doen, imho, als je binnen die projecten actief betrokken bent.

En op dat moment ben je geen hoster meer, maar ben je consultant bij een specifiek project.

 

Dus probeer alsjeblieft nog eens wat duidelijker uit te leggen wat jullie nu exact gaan doen en hoe je daarbij invulling wilt geven aan die functionaliteit als bruggenbouwer.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties op de late avond :);

 

Sorry voor mijn wat algemene inleiding, maar ik probeerde een algemeen probleem te schetsen dat wij maar al te vaak tegen zijn gekomen.

 

In eerste instantie bieden wij hosting aan. De development environment hosting is schaars in Nederland, maar wel erg interessant. Daarnaast kunnen wij trainingen geven en consulteren. Met een combinatie van deze producten en diensten kunnen wij een potentiële probleem rond hosting wegnemen dan wel voorkomen. Daarin willen wij ons dan ook gaan onderscheiden.

 

Simpel voorbeeld: Bedrijf x wil binnen hun website een applicatie draaien met specifieke eisen. Wij zorgen voor de hosting en environment om te kunnen werken. Wij zorgen voor een optimaal systeem en de communicatie met bv. projectmanagement, applicatiebeheer, ontwikkelteam en systeembeheer kan wat betreft de hosting via ons. Hiermee hebben al deze disciplines een aanspreekpunt en kunnen wij deze samenbrengen en trachten te optimaliseren. Daarbij kunnen wij de verschillende gebruikers consulteren en trainen. Bedrijf x kan dus expertise in huis halen en een paar potentiële complicaties outsourcen.

 

@Willem: Leuk stukje zo op de late avond :), maar ik begrijp je opmerking helemaal. De “blaattermen” zijn wat algemeen inderdaad. Ik ken genoeg managers die veel wolliger praten dan dit, dan krijg je het pas lastig met de jeuk ;) . Ik wil wel benadrukken dat wij de problematiek niet bagatelliseren en de kloof zomaar gaan dichten, maar omdat we er zelf inzitten kunnen wij die lessen omzetten in concrete adviezen.

 

De kale producten zoals wij die voor ogen hebben: (is alweer aangevuld, maar dit geeft een beeld)

 

1. Virtual hosting

2. Dedicated hosting

3. Managed dedicated hosting

4. Development environment hosting

a. Source control

b. Issue tracking

c. Project management

d. Continuous Integration

5. Training

a. Development tools usage

b. Development process

c. maatwerk

6. Consultancy

a. Virtualization

b. Server architecture

c. Load balancing & content distribution

d. maatwerk

 

Link naar reactie
  • 0

Er is ontzettend veel concurrentie op het gebied van hosting, en de marges zijn vrij laag.

Je moet het hebben van schaalgrootte wil je iets kunnen verdienen op de hosting.

 

Een andere toegevoegde waarde die een hogere prijs rechtvaardigt kan natuurlijk ook.

 

Ik zou me meer focussen op de training en consultancy, en daarbij hosting aanbieden om een totaaloplosser te kunnen zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

...

In eerste instantie bieden wij hosting aan. De development environment hosting is schaars in Nederland, maar wel erg interessant. Daarnaast kunnen wij trainingen geven en consulteren. Met een combinatie van deze producten en diensten kunnen wij een potentiële probleem rond hosting wegnemen dan wel voorkomen. Daarin willen wij ons dan ook gaan onderscheiden.

 

Simpel voorbeeld: Bedrijf x wil binnen hun website een applicatie draaien met specifieke eisen. Wij zorgen voor de hosting en environment om te kunnen werken. Wij zorgen voor een optimaal systeem en de communicatie met bv. projectmanagement, applicatiebeheer, ontwikkelteam en systeembeheer kan wat betreft de hosting via ons. Hiermee hebben al deze disciplines een aanspreekpunt en kunnen wij deze samenbrengen en trachten te optimaliseren. Daarbij kunnen wij de verschillende gebruikers consulteren en trainen. Bedrijf x kan dus expertise in huis halen en een paar potentiële complicaties outsourcen.

...

 

Dus wie zijn jullie klanten, en wie jullie grote concurrenten?

 

Als klanten zie ik relatief grote bedrijven. Maar die hebben of veel al in eigen beheer, danwel uitbesteed aan de IBMs en Getronicsen van deze wereld. Complexe en langdurende salestrajecten, denk ik.

 

Waar zit jullie USP tov IBM etc?

 

De hosting die je wilt aanbieden, is dat jullie eigen bezit of huren jullie dat ook ergens in? In het laatste geval maak je het alleen duurder voor de klant, in het eerste geval heb je aardig wat investeringsgeld nodig voor aankoop, inrichting, draaiend houden. Hoeveel FTE personeel denk je nodig te hebben?

 

Ondersteunen van verschillende ontwikkelomgevingen? Als je bijv en MS en Oracle en Ruby en PHP en Python en wilt ondersteunen loop je de kans dat je (te) weinig weet over al die omgevingen (om nog maar te zwijgen over de onderliggende OS). Het lijkt mij handiger om te beginnen met 1-2 smaken en die eerst maar aan te bieden met goede consultancy en training.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.