• 0

wat vinden jullie van QUANS?

Omschrijving van je concept:

Ik heb nooit de intentie gehad om er een promotiepraatje van te maken; mijn excuses hiervoor. Ik hoop dat ik nu in onderstaand schrift mijn verhaal duidelijker en informeler heb gebracht;

 

Quans is een lokale communitie waarin vragen en antwoorden samen komen door middel van presentaties die men aan elkaar geeft eens per bepaalde periode. Elk bedrijf in een regio heeft zijn eigen capaciteiten die niet altijd optimaal worden gebruikt. QUANS zorgt ervoor dat bedrijven zich profileren als het gaat om kennis, maar ook als het gaat om het lokaal netwerken.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Op dit moment heb ik in de omgeving Wijchen 47 verschillende bedrijven benadert en komen er een kleine 60 mensen af op de eerste presentatie van een reclamebureau. Dit bedrijf houdt een presentatie en beantwoordt teven de 47 ingezonde vraagstukken van de bedrijven die meedoen. De inschrijving is 22 euro per bedrijf en ze mogen maximaal 2 mensen naar de presentatie brengen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mijn uitdaging is om kennis in eigen omgeving optimaal te benutten en tevens wil ik bedrijven met elkaar in contact brengen in een informele sfeer. Het is toch prachtig als bedrijven van elkaar kunnen leren en daarbij niet de dure kosten van congressen hoeven te betalen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Congressen, adviesbureaus of andere sprekers zijn vaak erg kostbaar voor bedrijven. QUANS brengt op effectieve en voordeligere wijze kennis aan de man en zorgt tevens voor een lokaal groeiend netwerk.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ben erg benieuwd naar wat jullie van mijn idee vinden en of dit ook landelijk een succes kan gaan worden. Verder ben ik nieuwsgierig naar hoe dit concept sterker zou kunnen worden? Ik heb al gedacht aan een magazine maar dat is meteen weer een flinke investering.

 

Schiet maar!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je omschrijft het goed! Maar dat je een vraag kan opsturen als bedrijf die ook echt behandeld wordt is belangrijk in dit concept. vandaar;m QUANS ;)

Daarbij stuiten de bezoekers op tal van andere interessante antwoorden van vragen van andere bedrijven. Evenementen is een te groot woord denk ik; presentaties zijn just that; geen toeters en bellen dus.

 

Indirect ook bedrijfspromotie natuurlijk voor het bedrijf dat presenteert. Maar het gaat er primair om dat het bedrijf dat presenteert kennis van zaken heeft in hun vakgebied en de vragen van andere bedrijven beantwoordt middels een presentatie. En dat andere bedrijven in hun regio zodra ze meer willen weten over een bepaald vakgebied mee kunnen doen. Er zijn nu 16 bedrijven die ook een presentatie willen geven. Dit gaat van verzekeringskantoren tot een bedrijf dat is gespecialiseerd in bedrijfshulpverlening.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit een erg interessant concept dat je hier omschrijft; ik heb wel eens een filmpje gezien dat je 50 vragen aan Branson kon stellen en die beantwoorde hij dan in zijn privejet met een aantrekkelijke dame erbij. Misschien is het leuker om het in deze vorm te doen? Je mist dan wel het netwerken maar het kost je wel aanzienlijk minder tijd. Daarbij kan je lastig 22 euro vragen voor het zien van een filmpje :P

 

Maar het lijkt mij als je inderdaad een bedrijf hebt in bedrijfshulpverlening het erg interessant is om eens te gaan kijken bij een presentatie van een in de buurt gelegen reclamebureau. Misschien moet je in het vervolg een kleiner aantal bedrijven benaderen zodat je met 15 bedrijven een betere wisselwerking hebt en dat het verplicht is om allemaal te presenteren. 15 weken elke vrijdag als voorbeeld.

 

Het is wel raar dat er zo weinig mensen reageren op een mijn inziens erg leuk initiatief. Verder denk ik wel dat je hier meer over een event spreekt dan over echt een organisatie. Als het een jaarlijks terugkerend event is op 10 verschillende locaties in het land dan begin je wat meer over een bedrijf. Hoe zie je dit zelf?

Link naar reactie
  • 0

Misschien weinig reactie doordat het nog wat onduidelijk is. Ik vind zelf in ieder geval dat je een enorme hoge respons hebt gehad op de uitnodiging, dus blijkbaar is er behoefte.

 

Ik neem aan dat er ook een website is om dit project te ondersteunen. Heb je een link?

Link naar reactie
  • 0

Ik had je vraag al eerder gelezen maar niet gereageerd omdat het concept me erg onduidelijk was en geen tijd / zin / interesse om vragen te stellen. Heb nu wat meer tijd dus:

 

- wat krijg ik voor die 22 euro? 1 bijeenkomst waar mogelijk mijn vraag onder de aandacht komt?

- ik lees dat mijn vraag in 90 seconden beantwoord moet worden (je schrijft zelfs 'ingaan op een vraag' dus niet eens antwoord) wat schiet ik daarmee op? Behalve de weg vragen zijn er maar weinig vragen die zo snel te beantwoorden zijn.

- hier op HL kan ik een vraag stellen en krijg ik zonder 22 euro te betalen erg informatieve reacties

 

Dit 'vraag- & antwoordspel' kan best een goed smeermiddel / lokkertje zijn voor netwerbijeenkomsten. Door de mogelijkheid dat ik een vraag kan stellen en ik dus verwacht dat degene die zich presenteert daarop ingaat heb ik meer 'commitment' om naar de bijeenkomst te gaan. Aangenomen dat mijn vraag behandeld wordt is het wellicht ook een aanleiding om verder in gesprek te gaan met de partij die presenteert.

 

Vanuit een andere hoek: bij 'normale' netwerkbijeenkomsten presenteren bedrijven zich vaak ook. Bezoekers stellen na de presentatie specificeke vragen. Met dit concept laat je de vragen vooraf stellen. Nu kent de goede ondernemer de standaard vragen van de markt al en heeft deze al beantwoord in zijn presentatie. Dus je verschuift alleen het stellen van de specifieke vragen naar voor de presentatie. Waar ligt de meerwaarde?

Link naar reactie
  • 0

Omschrijving van je concept:

Elk bedrijf in een regio heeft zijn eigen capaciteiten die niet altijd optimaal worden gebruikt. QUANS zorgt ervoor dat bedrijven zich profileren als het gaat om kennis, maar ook als het gaat om het lokaal netwerken.

 

Hoe ga je voorkomen dat de mismatch die je beschrijft niet ontzettend hard terug komt in je presentaties & vragen?

Als een bedrijf zich matig tot slecht profileert zullen de vragen dus ook gebaseerd worden op dat imago. Loop je niet het risico dat je een veredelt promotiebureau wordt met alle bijbehorende activiteiten, zoals positionering en in contact brengen met de juiste ondernemers? En zodra je dat loslaat ook je meetings in elkaar zakken?

(Ik zit dan te denken dat een elektrotechnisch advies bureau vragen krijgt over alarminstallaties & meterkasten terwijl ze high-end radar systemen ontwerpen, zoiets.)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.