• 0

Recht op garantie?

In hoeverre kun je garantie claimen? Mijn voorbeeld, gisteren stopt mijn laptop ermee omdat de oplaadpoort kapot is gegaan en hij dus geen stroom meer binnenkrijgt.

 

Ik heb een Dell, dus ik ga naar de website (heb een reservebatterij, dus kon nog 2 uur werken) van Dell en zie dat ik nog tot december 2010 garantie heb op mijn laptop. Zo gezegd zo gedaan, ik bel ze op met het verhaal dat hij niet meer oplaad en tot mijn stomme verbazing zegt de medewerker dat dat wel zo kan zijn maar dat ik dat zelf gedaan heb.

 

Dat ding waarmee hij oplaad gaat nooit kapot dus moet ik dat wel zelf hebben gedaan, ik zal wel tegen de stroomdraad aangelopen zijn waardoor de poort kapot is gegaan. Toch knap dat Dell mee kan kijken in mijn huishouden en kan zien dat ik dat gedaan heb? Ik probeer nog uit te leggen dat de laptop het twee jaar prima heeft gedaan en dagelijks gebruikt word, maar de medewerker is onverbiddelijk: eigen schuld!

 

Nu vroeg ik me af, welk recht op garantie heb je dan als een organisatie zomaar mag bepalen dat je het wel zelf kapot gemaakt zal hebben? Ze komen het nu vandaag repareren, maar wel op mijn eigen kosten dus.

 

Ik baal ervan dat een organisatie zo onder zijn garantieverplichtingen kan uitkomen.

 

Groet, Martin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uit de garantievoorwaarden:

 

# Schade als gevolg van ongelukken, inclusief morsen, vallen, spanningspieken (hiervoor moet u de CompleteCare Ongevalsdekking hebben gekocht).

# Diefstal (hiervoor moet u de CompleteCare Diefstaldekking hebben gekocht).

# Schade als gevolg van opzettelijke handelingen, normale slijtage, onredelijk of buitensporig gebruik, overmacht, waaronder brand en overstroming, omgevingsfactoren, gewelddaden of gelijksoortige incidenten.

 

Zal dus wel onder die laatste vallen neem ik aan, ik hoorde de term 'customer abuse' voorbij komen.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

zullen ze dus wel moeten aantonen en feit dat ze dat vooraf al roepen zonder onderzoek geeft dus aan dat ze het gewoon afschuiven.

Zou ik dus zeker niet accepteren.

 

Heb zelf hier eens iets prive gehad met een wasmachine, riepen ze ook al dat garantie voorbij was (1 maand na normale garantie periode) en dat ik moest betalen.

heb het gewoon laten repareren en de reparateur daarna zonder betaling weggestuurd met mededeling dat in wettelijk gezien nog garantie had en als ze het er niet mee eens waren ze maar naar de kantonrechter moesten stappen.

1 brief nog over ontvangen en daarna niet meer.

 

Dus tenzij de monteur bij reparatie bewijst dat het jouw schuld is en dus onder bovenstaande punten valt de monteur gewoon weer zonder betaling wegsturen (een en ander natuurlijk nog afhankelijk van hoe groot die monteur is ;D ) omdat het gewoon onder de garantie moet vallen.

Link naar reactie
  • 0

Nou ben ik zelf al niet zo'n kleintje dus dat komt wel goed. ;)

 

Ja, heb nog geprobeerd om ze om te praten maar ze bleven erbij dat ik het wel zelf gedaan moest hebben want dat onderdeel ging nooit kapot. In totaal 2 uur aan de telefoon gezeten met wachten en verkeerd doorverbinden erbij.

 

Volgende laptop komt gewoon van een winkel en zeker niet meer van Dell.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Ze sluiten "normale slijtage" uit van garantie?

 

Wat voor zin heeft de garantie dan? ???

 

Kan ik me nog iets bij voorstellen..

anders krijg je mensen die garantie claimen omdat de letters van het toetsenbords zijn afgesleten na 4 jaar intensief gebruik.

Of bij een fietsband dat het profiel langzaam wegslijt, dat soort dingen.

 

Maar in dit geval zou ik zeker niet betalen tenzij ze dus bewijzen dat het mijn eigen schuld is.

Link naar reactie
  • 0

Ze sluiten "normale slijtage" uit van garantie?

 

Wat voor zin heeft de garantie dan? ???

Dat is een normaal punt in overeenkomsten.

 

Het hele idee van garantie is toch dat de leverancier moet bewijzen dat het echt gebruiksschade is en geen fabrieksfout? Anders heb je niets aan garantie, kan je net zo goed gewoon je wettelijke garantie gebruiken waarin je als koper bewijs moet leveren.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Wettelijk gezien heb je gewoon recht op garantie.

 

Zij beroepen zich op een fout van jouw zijde? Dan moeten zij dat bewijzen.

 

Stel dat in een brief die je ze aangetekend opstuurt en geef ze een redelijke termijn om het alsnog op te lossen en stel ze verantwoordelijk voor de gevolgen indien zij dat niet oplossen.

 

Voor bovenstaande kun je waarschijnlijk wel van 1 van de HL-ers die juridisch onderlegd zijn een voorbeeldbrief krijgen, dit zijn redelijke standaardbrieven.

 

Daarnaast, als je zakelijk klant bij Dell bent, bel even met een accountmanager. Die lui leven van hun verkoopresultaten en als je hun kunt overtuigen van het feit dat ze je business nu kwijtraken en je er ook nog de nodige ruchtbaarheid aan kunt geven op een veelbezocht ondernemersforum, worden deze dames en heren niet blij en konden wel eens de kastanjes uit het vuur voor je halen bij hun eigen service-afdeling.

Niet geschoten....altijd mis ;)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

En een update....moederbord is net vervangen en wat blijkt...*grinnik*, het was de oplaadadapter die kapot is.... ;D

 

Toevallig vroeg ik gisteren in het gesprek nog of het niet de adapter kon zijn, maar nee...als het groene lampje op de adapter brandde dan was het zeker niet de adapter. Hmm, zeker nog nooit van kabelbreuk gehoord.

 

Maar goed, reparatie was uiteindelijk kosteloos en ze sturen een nieuwe adapter toe. Al met al toch weer een tevreden klant, goei gedaan Dell..... ;)

 

Groet, Martin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.