• 0

Acquisitie vraag

Beste allemaal,

 

Graag wil ik even mijn plan uitlichten m.b.t. het wakker maken van oude klanten en kennis maken met nieuwe klanten.

 

Zoals sommige van jullie weten ben ik dit jaar overgegaan op een andere leverancier met een ander assortiment en nieuwe website. In de 5 jaar dat ik inmiddels ondernemer ben heb ik veel dingen gedaan (veel online verkoop), maar door verkeerde investeringen en faillisementen van klanten weinig verdiend, nu doe ik het niet alleen voor het geld maar ik moet wel leven:)

 

Wat is nu dan mijn plan:

 

Ik wil van alle adressen die ik heb, dat zijn "oude" klanten van verschillende sites (alles gericht op kantoorbenodigdheden) en ook de adressen van huidige klanten (die ik meestal ook nooit persoonlijk ontmoet hebt) samenvoegen, en deze in 6 weken persoonlijk langsgaan en catalogus afgeven.

 

Nu heb ik NL in 6 stukken verdeeld op postcode en wil ik week 2 2010 beginnen op ma, di en wo. De do en vrij wil ik gebruiken voor het verwerken van de gegevens om vervolgens de week daarna er weer op uit te gaan.

 

Hoop dat jullie mijn plan begrijpen en wellicht tips / ideeën hebben hoe ik dit het beste kan uitvoeren...

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu heb ik NL in 6 stukken verdeeld op postcode en wil ik week 2 2010 beginnen op ma, di en wo. De do en vrij wil ik gebruiken voor het verwerken van de gegevens om vervolgens de week daarna er weer op uit te gaan.

Komt het reguliere werk dan niet teveel stil te liggen? (geen idee in hoeverre je zaken zelf verzend, maar e-mail beantwoorden zul je wel zelf doen.) Ga ervan uit dat je na de eerste week extra veel e-mail krijgt, als je daar niet snel op reageert ben je de klant mogelijk zo weer kwijt..

 

Als dat niet het geval is lijkt me het een prima aanpak.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Je moet denk ik wel voorzichtig zijn met 'online klanten'.

Ik weet namelijk niet of mensen die online bij jou hebben besteld wel zitten te wachten op persoonlijk bezoek en een catalogus. Als ze persoonlijke aandacht en een papieren catalogus wilden, waren ze wellicht wel direct naar een 'offline' winkel gegaan.

Zo stel ik het persoonlijk niet echt op prijs dat webshops waar ik één keer iets heb besteld, mij gelijk troep per post toesturen, laat staan langskomen.

 

Maar het idee is natuurlijk an sich niet verkeerd, alleen zou ik dus wel differentiatie toepassen op je klanten!

 

 

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 0

Om veel onnodig tijdsverlies te voorkomen zou ik wel zorgen voor een gedegen planning.

Hoeveel minuten denk je dat een bezoek gemiddeld in beslag zal nemen? En hoeveel bezoeken wil je op een dag doen?

Zorg ervoor dat de bezoeken die je op een dag plant dicht bij elkaar in de buurt liggen zodat je zo weinig tijd verspeelt aan reizen.

 

En hoe groot is jouw klantenbestand? Is het daadwerkelijk interessant om iedereen te bezoeken? Wees daarin selectief en zorg dat je telefonisch al voldoende informatie krijgt om dat goed te kunnen beoordelen. Verspil geen tijd en vooral energie aan 'klanten' die toch niet willen.

RecCen - Betaalbaar recruitment voor het MKB!

Online adverteren, Kandidaten Search en Selectie voor 1 vast bedrag!

http://www.reccen.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Paul,

 

Ik sluit mij aan bij Frank. Zeker als je de klanten niet kent. Dan sta je straks in een woonwijk aan de deur bij een zzp-er die vanuit huis werkt. Of je komt bij een groter bedrijf aan de balie en mag je catalogus afgeven, dan ben je dus niet meer dan een veredelde postbezorger. En omdat het om oude klanten gaat kun je wel vragen naar de contactpersoon van destijds, maar "die werkt hier niet meer".

 

Bekijk ook wat je destijds aan je klanten hebt gemeld over het gebruik van hun adresgegevens (privacy reglement?). Je zegt dat je deze adresgegevens van "verschillende sites" hebt verzameld. Mag je die gegevens gebruiken voor deze actie? En is je huidige bedrijf voor al die klanten als zodanig herkenbaar? Het zou bij mij behoorlijk vreemd overkomen als je je voorstelt als "Paul van bedrijf X, waar u destijds een paar keer kantoorbenodigdheden heeft besteld, maar dat heette toen nog bedrijf Y".

 

Misschien een idee om niet meteen catalogi te laten drukken voor heel Nederland, maar eerst met een klein aantal exemplaren in je eigen regio te beginnen om te ervaren hoe dit valt.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

...

Ik wil van alle adressen die ik heb, dat zijn "oude" klanten van verschillende sites (alles gericht op kantoorbenodigdheden) en ook de adressen van huidige klanten (die ik meestal ook nooit persoonlijk ontmoet hebt) samenvoegen, en deze in 6 weken persoonlijk langsgaan en catalogus afgeven.

...

 

Ga je je komst van te voren aankondigen? Zo niet dan zul je vermoedelijk een aantal onvriendelijke reacties mogen verwachten. Veel mensen zitten niet te wachten op onaangekondigde bezoekjes, ze hebben hun eigen planning te halen.

 

Een aankondiging in email met ja/nee antwoordmogelijkheid komt al een stuk prettiger over, en de ja's die je hiermee krijgt zijn waardevoller (en kosten minder tijd dan iedereen afgaan).

 

Wat verwacht je zelf van 'persoonlijk langsgaan'? Hoeveel meer omzet, en is dat de inspanning in tijd en geld waard?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Beste Allemaal,

 

Bedankt voor jullie reactie's.

 

Heb voornaamste doel van deze actie is om mijn huidige klanten het nieuwe assortiment voor te stellen en eventueel hun verbruiksartikelen om te zetten naar nieuwe artikelnummers.

 

Het 2e doel is/was om oude klanten langs te gaan en te kijken of er bij deze klanten interesse is voor de catalogus / offerte.

 

Wellicht is het beter het 2e doel telefonisch te doen.

 

Ik ga er nog eens goed over nadenken!

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Waarom combineer je de komende feestdagen niet met de nieuwe catalogus, een mooie kerstkaart of geschenk in combinatie met de catalogus per post versturen.

 

Zoals al eerder aangegeven zit niet iedereen te wachten op onverwachts bezoek en zal je in veel gevallen niet verder komen dan de receptioniste.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.