Ik heb even een vraag over de registratie bij deze instantie.
Ik was voornemend om de start--- up box hier in te schrijven als woord en beeldmerk, echter is inschrijving als woordmerk niet mogelijk.
De term is te algemeen, hier moet ik maar mee leven en kan ik mij ook wel in vinden.
Vervolgens kreeg ik te horen dat ik wel het logo kan inschrijven voor 240 euro.
Maar wat is het nut hiervan? Op een logo geld toch altijd al het auteursrecht? Wat is dan de toegevoegde waarde van het BBIE als ik zelf de documentatie bewaar waar op staat wanneer het logo ontwikkeld is.
Het BBIE gaf ook aan dat ieder willekeurig bedrijf straks precies het zelfde concept mag ontwikkelen met precies de zelfde naam, hier kan ik dan geen actie op ondernemen.
Kan iemand mij hier iets verduidelijking in geven?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Elmer
Elmer
Ik heb even een vraag over de registratie bij deze instantie.
Ik was voornemend om de start--- up box hier in te schrijven als woord en beeldmerk, echter is inschrijving als woordmerk niet mogelijk.
De term is te algemeen, hier moet ik maar mee leven en kan ik mij ook wel in vinden.
Vervolgens kreeg ik te horen dat ik wel het logo kan inschrijven voor 240 euro.
Maar wat is het nut hiervan? Op een logo geld toch altijd al het auteursrecht? Wat is dan de toegevoegde waarde van het BBIE als ik zelf de documentatie bewaar waar op staat wanneer het logo ontwikkeld is.
Het BBIE gaf ook aan dat ieder willekeurig bedrijf straks precies het zelfde concept mag ontwikkelen met precies de zelfde naam, hier kan ik dan geen actie op ondernemen.
Kan iemand mij hier iets verduidelijking in geven?
Ondernemen, mijn passie!!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24032-benelux-bureau-voor-de-intellectuele-eigendom-bbie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag