Na een paar slechte ervaringen met administrateurs en accountants wil ik het volgende: Een realtime administratie. Wat bedoel ik daar mee? Constant inzicht in de status van mijn cijfers, voor zover deze ingevoerd zijn. We hebben een max. van 500 facturen per jaar totaal.

Hoe moet dat werken volgens Luc: Iedere factuur die we binnen krijgen scannen we of krijgen we per mail. Die factuur voeren we meteen die dag in op eenvoudige wijze op een kostenpost + project.

Waarom? Eigenlijk heel logisch: Ik wil gewoon zien wat er gebeurt, en niet een maand na dato zien in de administratie wat er gebeurt is, dan is het veel lastiger om te sturen.

Mijn vraag: Wie kent dit en heeft hier ervaring mee? Hoe pak je zoiets aan? Niet met een standaard boekhoudpakket of administrateur, dat is met na bijna 10.000 euro kosten in 2 - 2.5 jaar wel duidelijk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24044-realtime-administratie/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Wat zoek je nu? Een online boekhoudpakket? Of een andere manier van je administratie bijhouden dan mbv een duur pakket of boekhouder?

Als je jezelf aanwent om alle facturen meteen in een simpel boekhoudpakket in te boeken (ik gebruik zelf Snelstart, maar het kan desnoods in Excel) dan heb je altijd overzicht.

Of mis ik iets?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0

Wat ik zoek is iets waarmee ik actueel inzicht heb in mijn financiële situatie, dus niet achteraf. Vervolgens moet ik van de Belastingdienst dat ook nog op correcte wijze doen, dus waarschijnlijk in een of ander boekhoudpakket. De meeste boekhoudingen werken achteraf, ter controle, dat is dus niet wat ik wil. Ik wil gewoon dagelijks de bank en transacties in kunnen zien. Dat schijnt volgens een hoop mensen vreemd te zijn maar ik denk dat het wel de manier is die de toekomst heeft.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

In een beetje boekhoud pakket kan dat vrij simpel, Luc, incl de bankafschriften. Het staat of valt met de discipline van invoeren van de facturen, de bankkoppelingen moet je 1 malig instellen en verder kun je die mutaties dan downloaden.

Ook in online boekhoudpakketten zoals realeezee (of zoiets, zelf geen ervaring mee) moet je toch blijven invoeren. Totdat er een koppeling is tussen e-facturen en boekhoudsoftware.

Dus nogmaals: als je dagelijks invoert en je bankmutaties download, heb je dagelijks overzicht.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0

mijn financieel manager houdt naast het boekhoudpakket (Accountview) een 'liquiditeitsoverzicht' bij in een excel bestand,

hiermee kan je elke dag zien hoe het staat met je liquiditeit, maar ook kan je er toekomstige lasten al van te voren inzetten.

De enige voorwaarde is dat je het goed regelmatig bijwerkt. ;)

als ik (als redelijke leek) het bestand open kan ik meteen zien wat er deze maand nog aan fianciele ruimte is,

welke betalingen/ontvangsten er nog aan komen, erg handig.

"zoek het maar uit"

• 0

Beste Luc,

Ik denk dat ik een oplossing voor je probleem hebt, want je bent zeker niet de enige. Daarom biedt http://www.spam.nl een dienst aan waarbij je je boekhouding real time kunt laten doen. koppelt jou aan een boekhouder die voor jouw administratie geschikt is.

Hopelijk is dit voor jou het antwoord op je vraag.

Als je de HL regels doorleest zie he dat spammen van eigen diensten / producten niet toegestaan is op HL. Hou daar svp rekening mee>

• 0

Er zijn veel internetboekhoudprogramma's waarin jij en de boekhouder/accountant kunnen werken. Wanneer je de administratie (volledig) uitbesteedt dan kun je ook een "meekijk" contract afsluiten. De boekhouder/accountant boekt de administratie in en jij hebt inzage in de administratie. Kijk eens op de site van Twinfield, de kosten vallen mee. Succes.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar