• 0

Telefoon vraag: vast nummer mobiel opnemen of naar bedrijfsvoicemail

Heb een vraagje waar ik maar geen passend antwoord op kan vinden. Draai er al een tijdje omheen in de hoop dat ik er tegenaan loop, maar nee… Even een postje om de ‘wisdom of the HL-crowd’ te raadplegen.

 

Ik wil een vast telefoonnummer (waarschijnlijk 088) doorschakelen naar mijn GSM. Dit omdat ik veel op pad ben. Daardoor kan ik echter ook niet alle telefoontjes aannemen. Een call center vind ik geen goede optie, omdat klanten mij dan zelden aan de lijn zullen krijgen. Bovendien is het prijzig. Een bedrijfsvoicemail lijkt me wel acceptabel. Maar aangezien ik met meerdere bedrijven bezig ben, wil ik niet mijn persoonlijke GSM voicemail als bedrijfsvoicemail gebruiken. Ook wil ik geen aparte GSM meeslepen (lastig, want carkit kan er maar 1 tegelijk aansluiten).

 

Wat zijn de opties?

 

Ik denk zelf er zelf aan om het 088 nummer op een centrale binnen te laten komen (Fritzbox?) en het van daar uit naar mijn GSM door te schakelen. Als ik wel de telefoon kan aannemen moet het naar mijn GSM. Als ik dat niet kan naar de bedrijfsvoicemail. Verder wil ik dit op afstand aan en uit kunnen zetten en ook op afstand kunnen beluisteren. Mocht voicemail toch geen goede optie zijn, dan wil ik het alsnog naar een ander nummer kunnen doorzetten (bijv. toch een call center) .

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is het eenvoudigst te doen met VOIP, omdat je het telefoonverkeer dan kunt sturen naar waar jij het wilt. Met een eigen asterisk server is dit het makkelijkst te regelen, maar in jouw situatie misschien wat overdreven. Ik zou even bij de voip providers kijken wie dit voor je kunt aanbieden. Het is een vrij algemene vraag, dus ik denk dat de meeste dit wel kunnen doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf de Fritzbox met ISDN en kan inderdaad op afstand de doorschakeling in- en uitschakelen. Vervolgens kun je op je mobiel vertraagd doorschakelen naar een antwoorddienst. Enige waar je op moet letten is dat de doorschakeling op de Fritzbox dan direct is anders duurt het doorschakelen te lang.

 

Andere leuke feature van de Fritz is dat je in kunt bellen en een buitenlijn kunt krijgen. Ik bel dus een eigen nummer, voer m'n pincode in en kan bellen. Twee voordelen: klant ziet niet mijn mobiele nummer (of 'nummer onderdrukt') en internationaal bellen doe ik tegen m'n voip tarief.

 

Mijn ervaring met voip van xs4all is beperkt tot bellen naar het buitenland en is _niet_ positief. Heb mazzel als ik 1 op 5 keer een verbinding krijg met Parijs....

Link naar reactie
  • 0

Dank weer voor alle reacties. Ben er weer wat uitgebreider ingedoken en 088 is misschien niet handig (heb geen 100 nrs nodig). Gelukkig zijn er ook andere opties (085, 0800 of 0900).

 

Heb de links even bekeken. Voys lijkt me wel handig (in ieder geval helder beschreven), al denk ik dat de andere aanbieders dat ook wel kunnen. Ik stel immers geen rare eisen. Aan- en uitschakelen van de dienst kan via internet (of app op PC). Ik hoop dat dit ook via mobiel internet kan. Verder ga ik in ieder geval de Fritzbox ook nog even bekijken.

Link naar reactie
  • 0

Zelf werk ik al jaren met een bedrijfscentrale van KPN. Deze schakelt alle telefoontjes automatisch door. Als ik thuis opneem heb ik iemand thuis aan de lijn. Als ik mobiel opneem heb ik iemand mobiel aan de lijn. Als ik op geen van beide plaatsen opneem, gaat mijn voicemail aan, Enige nadeel is dat bij een mobiel aangenomen nummer, ik niet het nummer van de afzender zie, maar mijn eigen uitbelnummer.

Vox aliance 30

 

groet herman

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.