• 0

productie starten in het buitenland

Hallo allemaal,

 

Ik wil jullie graag een probleem (nou ja meer mijn ontwetendheid) voorleggen. Ik zelf ben al geruime tijd ondernemer in de kleine betekenis van het woord, zpp'er als bouwkundig projectleider.

Ik heb echter andere ideeen in mijn hoofd en dat betreft het opzetten van een meubellijn. Ik heb hiervoor al heel veel dingen op papier gezet en ook al een prototype laten maken. Nu zit ik echter met het probleem van de kosten, ik wil dat de meubellijn exclusief is, maar niet ontbetaalbaar. Echter hier in Nederland zijn de kosten voor het maken bijna 3 x zoveel als waarvoor ik het eigenlijk wil verkopen.

Ik wil het dus in het buitenland laten produceren, en dan het liefste oostbloklanden (dan heb ik het idee dat het nog redelijk dichtbij is). Ik heb hier echter totaal geen ervaring mee. Is het handiger om een contactpersoon hier in Nederland te vinden en die aan het werk te zetten(waar vind ik die dan?) of zelf op zoek in het buitenland, maar waar dan beginnen? Heeft er iemand ideeen hoe ik dit in de beginfase het beste kan aanpakken?

 

Ik hoor graag jullie ideeen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Begin met het vastleggen van modelrechten, auteursrechten etc. Daarover is op dit forum veel meer te vinden.

 

Omdat het gaat over het produceren van producten zul je, om eenvoudig te communiceren, met tekeningen moeten komen. CAD tekeningen kun je in Nederland laten maken en hiermee kun je al offertes aanvragen bij veel verschillende bedrijven. Zoek een x aantal bedrijven in bijvoorbeeld Polen en stuur hier je tekeningen naar toe (wellicht eerst een NDA laten ondertekenen). Polen is niet heel ver weg en je kunt er gewoon met de auto naar toe. Dus nadat je enkele offertes / prijsindicaties binnen hebt ga je deze bedrijven bezoeken en in zee met de partij die jou het meest geschikt lijkt. Op dit alles moet je je natuurlijk wel goed voorbereiden! Je zal wellicht uit moeten leggen waarop gelet moet worden in de productie, afspraken maken over betalingen etc.

 

Mocht dit alles je niets lijken kun je natuurlijk altijd nog een intermediair in Nederland vinden, hiervoor gebruik je google ;)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Als je al een oostblokland in gedachte hebt kun je denk ik met een klein beetje zoekwerk op google uitzoeken welk land de beste afstand/capaciteit balans heeft voor de meubelen die je wilt laten maken.

 

Dan kun je misschien de EVD of Consulaat/Ambassade vragen of er misschien een aantal suggesties te geven zijn. Deze overheids instanties mogen niet direkt partners aanwijzen, maar misschien hebben ze een aantal EVD rapporten op de plank liggen die aansluiten bij hetgeen je van plan bent.

 

Lijkt er op dat je goed voorbereid ten ijs komt dus stap voor stap kom je er wel. Vooral geen haast hebben, opnieuw samples laten maken, misschien dan nog wel een keer alvorens een eerst voorzichtige order te plaatsen.

 

veel succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.