• 0

productie starten in het buitenland

Hallo allemaal,

 

Ik wil jullie graag een probleem (nou ja meer mijn ontwetendheid) voorleggen. Ik zelf ben al geruime tijd ondernemer in de kleine betekenis van het woord, zpp'er als bouwkundig projectleider.

Ik heb echter andere ideeen in mijn hoofd en dat betreft het opzetten van een meubellijn. Ik heb hiervoor al heel veel dingen op papier gezet en ook al een prototype laten maken. Nu zit ik echter met het probleem van de kosten, ik wil dat de meubellijn exclusief is, maar niet ontbetaalbaar. Echter hier in Nederland zijn de kosten voor het maken bijna 3 x zoveel als waarvoor ik het eigenlijk wil verkopen.

Ik wil het dus in het buitenland laten produceren, en dan het liefste oostbloklanden (dan heb ik het idee dat het nog redelijk dichtbij is). Ik heb hier echter totaal geen ervaring mee. Is het handiger om een contactpersoon hier in Nederland te vinden en die aan het werk te zetten(waar vind ik die dan?) of zelf op zoek in het buitenland, maar waar dan beginnen? Heeft er iemand ideeen hoe ik dit in de beginfase het beste kan aanpakken?

 

Ik hoor graag jullie ideeen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Begin met het vastleggen van modelrechten, auteursrechten etc. Daarover is op dit forum veel meer te vinden.