Ik wordt franchisee voor een kledingmerk. Ik heb zojuist het Franchise contract gekregen per mail en toen kwam ik deze Delivery & Dispatch voorwaarden tegen;
Franchiser will dispatch the goods with the required information of Delivery terms, City and delivery place. Shipment cost belongs to franchisee. The delivery terms is FOB/ISTANBUL. The goods will be exported directly to the franchisee
Wat weet ik:
FOB staat voor Free on board.
Vanuit Turkije hoef je geen invoerrechten te betalen als je een ATR certficaat hebt:
Als ik het goed begrijp zijn de vervoerskosten voor mijn rekening. Maar waarom bepalen zij dan dat het via zeevracht (FOB)naar Nederland komt vanuit Istanbul?
Ik neem aan dat dit in de haven van Rotterdam aankomt. Kan ik dit dan zelf oppikken ipv een expediteur? Of moet ik een expediteur voor de verscheping zoeken?
Ik hoop dat iemand mij wat licht in deze duisternis kan geven. ::)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Benito
Benito
Hallo mensen,
Ik wordt franchisee voor een kledingmerk. Ik heb zojuist het Franchise contract gekregen per mail en toen kwam ik deze Delivery & Dispatch voorwaarden tegen;
Franchiser will dispatch the goods with the required information of Delivery terms, City and delivery place. Shipment cost belongs to franchisee. The delivery terms is FOB/ISTANBUL. The goods will be exported directly to the franchisee
Wat weet ik:
FOB staat voor Free on board.
Vanuit Turkije hoef je geen invoerrechten te betalen als je een ATR certficaat hebt:
http://www.kvk.nl/internationale_handel/documenten/atr-certificaat/
Als ik het goed begrijp zijn de vervoerskosten voor mijn rekening. Maar waarom bepalen zij dan dat het via zeevracht (FOB)naar Nederland komt vanuit Istanbul?
Ik neem aan dat dit in de haven van Rotterdam aankomt. Kan ik dit dan zelf oppikken ipv een expediteur? Of moet ik een expediteur voor de verscheping zoeken?
Ik hoop dat iemand mij wat licht in deze duisternis kan geven. ::)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24229-verscheping-vanuit-turkije/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag