Ik zit met een aantal vragen over het ondernemerschap.
Mijn vriendin heeft een man waarmee het niet helemaal lekker botert.
Hij heeft een onderneming waar het kapitaal in de hypotheek zit verweven.
Gezien ze in gemeenschap van goederen zijn getrouwd is de helft van die onderneming ook van haar.
Nu is er een strijd gaande tussen hem en haar over de zorg van hun zoon, en als mijn vriendin uiteindelijk de zorg toegewezen zou krijgen zegt hij alles op alles te zetten hem bij haar vandaan te halen.
Echter is het door zijn onderneming niet mogelijk voor zijn zoon te zorgen.
Hij dreigt nu met het failliet verklaren van zijn ondernemen zodat ze beiden in diepe schulden komen te zitten, maar hij in ieder geval thuis is voor zijn zoon.
Mijn prangende vragen:
Is dit zomaar mogelijk zonder haar 'toestemming' en met kerngezonde onderneming?
En zal zij daadwerkelijk zoveel problemen krijgen met de schulden gezien de onderneming al 6 jaar bestond voor ze samen een huis kochten (en dus gestart is door hem alleen), maar een deel van het kapitaal in de hypotheek verweven zit?
Moet het huis dan niet gewoon executoriaal verkocht worden om de overgebleven schulden te betalen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MuchachoNL
MuchachoNL
Beste leden, Moderators en Administrators,
Ik zit met een aantal vragen over het ondernemerschap.
Mijn vriendin heeft een man waarmee het niet helemaal lekker botert.
Hij heeft een onderneming waar het kapitaal in de hypotheek zit verweven.
Gezien ze in gemeenschap van goederen zijn getrouwd is de helft van die onderneming ook van haar.
Nu is er een strijd gaande tussen hem en haar over de zorg van hun zoon, en als mijn vriendin uiteindelijk de zorg toegewezen zou krijgen zegt hij alles op alles te zetten hem bij haar vandaan te halen.
Echter is het door zijn onderneming niet mogelijk voor zijn zoon te zorgen.
Hij dreigt nu met het failliet verklaren van zijn ondernemen zodat ze beiden in diepe schulden komen te zitten, maar hij in ieder geval thuis is voor zijn zoon.
Mijn prangende vragen:
Is dit zomaar mogelijk zonder haar 'toestemming' en met kerngezonde onderneming?
En zal zij daadwerkelijk zoveel problemen krijgen met de schulden gezien de onderneming al 6 jaar bestond voor ze samen een huis kochten (en dus gestart is door hem alleen), maar een deel van het kapitaal in de hypotheek verweven zit?
Moet het huis dan niet gewoon executoriaal verkocht worden om de overgebleven schulden te betalen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24272-kan-iemand-zijn-onderneming-zomaar-failliet-laten-verklaren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag