• 0

Vakantie website met alleen relevante zoekresultaten?

Van de week wilden we met een paar vrienden een wintersport gaan boeken. Dus wij achter de laptopn en verschillende reiswebsites afgegaan om te zoeken in het overgrote aanbod van vakanties. De meeste sites werken redelijk goed, veel voorkeursinstellingen om je ideale vakantie samen te stellen.

 

Maar waar wij elke keer tegen aanliepen: het resultaat. Een lijst onder elkaar met veel te veel mogelijkheden die allemaal voldoen aan de eisen die we hadden. Misschien hadden we meer specifieke eisen moeten stellen om een beter resultaat te krijgen, maar die hadden we nou eenmaal niet. En dan nog blijft het vaak scrollen en bladeren om alle opties te kunnen bekijken.

 

Toen bedacht ik me waarom niet een reiswebsite waar je het resultaat in één overzichtelijke pagina te zien krijgt. Niet meer scrollen, bladeren en zoeken nádat je jouw voorkeuren al aangegeven hebt. Als je ten slotte in een winkel aangeeft wat je voorkeuren zijn komt de medewerker (als het goed is) ook niet met 40 verschillende opties welke voldoen, maar maakt hij ook zelf een selectie met optimale producten voor je.

 

Dus het idee wat nu in mijn hoofd speelt, is het opzetten van een website waar je in een paar gemakkelijke stappen jouw voorkeuren aan kunt geven voor de ideale vakantie. En waarbij de top resultaten wordt weergegeven op een overzichtelijk scherm met daarbij de relevante informatie om een keuze te maken en de reis te boeken.

 

Zoals jullie wellicht al merken is het nog maar een idee wat net speelt en waar ik mee bezig ben om uit te denken of het een haalbaar concept is. Daarom vraag ik jullie om hier zoveel mogelijk op te schieten en mij inzichten te geven of en hoe ik hier verder mee kan gaan.

 

Alvast bedankt voor jullie mening hierover!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
En waarbij de top resultaten wordt weergegeven op een overzichtelijk scherm met daarbij de relevante informatie om een keuze te maken en de reis te boeken.

 

Groot struikelblok 1: waar haalt je website die informatie vandaan? Dat kan in mijn ogen niet anders dan andere websites zijn, en die zullen daar niet graag aan meewerken.

Groot struikelblok 2: hoe bepaal je wat relevant is? Niet alle websites leveren de informatie die jij nodig hebt om de relevantie te kunnen bepalen.

Link naar reactie
  • 0

Maar waar wij elke keer tegen aanliepen: het resultaat. Een lijst onder elkaar met veel te veel mogelijkheden die allemaal voldoen aan de eisen die we hadden. Misschien hadden we meer specifieke eisen moeten stellen om een beter resultaat te krijgen, maar die hadden we nou eenmaal niet. En dan nog blijft het vaak scrollen en bladeren om alle opties te kunnen bekijken.

Je zegt het al: "Misschien hadden we meer specifieke eisen moeten stellen om een beter resultaat te krijgen...".

Dan vraag ik me af wat jouw website beter kan, als de bezoekers niet meer wensen aangeven. Als jij alleen 'Oostenrijk', '4 personen' en 'open hard' aangeeft als eis, ja, dan krijg je een hele waslijst.

 

 

Toen bedacht ik me waarom niet een reiswebsite waar je het resultaat in één overzichtelijke pagina te zien krijgt. Niet meer scrollen, bladeren en zoeken nádat je jouw voorkeuren al aangegeven hebt. Als je ten slotte in een winkel aangeeft wat je voorkeuren zijn komt de medewerker (als het goed is) ook niet met 40 verschillende opties welke voldoen, maar maakt hij ook zelf een selectie met optimale producten voor je.

Klopt, maar ook hier: de medewerker kan alleen iets met de informatie die hij van jou krijgt. ;)

 

Ik heb zelf ook een reissite en maak het regelmatig mee: "wij zoeken een huisje/weekendarrangement voor 2 personen in Duitsland". mhm... dan stuur je wat voorstellen en dan komt het: "nee, het moet wel aan zee zijn, oh ja... het hotel moet toch wel een zwembad hebben' enz. enz.

Het blijft moeilijk: mensen hebben eigenlijk wel bepaalde voorstellingen maar hebben moeite om deze ook te formulieren. En bij een zoekmachine wordt het dan wel moeilijk als bezoekers deze wensen niet duidelijk aangeven (bij veel vakantieaanbieders heb je intussen al 100 selectiecriteria waarop je je perfecte vakantie/vakantiehuis kunt selecteren) en eindig je met 100 of meer resultaten waar je dan doorheen moet scrollen.

Link naar reactie
  • 0

Dus wij achter de laptop en verschillende reiswebsites afgegaan om te zoeken in het overgrote aanbod van vakanties.

 

Maar waar wij elke keer tegen aanliepen: het resultaat. Een lijst onder elkaar met veel te veel mogelijkheden die allemaal voldoen aan de eisen die we hadden.

Mensen zijn nieuwsgierig. Als ze meteen vinden wat ze zoeken, gaan ze toch nog verder zoeken, omdat ze hopen iets nóg mooiers, beters, goedkopers, etc. te vinden. Ze doen precies wat jij hierboven beschrijft: want waarom ga jij verschillende reiswebsites af wanneer je op de eerste al een heleboel mogelijkheden krijgt aangeboden die allemaal voldoen aan jouw eisen?

 

Als mensen op jouw website een minder uitgebreide keuze gepresenteerd krijgen kan dat dus evengoed in je nadeel werken. Ze gaan dan verder kijken en kiezen uiteindelijk dezelfde bestemming, hetzelfde huisje of hotel, maar wel op de website met het grootste aanbod.

Link naar reactie
  • 0

Van de week wilden we met een paar vrienden een wintersport gaan boeken. Dus wij achter de laptopn en verschillende reiswebsites afgegaan om te zoeken in het overgrote aanbod van vakanties. De meeste sites werken redelijk goed, veel voorkeursinstellingen om je ideale vakantie samen te stellen.

 

Maar waar wij elke keer tegen aanliepen: het resultaat. Een lijst onder elkaar met veel te veel mogelijkheden die allemaal voldoen aan de eisen die we hadden. Misschien hadden we meer specifieke eisen moeten stellen om een beter resultaat te krijgen, maar die hadden we nou eenmaal niet. En dan nog blijft het vaak scrollen en bladeren om alle opties te kunnen bekijken.

 

Als het goed is zijn deze mensen ''op zoek'' naar een vakantie en weet men nog niet precies wat ze willen. Jij hebt het hier nu over een specifieke doelgroep welke al weten waar hij/zij op zoek naar is. Daarnaast zijn de resultaten ook vaak gebaseerd op ''meeste relevante'', dus hoe verder je alles bekijkt hoe meer de relevantie begint af te nemen.

 

Daarnaast bestaat er nu eenmaal niet 1 product, 1 bestemming, 1 dienst er zijn zoveel mogelijkheden (heterogeniteit en homogeniteit). De consument van vandaag wil niet graag dat informatie wordt achterhouden omdat hierdoor wellicht cognitieve dissonantie kan optreden, daarnaast valt een vakantie ook niet onder een impuls aankoop en mag het vaak wat kosten. Men is dus bereid daarvoor te zoeken. Indien de resultaten te ver uiteenlopend zijn, kun je zoals je zelf al zegt gespecificeerd zoeken.

 

Welke toegevoegde waarde heeft jouw concept, naast het al gespecificeerd kunnen zoeken?

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het helemaal eens met frans! Het net zit vol met dergelijke verfijndee zoekmachines en ik denk dat je tijd en geld verspilt aan dergelijke projecten. Alles is tegenwoordig gewoon wat meer scrollen en zoeken, jouw concept zal alleen maar bijdrage aan nog meer scrollen en zoeken, want je moet ook nog mensen naar je site gaan trekken want het meest overschatte is van een website beginnen! succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.