• 0

Voorraadbeheerprogramma

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

probleem bij oscommerce is dan echter het bijhouden van voorraad van varianten.

Als je dus een jas hebt in 5 kleuren en 4 maten zijn dat eigenlijk 20 afzonderlijke producten waarvoor allemaal een eigen voorraad is maar voor oscommerce is het maar 1 product en kan je dus enkel voor het totaal de voorraad bijhouden.

 

dat probleem heb je dus ook als je het koppeld met voorraad beheer software.

Link naar reactie
  • 0

Bijhouden van voorraad met varianten is vrij simpel in zowel osCommerce als ZenCart.

 

Hiervoor bestaat namelijk de add on Stock by Attributes, die de voorraad per variant bijhoud in plaats alleen de voorraad van het hoofdproduct.

 

Plus osCommerce en ZenCart kunnen dit dan exporteren als een csv file die weer door vele boekhoudprogramma's ingelezen kunnen worden.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

probleem bij oscommerce is dan echter het bijhouden van voorraad van varianten.

Als je dus een jas hebt in 5 kleuren en 4 maten zijn dat eigenlijk 20 afzonderlijke producten waarvoor allemaal een eigen voorraad is maar voor oscommerce is het maar 1 product en kan je dus enkel voor het totaal de voorraad bijhouden.

 

dat probleem heb je dus ook als je het koppeld met voorraad beheer software.

 

Precies wat ik dacht inderdaad. Welk voorraadprogramma is dan eventueel wel te gebruiken die helaas niet te koppelen is maar die zeker goed genoeg is?

Link naar reactie
  • 0

Bijhouden van voorraad met varianten is vrij simpel in zowel osCommerce als ZenCart.

 

Hiervoor bestaat namelijk de add on Stock by Attributes, die de voorraad per variant bijhoud in plaats alleen de voorraad van het hoofdproduct.

 

Plus osCommerce en ZenCart kunnen dit dan exporteren als een csv file die weer door vele boekhoudprogramma's ingelezen kunnen worden.

Zonder commentaar verder...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Bijhouden van voorraad met varianten is vrij simpel in zowel osCommerce als ZenCart.

 

Hiervoor bestaat namelijk de add on Stock by Attributes, die de voorraad per variant bijhoud in plaats alleen de voorraad van het hoofdproduct.

 

Plus osCommerce en ZenCart kunnen dit dan exporteren als een csv file die weer door vele boekhoudprogramma's ingelezen kunnen worden.

 

dat ik oscommerce nog gebruikte voor mijn hoofd shops was er ook zo een contributie ja. koste me vele dagen om het in te bouwen (had al diverse andere modules ingebouwd) en vond het daarna absoluut niet werken zoals je mag verwachten voor het goed bijhouden van de voorraad.

 

Maar misschien is er ondertussen 1 en andere verbeterd daaraan, ik gebruik oscommerce ondertussen al 2 jaar niet meer.

Link naar reactie
  • 0

Precies Daniel dat systeem werkt nog steeds niet 100% lekker. Welk voorraadsysteem gebruik je zelf?

 

Dan ben ik bang dat je het verkeerd hebt ingebouwd.

 

Ik heb die module bij verschillende shops ingebouwd zowel in osCommerce als in Zen Cart en in beiden loopt het als een trein.

In Zen Cart is de inbouw een stuk makkelijker maar ja dat is bij bijna alle add-ons het geval.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Stel: Ik verkoop 1 spel voor de PC en die is er in de volgende serie:

 

Uitvoering A met Barcode A met kaft Zwart

Uitvoering B met Barcode A met kaft Wit

Uitvoering C met Barcode C met kaft Zwart

 

Je ziet dus dat het spel in 3 verschillende uitvoeringen is maar wel 2 keer dezlefde barcode heeft even als voorbeeld, toch is hij net wat anders, kan dat systeem dit?

Link naar reactie
  • 0

Ja, je hebt 2 mogelijkheden om deze artikelen aan te leggen in osC.

 

osC zonder barcode add-on:

 

Je legt 2 artikelen aan:

 

Artikel 1: Hoofdartikel Spel X (uitvoering A & B), read only attribute barcode A, attribute kaft met opties zwart / wit

 

Artikel 2: Hoofdartikel Spel X (uitvoering C), read only attribute barcode C

 

osC met barcode add-on:

 

Artkel 1: Hoofdartikel Spel X (uitvoering A & B + barcode A), attribute kaft met opties zwart/wit

 

Artikel 2: Hoofdartikel Spel X (uitvoering C & barcode C & zwarte kaft) geen attributes

 

Daarna met deze add on:

http://www.oscommerce.com/community/contributions,3302

 

hou je de voorraad makkelijk bij.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.