Geplaatst: 8 januari 201015 j lancee 42 berichten 4 Trofeeën 1 Reputatie Goedemorgen, Een aantal gegegevens Mijn partner en ik hebben een VOF. Winstverdeling 50/50 Over 2009 een winst voor belasting van 500€ Wij zijn nieti nkomstenplichtig enkel BTW plichtig Nu is mijn vraag 1: moet ik de aangifte voor ondernemers of die voor particuliere gebruiken?. 2: valt de winst onder resultaat overige werkzaamheden of onder winst uit onderneming? 3: als het resultaat overige werkzaamheden is moet ik dan de winst nog door 2 delen en apart opvoeren of is mogelijk om dit bij 1 vennoot op te voeren. Bedankt voor de reactie
Geplaatst: 8 januari 201015 j Joost Rietveld 23.2k berichten 95 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Dennis je vroeg eerder al wat te doen met de winstverdeling en daar heb je al antwoord op ontvangen. Een winst van 500 euro zou ik lekker door 2 delen en ieder aangeven als resultaat overige werkzaamheden. Maak het niet moeilijker dan nodig. groet joost Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
lancee
Goedemorgen,
Een aantal gegegevens
Mijn partner en ik hebben een VOF. Winstverdeling 50/50
Over 2009 een winst voor belasting van 500€
Wij zijn nieti nkomstenplichtig enkel BTW plichtig
Nu is mijn vraag
1: moet ik de aangifte voor ondernemers of die voor particuliere gebruiken?.
2: valt de winst onder resultaat overige werkzaamheden of onder winst uit onderneming?
3: als het resultaat overige werkzaamheden is moet ik dan de winst nog door 2 delen en apart opvoeren
of is mogelijk om dit bij 1 vennoot op te voeren.
Bedankt voor de reactie