• 0

Ok, produkt klaar en nu.

Ben je een hele tijd bezig geweest om je produkt rond te krijgen en dan is het opeens zo ver! De pilotfase breekt aan... Gaat ook redelijk en dan begint het grote werk. Verkopen.

 

Heeft iemand nog goeie creatieve ideeen voor een market entry strategy voor een ASP-product?

 

Het betreft een produkt voor het houden van realtime onderzoek per SMS en internet, waarn gelijk de grafieken getoond worden.

 

Zag ergens in de list een onderzoek dat is gehouden tijdens een seminar met Jan Douwe Kroeske. Hadden wij live kunnen doen, plus mooie grafieken, maar ja hoe kom je er tussen?

 

Groet,

Jan

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Jan,

 

In hoeverre heb je al nagedacht over een market entry strategy?

 

Een paar tips:

 

-Persbericht

-Gratis introductie weggeven aan eerste 10 mensen die reageren op ... (een DM brief? een aanbieding op de site?)

-Strategische alliantie voorstellen met reclamebureaus, marktonderzoeksbureaus die de vernieuwende technologie goed kunnen gebruiken.

-Eventbureaus benaderen

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie.

 

Had je me moeten bellen, je bent hier zo binnen en wij geven bij voorkeur nieuwkomers een kans

 

Heb ik inderdaad (nog) niet gedaan, wist je tel. niet ??? de \/\/itte, heb wel je e-mail adres gevonden en zal in ieder geval een e-mail naar je forwarden die ik gestuurd heb aan je collega. We kunnen toch als nog een x afspreken?

 

In hoeverre heb je al nagedacht over een market entry strategy?

 

Annedien, bedankt voor je tips.

 

Ik heb er wel over nagedacht en een soort van plannetje gemaakt, maar als het dan opeens voor het 'eggie' is, is het het nog wel ff doen.

 

Vond het idee van een gratis onderzoek erg goed, bij deze heb je een onderzoek verdiend! Laat het me weten.

Zit er dan ook aan te denken om het op de site te plaatsen, elke 5e reactie krijgt 1 onderzoek gratis. Dat spreekt nederlanders in ieder geval aan.

 

Wat betreft de entry strategy gaan we in eerste instantie voor een softlaunch. Eerst druppelen voor het (misschien :D) gaat stromen.

Reden daarvoor: aan de ene kant aandacht voor de klant en aan de andere kant belasting databases, gateways e.d.

 

 

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk vind ik het verbijsterend dat je zo'n complex product ontwikkelt en pas over je market entry gaat nadenken als het af is. Maar misschien dat jullie ASP-aanbod een spinoff is van een intern project?

 

Verder lijkt me dat je dit niet primair als marktonderzoeksinstrument moet lanceren, juist omdat de noodzakelijke statistische toeters en bellen ontbreken. Wat dan wel? Als enquetool voor besloten groepen waarbij populatie en steekproef kunnen samenvallen.

 

* klanttevredenheidsonderzoek

* lezersonderzoek

* staff surveys

* entree & exit surveys

 

Binnen die toepassingsgebieden kun je demo's opzetten met doelbewust geworven pilot customers, wier ervaring je gebruikt om meer ruchtbaarheid te geven aan je ASP-dienst.

 

Die dienst kun je wellicht ook onder private label aanbieden. Zibb biedt bijvoorbeeld een tamelijk slechte onderzoekstool aan binnen zijn lezerskring. Ik heb misschien wel zo'n retail-partner voor je, maar dan wil ik eerst jouw enquetool testen. En dat lukt niet met me Mac. ???

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Eigenlijk vind ik het verbijsterend dat je zo'n complex product ontwikkelt en pas over je market entry gaat nadenken als het af is.

 

Zo erg is het nu ook weer niet met ons gesteld, opzich hadden we het wel bedacht, maar dan is het zover. Normaal gesproken heb je de beschikking over een aardig budget, maar als het uit je eigen zak moet komen, is het iets anders. Elke euro kan maar 1 x worden uitgegeven. :'(

 

Verder lijkt me dat je dit niet primair als marktonderzoeksinstrument moet lanceren, juist omdat de noodzakelijke statistische toeters en bellen ontbreken. Wat dan wel? Als enquetool voor besloten groepen waarbij populatie en steekproef kunnen samenvallen.

 

Inderdaad, je hebt gelijk. De aard van het produkt is nu juist dat er geen toeters en bellen aanzitten, zodat iedereen het begrijpt en er mee om kan gaan. Het is meer een instrument voor 1 op veel communicatie

 

Kom jij verder dan gemiddelde, spreiding en steekproef grootte?

 

In de toekomst, als het gaat lopen, ontwikkelen we een analysetool, alle opvallende paden door de onderzoeksresultaten worden dan op een presenteerblad aangereikt aan de gebruiker.

 

En dat lukt niet met me Mac.

By the way, het produkt is grotendeels ontwikkeld op de Mac. Echter, met internet explorer werkt het niet goed, wordt niet meer actief ontwikkeld. Voor de Mac kan je het beste Mozilla gebruiken. Daarnaast moet je wel een gebruikersaccount hebben om te kunnen inloggen.

 

Daar kan iets aan gedaan worden uiteraard. ;D

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk vind ik het verbijsterend dat je zo'n complex product ontwikkelt en pas over je market entry gaat nadenken als het af is.

 

Zo erg is het nu ook weer niet met ons gesteld, op zich hadden we het wel bedacht, maar dan is het zover. Normaal gesproken heb je de beschikking over een aardig budget, maar als het uit je eigen zak moet komen, is het iets anders. Elke euro kan maar 1 x worden uitgegeven. :'(

 

Nadenken kost niks, toch? ;)

 

Kom jij verder dan gemiddelde, spreiding en steekproefgrootte?

 

Ik laat in SPSS meestal de significantie toetsen. Je kijkt dan naar verbanden. Ik noem een paar voorbeelden: vrouwen eten meer worteltjes dan mannen, technostarters zijn erg productgericht terwijl marketeers meer marktgericht zijn. Zeker bij schaalvragen is dat lastig uit de naakte cijfers te distilleren. Accoord, dat is geen statistiek van de straat meer, maar je hebt het wel nodig als je iets wil leren van je onderzoeksresultaten.

 

 

By the way, het produkt is grotendeels ontwikkeld op de Mac. Echter, met internet explorer werkt het niet goed, wordt niet meer actief ontwikkeld. Voor de Mac kan je het beste Mozilla gebruiken. Daarnaast moet je wel een gebruikersaccount hebben om te kunnen inloggen.

 

Tja, ik werk met Safari.

 

Maar goed. Heb je zin om eens een test te doen voor gebruik in het kader van community dialogues? En hoe sta je tegenpver private label?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Sta je er alleen voor of heb je een compagnon?

Kan ik ergens meer uitleg vinden over de werking of moet je het uit proberen. Idee: binnenkort doen wij binnen ons netwerk onderzoek naar de informatievoorziening.

 

TwaLevel:

Wat mankeert er aan de Zibb enquete tool? Je bedoelt toch die van ondernemerspeil.nl toch? Heb ik mij in verdiept, en inmiddels ingevoerd als tool om branche-onderzoek binnen een branchevereniging te doen. Ben benieuwd naar je mening. Die kan voor snark weer interessant zijn om van te leren.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Nadenken kost niks, toch?

Ligt er aan wanneer je het doet, overdag kost het me geld, tja, dat heb je als zelfstandig ondernemer, moet het dus hebben van de avonduurtjes.

;)

 

Ik laat in SPSS meestal de significantie toetsen. Zeker bij schaalvragen is dat lastig uit de naakte cijfers te distilleren.

Eens, maar ons produkt kent geen echte cijfers meer, als is gelijk in grafieken. Je kan momenteel wel handmatig filteren, uitleg aan de hand van het wortel vb. je selecteert dus mannen en vrouwen en je ziet dan een gecombineerde grafiek van mannen en vrouwen en wat ze eten (binnen het systeem van vragen). Dus je ziet zowel wortels, bloemkool, selderij enz. wil je verder inzomen op 1 item, dan klik je in de grafiek en je krijgt detail resultaten m.b.t. dat item.

 

Tja, ik werk met Safari.

Niet alle Apple produkten zijn even goed :(

 

Heb je zin om eens een test te doen voor gebruik in het kader van community dialogues? En hoe sta je tegenpver private label?

In principe wel, maar ben benieuwd hoe je die test wil inkleden. Wat heb je voor ogen?

We kunnen onze internet respondent software white labelen, maar aan de presentatie kant niet. MT-SMS'jes kunnen tevens ook als white label worden aangeboden.

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Beste PIMs,

 

Sta je er alleen voor of heb je een compagnon?

In feite is ons bedrijfje een driespan. Techniek, management en verkoop.

 

Kan ik ergens meer uitleg vinden over de werking of moet je het uit proberen.

Check de website In het submenu van 'informatie' is een link 'filosofie van nopini', op de 2e pagina aan het eind is een link, daardoor wordt een word document opgestart. Het is zover weggestopt, omdat het nog niet volledig en to-the-point is, maar je krijgt dan wel een idee hoe het werkt. Het beste is natuurlijk om het te zien. ;D

 

Sorry als ik met het bovenstaande de regels van het forum heb geschonden, is niet de bedoeling. Maar ja, ben nog beetje een junior. (;

 

Idee: binnenkort doen wij binnen ons netwerk onderzoek naar de informatievoorziening.

 

Voor goede ideeen ben ik altijd te vinden, maar ik begrijp de relatie niet zo goed naar de tekst van TwaLevel. Alhoewel ik altijd graag wil leren.

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

TwaLevel:

Wat mankeert er aan de Zibb enquete tool? Je bedoelt die van ondernemerspeil.nl toch? Heb ik mij in verdiept, en inmiddels ingevoerd als tool om branche-onderzoek binnen een branchevereniging te doen. Ben benieuwd naar je mening. Die kan voor snark weer interessant zijn om van te leren.

 

Elsevier heeft voor Opiniepeil.nl en Ondernemerspeil.nl een aparte applicatie laten maken, terwijl er behoorlijk volwaardige enquetetools beschikbaar zijn. Wat mij betreft is de industry standard Confirmit maar daar doe ik elders op dit forum reeds verslag van. Zie digitale vragenlijst in de ICT-rubriek.

 

Bij Ondernemerspeil kun je een gesponsord onderzoek laten doen in het bestand van mensen die zich hebben aangemeld (dat is dus een heel atypische steekproef) of een eigen onderzoek binnen een adresbestand dat je al had. Wat ik van hun onderzoeksinstrument kan zien, is dat er geen schaalvragen in zijn opgenomen en dat je alleen de rechte tellingen terugkrijgt. Misschien kun je de ruwe data aangeleverd krijgen zodat je zelf op zoek kan gaan naar verbanden. Maar als service wordt die tool slecht verkocht. Hoe dan wel? Kijk bijvoorbeeld eens naar CoolSurveys.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Sta je er alleen voor of heb je een compagnon?

In feite is ons bedrijfje een driespan. Techniek, management en verkoop.

Kijk dan heb je dus veel meer power om in te zetten dan ik kon opmaken uit de berichten. Je verkoopcompagnon gaat natuurlijk de boer op om potentiele klanten en businesspartners over de streep te halen. Maar ook de techneut en de manager hebben een rol te spelen bij de marktintroductie. Jullie hebben allemaal relaties, desnoods de 'dochter van de zus van de vriend van je moeder die bij Interview werkt'. Je eerste klanten dienen als referentie voor de volgende, zoek goede namen en zorg dat ze je het gunnen.

 

Kan ik ergens meer uitleg vinden over de werking of moet je het uit proberen.

Check de website In het submenu van 'informatie' is een link 'filosofie van Nopini', op de 2e pagina aan het eind is een link, daardoor wordt een word document opgestart. Het is zover weggestopt, omdat het nog niet volledig en to-the-point is, maar je krijgt dan wel een idee hoe het werkt. Het beste is natuurlijk om het te zien. ;D

Ga ik doen, bedankt. :D

 

Idee: binnenkort doen wij binnen ons netwerk onderzoek naar de informatievoorziening.

 

Voor goede ideeen ben ik altijd te vinden, maar ik begrijp de relatie niet zo goed naar de tekst van TwaLevel. Alhoewel ik altijd graag wil leren.

 

Met het idee bedoelde ik dat ik wel een test wil doen binnen ons netwerk. Met de opmerkingen richting Twalevel bedoelde ik dat jij kan leren van wat anderen verkeerd hebben gedaan, volgens de experts. Ik ben redelijk positief over Ondernemerspeil.nl omdat er veel inzicht ontstaat in het profiel van de respondenten sinds de vebeterslag die deze zomer is doorgevoerd.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0
Jullie hebben allemaal relaties

Klopt en helemaal mee eens, er staan al wat afspraken voor demo's, zelfs 1 in internationaal perspectief, aangezien het pakket al een beetje meertalig is.

 

Met het idee bedoelde ik dat ik wel een test wil doen binnen ons netwerk

Graag, is mogelijk, zou wel graag willen weten hoe je dat voor je ziet, net zoals als bij het voorstel van TwaLevel.

 

Ben benieuwd wat je van het word doc vindt?

 

leren van wat anderen verkeerd hebben gedaan,

Yep, ga zaken checken, thanxs TwaLevel, had posting even gemist.

 

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Vergelijkbaar is ook Metatude dat door in Nederlands bedrijf offshore in Bangladesh ontwikkeld is. Tamelijk zware app en het probleem bij grotere bedrijven is dat kennis over steekproeven en onderzoekontwikkeling ontbreekt. Hoe stel je een vraag op die bruikbare antwoorden oplevert? Welke verbanden verwacht je aan te treffen?

 

Die hoek zoek je met Nopini waarschijnlijk helemaal niet op. Misschien moet je de grafische weergave van onderzoeksresultaten zwaarder opvoeren. Ik vind die spinnewebjes altijd wel intrigerend.

 

Gratis demo's wegzetten is nog wel te doen, maar jullie zitten qua prijs net op een niveau dat massamarketing niet meer werkt. Dus je moet selectief zijn met demo's. Daarbij is het misschien beter naar zichtbaarheid in functionele verticals te streven, met name de HRM- en CRM-gebruikers.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
kennis over steekproeven en onderzoekontwikkeling ontbreekt.

Yep, daarom bieden wij ook consultancy. ;D

 

de grafische weergave van onderzoeksresultaten zwaarder opvoeren.

We zijn momenteel bezig met een storyboard en scripting voor een gelikte flash-presentatie. Inderdaad om de grafische weergave zwaarder aan te zetten.

Het document dat je gezien hebt, vormt een onderdeel van de cursus en online help.

 

qua prijs net op een niveau dat massamarketing niet meer werkt.

In principe zoeken we het niet in de massamarketing. We dachten in eerste instantie om het te introduceren op congressen (market entry). Dat levert ons veel leads op, door de respons op de enquete, bouwen een database van 06-nr's. We gaan vervolgens aan SMS-marketing doen. We hebben namelijk een hele goeie catch. Deze catch geeft antwoord op de vraag van de respondent: "What's in it for me". Levert ons vervolgens veel traffic op naar de site en mogelijkerwijs nieuwe klanten.

 

Opzich vond ik de prijs niet zo hoog een gemiddeld klanttevredenheids onderzoek kost minimaal 6000 euri's. Tenminste zo blijkt uit een onderzoek wat ik gelezen heb.

 

Inderdaad zoeken wij het meer in de HRM en CRM hoek.

 

Heb trouwens je links bekeken. De meeste waren wat flexibelere in de onderzoeksopbouw, maar minder in de presentatie-mode. Daarnaast missen ze de SMS-module en krijg niet de indruk dat het geheel bij een echte hutje-op-de-hei sessie realtime zal werken. Dat zijn onze USP's.

 

Ga Metatude nog bekijken. Trouwens je zit wel goed in die business :)

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

We dachten in eerste instantie om het te introduceren op congressen (market entry). Dat levert ons veel leads op, door de respons op de enquete, bouwen een database van 06-nr's. We gaan vervolgens aan SMS-marketing doen. We hebben namelijk een hele goeie catch.

 

Hoezo, geen market entry? Ik neem aan dat je niet kaal op het podium wil gaan staan presenteren, maar zie al voor me dat er iemand op het podium aan de zaal vraagt om hun gsms niet af maar aan te zetten. De cellphone als klapometer. Heb je direct attentie.

 

Kan ook een goeie pilot zijn. Vraag een grote congresorganisatie (Forum) of ze mee willen werken aan een pilot. Die kunnen dan korte SMSurveys houden, voor - tijdens - en na het congres, zodat je een nulmeting hebt.

 

Mmm, nou begin ik warm te lopen voor dat product. Is Nopini afgeleid van mobiele opinie? Kun je het dan niet beter Mobpoll noemen? Net zoals Moblogging heb je dan Mobpolling. Daar kun je vervolgens weer heel nieuwe toepassingen bij bedenken.

 

Woepie ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ben benieuwd wat je van het word doc vindt?

Wat ik eruit opmaak is dat je maar één manier van antwoorden kan verwerken. Terwijl je ook andere methodes zou willen toepassen; een schaal van 1-10, of een dubbele entry (ist|soll), of getallen/percentages.

 

Worden klanten geholpen bij het definieren van de vragen? Want dat is ook nog een kunst. Kun je ook crossings aanbrengen of doe je dat achteraf?

 

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0
iemand op het podium aan de zaal vraagt om hun gsms niet af maar aan te zetten.

Inderdaad was/is dat de beoeling. De voorbereiding bestaat uit een goed vragenlijstje, laptopje aangesloten op de beamer, gprs-telefoontje ernaast en gaan. Elke minuut wordt de basisgrafiek geupdate, je ziet de veranderingen op het scherm, kan eventueel ook in korter tijdsbestek.

Je staat dus wel een beetje kaal op het podium, maar je hebt eigenlijk niet zoveel nodig. :D

Behalve (een meewerkend) publiek en een betalende klant. ;)

 

 

Is Nopini afgeleid van mobiele opinie?

Yep.

 

Mobpoll noemen?

We hebben erg lang nagedacht over de naam. Persoonlijk heb ik ook wel in andere naamgevingsprocessen gezeten , blijft altijd lastig.

 

Voor dit produkt waren wij opzoek naar een 'ronde' naam en een beetje 'vrouwelijk' dus vriendelijk, dus niet 'vierkant' en 'mannelijk' en hard, dus met alle respect voor Mobpoll dat is vierkant mannelijk en roept en wat negatieve associatie op: een mob, daar maak je toch mee schoon?

 

Ach, het blijft subjectief in dat soort trajecten, dat is meestal mijn conclusie na een aantal naamgevingssessies (intern, maar ook met externe bureau's erbij.

 

 

vervolgens weer heel nieuwe toepassingen bij bedenken.

We hebben al een aardige lijst met toepassingen, valt bij ons onder het kopje versiebeheer. Eerst maar de markt op en wordt het positief ontvangen, dan hebben we weer budget voor verdere ontwikkeling. Helaas: tijd = geld :'(

 

 

nou begin ik warm te lopen

Erg leuk om te horen.

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0
Dat hele mobiele aspect is ook wel een sterke USP.

Dat was ook onze gedachte.

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

 

Opinie is begrijpelijk in de geografisch beperkte Nederlandse markt, maar daarbuiten niet meer. Ik vroeg me dus af wat je tegen een Amerikaan zou zeggen. Poll, survey, feedback?

 

Het mobiele aspect maakt jullie technologie interessant voor hype-gevoelige financiers, wat uiteraard niet hetzelfde is als je markt. Inspelend op de Mob-hype (van mobile, zoals cell gerelateerd is aan cellphones) kom je op MobPoll uit. In Engeland wordt mob daarentegen weer geassocieerd met relletjes. Tja.

 

Mob is hoekig, maar de assocatie met schoonmaken zit eerder in mop dan in mob. Een mopje is daarentegen wel weer vrouwelijk. Financiers zijn meestal hoekige mannen. Hoe dan ook, je vroeg niet naar een naam. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Wat ik eruit opmaak is dat je maar één manier van antwoorden kan verwerken. Terwijl je ook andere methodes zou willen toepassen; een schaal van 1-10, of een dubbele entry (ist|soll), of getallen/percentages.

Sorry, dan hebben we dat niet goed uitgelegd. Je kan in principe elke schaal nemen tussen de 1 - 9.

Echter de vraagstelling is altijd gesloten en aan de 1 tot 9 kan je alle waarden hangen die maar wil. Dit zijn de algemene vragen, waar je later op kunt filteren, zoals geslacht, afdeling, haarkleur noem maar op. Daarna volgt een gedeelte dat telkens de zelfde schaal hanteerd, anders kan je geen radargrafiek maken.

Dubbele entry is geen enkele probleem, je kan er een stuk of 5 aanmaken, de vraag is of je dat wilt.

 

Worden klanten geholpen bij het definieren van de vragen?

Yep, wij bieden ook consultancy.

 

Kun je ook crossings aanbrengen

Als je bedoeld dat je bijvoorbeeld wilt weten wat een bepaalde groep heeft geantwoord op alle vragen of een specifieke vraag? Ja dat is live mogelijk.

Als je bedoelt dat verschillende groepen tegen elkaar kunnen worden afgezet, algemeen of specifiek? Ja, is live mogelijk.

En....het overige is nog niet mogelijk ;)

 

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0
Opinie is begrijpelijk in de geografisch beperkte Nederlandse markt, maar daarbuiten niet meer. Ik vroeg me dus af wat je tegen een Amerikaan zou zeggen. Poll, survey, feedback?

We hebben ook gedacht aan Mopinion, mobile opinion, maar vonden we hoekig aan de url was al vergeven.

 

 

Financiers zijn meestal hoekige mannen.

Is dat zo? ;)

 

Trouwens, liever niet hypen, liever constructief, we hebben allemaal geizien wat hypen heeft opgeleverd.

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Trouwens, liever niet hypen, liever constructief, we hebben allemaal gezien wat hypen heeft opgeleverd.

 

Is een keuze. Hypen is bigwave surfing. Wanneer je een goed product hebt maar financiering zoekt voor het uitrollen, kan het wel slim zijn om zo'n bigwave op te zoeken. Als je maar weer weg bent tegen de tijd dat al dat water naar beneden komt. Is overigens ook een marketingtactiek. Wil je free publicity dan helpt het als je de actuele dimensie goed kan overbrengen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ben meer een windsurfer, hou van de zee, golfrijden, gijpen en een flinke take off van the biggest wave in de volgende set, om vervolgens (waarschinlijk na een waterstart :( ) opnieuw de een goeie golf af te rijden. Zo blijf je in het spel met de elementen en raak je niet uitgespeeld.

 

Met golfsurfen ben ik te vaak gewashed, waarschijnlijk te hoge golven voor een beginner, maar was wel kicken.

 

Kortom, geniet van de metafoor ;D

 

Vergelijk het vb met produktlevenscyclus, na de expansiefase nieuwe inpuls geven om verder te groeien (set van meerdere kleine golven) of wegwezen (Big Wave). Kies voor het eerste. Moet nog wennen aan surfers die met waterscooter in de golf worden gebracht.

 

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.