Hoi, hopelijk kan iem mij adviseren over het volgende.
Voor een Spaanse kennis, gevestigd met zijn bedrijf in Spanje ben ik aan het inventariseren of het mogelijk is een webshop in Nederland te openen. Het gaan om biologische producten (incl wijn) die vanuit Spanje vervoerd zullen worden naar Nld.
Hierbij stuit ik tegen hetvolgende:
1) is het noodzakelijk om een nederlandse rechtsvorm hiervoor op te richten? Dit wil ik indien mogelijk omzeilen.
2) indien geen nederlandse rechtsvorm, hoe kan ik dan wel een zakelijk nederlandse bank account regelen (heb dan nl geen uittreksel KvK). De klant in Nld betaalt eenvoudig op nederlands rekening nr...
3) indien geen nederlandse rechtsvorm, hoe kan ik een .NL en website regelen voor een bedrijf (of kan iedereen dit aanvragen?)
3) hoe werkt het met Btw, invoerrechten en accijns (wijn)
4) indien we ook aan winkels willen leveren, hefet dat gevolgen voor bovenstaande vragen/antwoorden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sabine-amsterdam
sabine-amsterdam
Hoi, hopelijk kan iem mij adviseren over het volgende.
Voor een Spaanse kennis, gevestigd met zijn bedrijf in Spanje ben ik aan het inventariseren of het mogelijk is een webshop in Nederland te openen. Het gaan om biologische producten (incl wijn) die vanuit Spanje vervoerd zullen worden naar Nld.
Hierbij stuit ik tegen hetvolgende:
1) is het noodzakelijk om een nederlandse rechtsvorm hiervoor op te richten? Dit wil ik indien mogelijk omzeilen.
2) indien geen nederlandse rechtsvorm, hoe kan ik dan wel een zakelijk nederlandse bank account regelen (heb dan nl geen uittreksel KvK). De klant in Nld betaalt eenvoudig op nederlands rekening nr...
3) indien geen nederlandse rechtsvorm, hoe kan ik een .NL en website regelen voor een bedrijf (of kan iedereen dit aanvragen?)
3) hoe werkt het met Btw, invoerrechten en accijns (wijn)
4) indien we ook aan winkels willen leveren, hefet dat gevolgen voor bovenstaande vragen/antwoorden?
Bedankt voor hulp!!
Sabine
Sabine | www.thedutchview.com | www.merkkledingvoorbabys.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24644-webshop-in-nederland-voor-spaans-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag