loading
Ga naar inhoud
NewContacts
Verberg

Welke prijs vragen voor loyalty website diensten

vraag

Ik ben bezig om een loyaliteitsprogramma op te zetten waarbij de website als communicatieplatform gaat dienen. De klant die het programma afneemt krijgt voor haar leden een ledenpas waarmee die de leden kunnen gebruiken als identificatiepas en voordeelkaart.

 

De klant weet dus wie de leden zijn en kan (direct) met hun communiceren, toch loopt deze communicatie soms stroef doordat men een slecht inzicht heeft in zijn eigen leden en/of de weg om deze leden te bereiken via diverse schijven loopt.

Het programma wordt opgesteld voor bedrijven tussen de 50.000 en 125.000 leden.

 

Via de website die ik aanbiedt is er de mogelijkheid om tekst en downloads te plaatsen om zo de leden sneller te bereiken, de ruimte die hiervoor gereserveerd is is ca 1/3 webpagina.

Het is de bedoeling de website modulair op te bouwen zodat de klant functionaliteit op budget kan afstemmen.

 

Maar, welke bedragen kan ik vragen voor het communicatiegedeelte, wie heeft hier ervaring in en zijn er voorbeelden van op internet te vinden?

 

Ben benieuwd en met groet,

Rick

 

 

 


NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord
Via de website die ik aanbiedt is er de mogelijkheid om tekst en downloads te plaatsen om zo de leden sneller te bereiken, de ruimte die hiervoor gereserveerd is is ca 1/3 webpagina.

 

Hier raak je mij kwijt... wat voor teksten, wat zou ik moeten doen met de downloads... hoezo ruimte reserveren?

 


If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1
  • Waardeer dit antwoord

Zelf geen ervaring mee, nee. Op zich wel duidelijk: het is een variant op bijv Airmiles, waar verschillende bedrijven aan meedoen.

 

Ik denk dat veel bedrijven of al iets dergelijks hebben (in huis of vie een Airmiles), of (nog) niet de waarde zien. Voor die laatste groep zou je moeten inschatten wat de waarde voor hun is, en daar dan percentage voor jouw diensten voor rekenen. Ik zou dat zo praktisch mogelijk maken, dus een bedragj(e) per klant van jouw klant die meedoet aan zo'n loyalty programma.

 

Heb je ook gekeken naar (inter)nationale concurrenten, en wat die rekenen?


r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Je geeft aan dat een bedrijf 1/3 van een webpagina krijgt. Dit terwijl men 50.000 mensen moet aanspreken. Ik vind het een behoorlijke beperking.

 

Maar als ik het goed begrijp kunnen mensen dan via de pas met een ww inloggen om daar dingen te kunnen downloaden. Wat is dan precies de meerwaarde om het via jouw te doen? Oftewel hoe verkoop je je winst marge? Misschien snap ik het plan een beetje verkeerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Het gedeelte waar de klant richting kaarthouder communiceert is een gedeelte waar niet teveel tekst/afbeeldingen op kan staan. Door het vermelden van pakkende tekst en mogelijkheid om doortelinken c.q. een volledig bericht te downloaden kan de kaarthouder zo de volledige tekst lezen.

 

Uiteraard kan de klant dit ook zelf doen op hun eigen website. Met organisaties die een programma afnemen vanaf een 50.000 kaarten is de organisatie dusdanig groot dat aanpassingen aan hun eigen website een lang traject zijn. Het moet ook op een afgeschermd gedeelte zijn daar de klant niet wil dat iedereen inzage krijgt in hun loyaliteitsprogramma.

Ik kan hun hierin een versnelling van communiceren aanbieden.

 

Fred, je hint naar Airmiles en soortgelijken is een goede, ik ga in die hoek mijn licht opdoen, dank je.

 

Wat de winstmarge betreft haal ik die uit andere onderdelen van het loyaliteitsprogramma. Het communicatiegedeelte is een additioneel onderdeel waar ik vermoedelijk per kaart een zeer klein bedrag uithaal. Maar zelfs met kleine marges op grote aantallen is het van belang de juiste prijs te vragen. Deze marge geeft mij de mogelijkheid om de juiste collega aan te nemen die met zijn toegevoegde waarde het programma een succes maakt.

 

Nu eens neuzen bij Airmiles en look-a-likes.

Rick

 


NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

zonder al te cynisch willen zijn: er zijn je al een hoop loyaliteitsprogramma's voorgegaan die het niet gehaald hebben,

ondanks grote landelijke deelnemers en grote marketingbudgetten,

waarom zou jouw programma het dan wel halen?

 

(niet negatief bedoeld, maar kan je in een worst-case-scenario ook nog uit de kosten komen?)


"zoek het maar uit"

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

De kans dat het programma het haalt zal van een aantal factoren afhangen waaronder de bruikbaarheid/tevredenheid van de pashouder, de binding die de organisatie (die de kaart afneemt) kan bewerkstelligen en functionaliteit die wij als ' matching-partner' aan het programma kunnen geven.

 

Ik ga zelf geen compleet nieuw loyaliteitsprogramma in de markt zetten. Door gebruik te maken van bestaande producten en de juiste communicatie/marketing partners wordt een programma in de markt gezet dat vanuit de kern invulling geeft aan de behoefte van beide groepen (bedrijf <> medewerkers). Ik zie het als 2 aparte partijen met elk hun eigen belangen die via een programma bij elkaar komen en daarmee een gezamelijk doel versterken.

 

Door bestaande producten & kennis te delen zal een investering te overzien zijn, er is een minimum afname nodig om kostendekkend te zijn en mocht het in het slechtste geval niet lukken dan is het meer een investering in tijd dan in financien.

 

Helaas kan ik gezien de markt en voorbereidingen momenteel niet concreter zijn en bedragen/marktsegment geven. Gaat het door dan zal dit binnen een 2 maanden bekend worden gemaakt en ga ik daar graag tzt (tijdens een HigherLevel meeting? ) dieper op in.


NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 9 leden online en 141 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké