• 0

Kun je loonbelasting terugvorderen bij de BD als salaris DGA te hoog is?

Goedendag,

 

Het is zo dat als je aannemelijk kunt maken bij de BD dat er geen volledig DGA salaris uitgekeerd kan worden, je ook slechts voor een gedeelte van een DGA salaris loonbelasting betaalt.

 

Maar wat nou als je wel een volledig DGA salaris uitgekeerd krijgt van de BV en het blijkt dat dit financieel gezien niet iedere maand mogelijk is. Om de BV draaiende te houden, stoort je regelmatig geld van prive in de BV. Kun je dan met terug werkende kracht dan nog loonbelasting terug vorderen of moet je dit gewoon snel genoeg signaleren en voor de toekomst een verzoek indienen bij de belastingdienst om jezelf een lager salaris toe te kennen?

 

Ik denk zelf het laatste maar wanneer doe je dan dat verzoek? Bij voorbeeld als de omzet na een paar maanden niet hoog genoeg blijkt te zijn om iedere maand een volledig salaris uit te betalen?

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Marcel

 

Het salaris is overeengekomen en dus zit je daar aan vast. Voor het salaris dat je niet aan privé hebt uitgekeerd, heb je als DGA een vordering op de BV. Komt dit boven de 17.500 dan is deze rentedragend en is die rente ook belast in box 1 (TBS).

 

Uiteraard kun je natuurlijk de situatie voorleggen aan de fiscus en ze vragen of ze akkoord willen gaan met jouw idee.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Tnx Joost :)

 

EDIT: Sinds januari namelijk mijn vrouw en ik beide volledig DGA. Nu moet het namelijk echt verdiend gaan worden :P En voor m'n eigen gemoedsrust weet ik dan nu de mogelijkheden.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.