• 0

Kan ik zien of een bedrijf een lening heeft afgesloten?

Goedendag,

 

Vandaag ben ik benaderd om een bedrijf over te nemen. Het klinkt allemaal aantrekkelijk en het schijnt dat het bedrijf geen schulden heeft.

 

Nu zal dat uit de administratie ook moeten blijken maar is het mogelijk om zoiets op te vragen? Ik heb namelijk redenen om te denken dat het bedrijf namelijk wel ergens een lening heeft lopen.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ligt eraan: BV's en NV's moeten hun jaarverslag bij de KvK deponeren (wordt trouwens afgeschaft). Eenmanszaken en VOF's hoeven dit niet. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je inzage krijgt in de administratie voordat je een zaak overneemt, dus vraag gewoon om de cijfers van de afgelopen 3 jaar en het lopende jaar (bij voorkeur aangeleverd door de accountant of administratiekantoor). Geef natuurlijk aan dat je oprecht geïnteresseerd bent.

Succes!

 

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat als zoiets in te zien is, dan bespaar ik mij liever de moeite om daar met m'n boekhouder naar toe af te reizen als blijkt dat ze wel een lening hebben. Het betreft een VOF dus zal ik die afspraak toch moeten maken. Zeker geen probleem als het de moeite waard blijkt te zijn.

 

Bedankt voor je snelle antwoord..

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Er zijn overigens wel bedrijven (ik kom even niet op de namen, even googlen) die zich gegevens verzamelen over de kredietwaardigheid van bedrijven, maar die gegevens zijn niet per se volledig dus daar kan je dan nog niet op bouwen...

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 1

Wat meestal wordt in dit soort situaties een voorziening opgemonem in de overname overeenkomst.

 

Uitstaande schulden kan je aftrekken van de overname som

of de verkoper geeft een persoonlijke garantie dat er geen schulden (en verborgen verplichtingen) in de onderneming zitten op straffe van een boete en persoonlijke aansprakelijkheid voor die schulden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 324 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.