Ga naar inhoud

Verschil in Paypal-wisselkoers met echte wisselkoers: aftrekbaar van de winst?

Geplaatst:

evilman

Hoi

ik vroeg me iets af..

ik heb gezocht maar de topics gaan voornamelijk over paypal betalingen ontvangen en de % die eroverheen gaan.

Andersom is het ook zo dat die paypal koers anders is dan de gewone.

Euro/$ is ipv zo'n 1,42 hun koers 1,36.

als ik iets wil kopen in dollars is dat voor mij dus nadeliger dan met de echte koers.

Is daar iets mee te doen? Dat je dat verschil per transactie aftrekt van je winst voor de belasting?

Ik weet niet in hoeverre je dat soort dingen kan doorvoeren, maar het zijn toch een soort kosten die

je bij paypal maakt voor hun service.

Featured Replies

Geplaatst:

Jaap Haagmans

Als je een betaling doet in dollars, zul je sowieso duidelijk moeten aangeven wat op dat moment de betaalde prijs in euro's was. Bij Paypal is dat vrij duidelijk terug te zien en dat bedrag boek je dan in. Meer kun je niet doen, behalve bij betalingen met Paypal rekening houden met een iets hogere prijs dan de werkelijke wisselkoers suggereert.

Ruby on Rails fanaat

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Je krijgt idd een afrekening van paypal in euro's, waar de slechte koers al in verwerkt is. Als je dat eurobedrag als kosten in je administratie opneemt, wordt dat koersverlies toch gewoon automatisch ten laste van je winst gebracht?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.