Ik lees op dit en andere fora van alles over bonnen, maar zou het graag eens allemaal op ee rijtje willen hebben (lijkt me ook handig voor andere startende ondernemers)
Ik ben zelf net een eenmanszaak begonnen en heb verschillende vragen:
- Aan welke voorwaarden moet een bon voldoen om btw terug te kunnen vragen?
Volgens een verkoper in een winkel waar ik wat kleine aankopen deed aan kantoorbenodigdheden was de kassabon voldoende, want daar stond de btw al op vermeld.
Later las ik dat een bon op naam moet zijn gesteld, maar dat de toevoeging van de pinbon ook goed zou zijn.
Nu heb ik geen aparte rekening (is ook niet verplicht als eenmanszaak) dus de pinbetaling gaat via mijn normale (privé) rekening. Mag ik deze pinbon samen met de kassabon dan alsnog gebruiken om de btw terug te vorderen?
- Aan welke voorwaarden moet een bon voldoen om als kosten af te kunnen trekken bij de inkomstenbelasting ?
Gelden hiervoor dezelfde regels als voor de btw teruggave ?
- Hoe zit het met de bon als ik zakelijke goederen inkoop via een particulier.
v.b. Ik zie op een rommelmarkt een electronische brievenweegschaal en koop deze voor 15 euro (contante betaling). Ik ontvang van de verkoper echter geen bon, want die wil daar niet aan beginnen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
totus_tuus
totus_tuus
Ik lees op dit en andere fora van alles over bonnen, maar zou het graag eens allemaal op ee rijtje willen hebben (lijkt me ook handig voor andere startende ondernemers)
Ik ben zelf net een eenmanszaak begonnen en heb verschillende vragen:
- Aan welke voorwaarden moet een bon voldoen om btw terug te kunnen vragen?
Volgens een verkoper in een winkel waar ik wat kleine aankopen deed aan kantoorbenodigdheden was de kassabon voldoende, want daar stond de btw al op vermeld.
Later las ik dat een bon op naam moet zijn gesteld, maar dat de toevoeging van de pinbon ook goed zou zijn.
Nu heb ik geen aparte rekening (is ook niet verplicht als eenmanszaak) dus de pinbetaling gaat via mijn normale (privé) rekening. Mag ik deze pinbon samen met de kassabon dan alsnog gebruiken om de btw terug te vorderen?
- Aan welke voorwaarden moet een bon voldoen om als kosten af te kunnen trekken bij de inkomstenbelasting ?
Gelden hiervoor dezelfde regels als voor de btw teruggave ?
- Hoe zit het met de bon als ik zakelijke goederen inkoop via een particulier.
v.b. Ik zie op een rommelmarkt een electronische brievenweegschaal en koop deze voor 15 euro (contante betaling). Ik ontvang van de verkoper echter geen bon, want die wil daar niet aan beginnen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25305-voorwaarden-bonnen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag