• 0

hergebruik afgeschreven bestelbus

Hallo,

 

Ik ben een kleine ZZP'er in de bouw en loop al enige weken met de volgende vraag rond:

Ik heb een bestelbusje op de zaak staan, maar die is dit jaar volledig afgeschreven.

Het is echt een oud karretje, maar hij brengt mij nog steeds op tijd naar mijn klussen.

Helaas gaat het in de bouw momenteel niet zo goed en geld voor een nieuwe vervoermiddel heb ik nog niet.

Ik vraag me nu af of ik mijn busje nog steeds op naam van de zaak kan laten op het moment dat deze niet meer op mijn balans staat of moet ik hem nu privé nemen (ik weet echt niet wat verstandig is) en als ik hem privé neem raak ik dan mijn recht op grijs-kenteken kwijt? Ik heb echt mijn best gedaan om een antwoord te vinden op mijn vraag (en misschien heb ik de verkeerde zoek opties gebruik of de verkeerde hulplijnen ingeschakeld en als sommigen nu denken waarom vraag je het je boekhouder niet, nou mijn vriendin die normaliter mij helpt met mijn boekhouding is ernstig ziek en ik wil haar nu dus niet lastigvallen met mijn problemen. Hoop dat iemand mij kan/wil helpen.

 

Bij voorbaat dank

Ian

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Ian,

 

Ook al is een bedrijfsmiddel (in dit geval jou bus) afgeschreven dan blijft hij nog steeds op je balans staan tegen waarde 0. Overigens is het gebruikelijker om een vervoermiddel met een restwaarde van ongeveer 10% van de orginele aanschafwaarde op de balans te laten staan. Maar als ie bij jou al naar 0 is afgeschreven zou ik het gewoon zo laten.