• 0

Eigen bedrijf starten, eigen portfolio en auteursrecht.

Beste allemaal,

Ik ben een grafisch ontwerper en ik werk voor een reclamebureau. Ik heb daar veel mooi werk gemaakt. Nu wil ik een eigen bedrijf starten en mijn grafisch werk dat ik gemaakt heb presenteren in een online portfolio. Nu weet ik inmiddels dat het auteursrecht bij mijn huidige werkgever ligt. Houd dat ook in dat ik geen online portfolio mag hebben? Ook als ik vermeld bij de ontwerpen dat ik dit gemaakt heb als werknemer bij mijn vorige bedrijf?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet, Ferdy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Sommige ex-werkgevers zijn helemaal niet te beroerd om mee te werken aan je verdere loopbaan. Hoe schat je de kans in dat ze het gewoon prima vinden als je een mooi overzicht maakt van projecten waar je aan meegewerkt hebt? Da's even los van de juridische vraag of je naar je eigen werk mag verwijzen, want ik vind het niet zo evident dat dat dus helemaal absoluut niet mag.

Iemand ervaring mee?

Het reclamebureau waar ik vroeger werkte heeft nooit een probleem gemaakt met verwijzingen naar oude projecten. Maar er moeten alternatieven zijn. Verwerk ze bv in een opzet (blog) waarin je beeldcitaten opneemt als illustratie bij commentaar op je eigen werk, dat is toegestaan in het huidige auteursrecht.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar