LocalDeals (http://www.localdeals.nl) is gericht op de lokale ondernemer (detailhandel, restaurants/cafes, beauty, enz.) die wilt concurreren met grote winkelketens en online prijsvechters. Hun aanbiedingen zijn vaak net zo scherp, hun service stukken beter, alleen weet de klant hun niet altijd even makkelijk te vinden.
Het plaatsen van advertenties is vaak een dure zaak, LocalDeals gaat hier een handje mee helpen. Door het plaatsen van “deals” op LocalDeals, bereikt de lokale detailhandelaar een grotere groep potentiele klanten die op zoek zijn naar goede “deals” bij hun in de buurt. Dit zijn niet per definitie puur prijs-gericht, maar kan kwaliteits- of service-gericht zijn.
40% van de aankopen beginnen online, 90% vinden echter off-line plaats. LocalDeals haakt daarop in en laat de consument zien wat er bij hun in de buurt te halen valt.
LocalDeals werkt op basis van het “freemium” model. Het is mogelijk om gratis te plaatsen, wil je meer wordt er een betaling op basis van abonnement gevraagd. Wel met volledig controle om te kunnen upgraden/downgraden/on-hold zetten. Makkelijk en vrijblijvend.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
LocalDeals wordt een mobiel concept, ondersteund door een website. De mobiel applicatie is momenteel in ontwikkeling en zal over ongeveer een maand beschikbaar zijn. De website staat live als aanloper.
We zijn bezig met een eerste verkoop fase in Utrecht (http://utrecht.localdeals.nl) alvorens de site en applicatie richting de consumenten te lanceren. We hebben het volgende gedaan:
- stap 1: contact opgenomen met winkeliers-/ondernemers-verenigingen in Utrecht, echter zonder succes. Ons conclusie is dat ze niet de “think tank” / samen-staan-we-sterker rol spelen die wij voor oog hadden.
- stap 2: deur-aan-deur verkoop gedaan om reacties te horen. Dit heeft een 20% slagingspercentage opgeleverd voor de gratis pakket. Daar zijn we blij mee.
- stap 3: verkoop in Utrecht: over een paar weken worden een paar studenten verder rondgestuurd in Utrecht met als doel om nog meer aanmeldingen voor het gratis pakket te krijgen. Zo kunnen we genoeg inhoud verzamelen om publiciteit richting de consumenten te maken.
- stap 4: het is een modern product die gaat spelen in een innoverende markt. We willen de focus op de early-adopters leggen, dus zullen wij onze marketing vooral online focusen. Er wordt gewerkt aan de volgende diensten: Twitter, Hyves, 4Square
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
De lokale ondernemer wordt uit de markt gepersd door grote ketens en online winkels. Het is moelijk voor hun om zich tussen deze prijsvechters te laten horen. De hoeveelheid betaalbare advertentiemogelijkheden zijn beperkt. Wij denken hier een gat te hebben gevonden die probeert klanten terug te lokken naar hun winkels en hun vindbaarheid te verbeteren.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Er zijn eigenlijk geen bestaande producten in NL die precies dit concept hebben, maar we zijn in dezelfde markt als prijsvergelijking en online aanbiedingen sites.
We worden vaak met iLocal (http://www.ilocal.nl) vergeleken, echter die werkt op basis van bedrijfsinformatie en niet met productaanbiedingen. NLStreets (http://www.nlstreets.nl) publiceren ook product aanbiedingen, maar het is zeker geen focus.
Er zijn talloze prijzenvergelijkingssites, echter deze worden vaker dan niet door winkelketens en online shops gebruikt. Deze richten zich ook voornamelijk op standaard prijzen.
Er wordt met al deze oplossingen niet op lokatie ingespeeld terwijl dat juist belangrijk is voor de consument. Daar proberen we ons af te scheiden van de concurrentie.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Onze grootste vragen zijn:
- wat vinden jullie van ons concept, zowel als consument als ondernemer zijnde?
- hebben jullie ideeen voor goede verkoopkanalen die goed voor ons zouden kunnen werken? Een-op-een in communicatie met ondernemers is nogal inefficient. Het liefst ook partijen die hier belang bij hebben
- wat vinden jullie van onze pricing? We willen ons neerzetten als een betaalbare advertentiekanaal die ook zelfs naast bestaande, traditionele advertentiemogelijkheden kan draaien. Probleem is dat goedkoop wordt vaak gezien als duurkoop, d.w.z. als het gratis/goedkoop is, wordt het vast laag kwaliteit en zal het niet werken
- we hebben een hoop leuke, innovatieve ideeen die nog beter kunnen werken voor de ondernemers, vooral in de mobiele markt. Dit vergt investeringen, daar kan ik genoeg over lezen op HL. Hoe schatten jullie de kansen in op het vinden van investering voor zo een concept?
In ieder geval alvast veel dank voor jullie nuttige feedback. Ik ben benieuwd.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jon T
Jon T
Omschrijving van je concept:
LocalDeals (http://www.localdeals.nl) is gericht op de lokale ondernemer (detailhandel, restaurants/cafes, beauty, enz.) die wilt concurreren met grote winkelketens en online prijsvechters. Hun aanbiedingen zijn vaak net zo scherp, hun service stukken beter, alleen weet de klant hun niet altijd even makkelijk te vinden.
Het plaatsen van advertenties is vaak een dure zaak, LocalDeals gaat hier een handje mee helpen. Door het plaatsen van “deals” op LocalDeals, bereikt de lokale detailhandelaar een grotere groep potentiele klanten die op zoek zijn naar goede “deals” bij hun in de buurt. Dit zijn niet per definitie puur prijs-gericht, maar kan kwaliteits- of service-gericht zijn.
40% van de aankopen beginnen online, 90% vinden echter off-line plaats. LocalDeals haakt daarop in en laat de consument zien wat er bij hun in de buurt te halen valt.
LocalDeals werkt op basis van het “freemium” model. Het is mogelijk om gratis te plaatsen, wil je meer wordt er een betaling op basis van abonnement gevraagd. Wel met volledig controle om te kunnen upgraden/downgraden/on-hold zetten. Makkelijk en vrijblijvend.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
LocalDeals wordt een mobiel concept, ondersteund door een website. De mobiel applicatie is momenteel in ontwikkeling en zal over ongeveer een maand beschikbaar zijn. De website staat live als aanloper.
We zijn bezig met een eerste verkoop fase in Utrecht (http://utrecht.localdeals.nl) alvorens de site en applicatie richting de consumenten te lanceren. We hebben het volgende gedaan:
- stap 1: contact opgenomen met winkeliers-/ondernemers-verenigingen in Utrecht, echter zonder succes. Ons conclusie is dat ze niet de “think tank” / samen-staan-we-sterker rol spelen die wij voor oog hadden.
- stap 2: deur-aan-deur verkoop gedaan om reacties te horen. Dit heeft een 20% slagingspercentage opgeleverd voor de gratis pakket. Daar zijn we blij mee.
- stap 3: verkoop in Utrecht: over een paar weken worden een paar studenten verder rondgestuurd in Utrecht met als doel om nog meer aanmeldingen voor het gratis pakket te krijgen. Zo kunnen we genoeg inhoud verzamelen om publiciteit richting de consumenten te maken.
- stap 4: het is een modern product die gaat spelen in een innoverende markt. We willen de focus op de early-adopters leggen, dus zullen wij onze marketing vooral online focusen. Er wordt gewerkt aan de volgende diensten: Twitter, Hyves, 4Square
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
De lokale ondernemer wordt uit de markt gepersd door grote ketens en online winkels. Het is moelijk voor hun om zich tussen deze prijsvechters te laten horen. De hoeveelheid betaalbare advertentiemogelijkheden zijn beperkt. Wij denken hier een gat te hebben gevonden die probeert klanten terug te lokken naar hun winkels en hun vindbaarheid te verbeteren.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Er zijn eigenlijk geen bestaande producten in NL die precies dit concept hebben, maar we zijn in dezelfde markt als prijsvergelijking en online aanbiedingen sites.
We worden vaak met iLocal (http://www.ilocal.nl) vergeleken, echter die werkt op basis van bedrijfsinformatie en niet met productaanbiedingen. NLStreets (http://www.nlstreets.nl) publiceren ook product aanbiedingen, maar het is zeker geen focus.
Er zijn talloze prijzenvergelijkingssites, echter deze worden vaker dan niet door winkelketens en online shops gebruikt. Deze richten zich ook voornamelijk op standaard prijzen.
Er wordt met al deze oplossingen niet op lokatie ingespeeld terwijl dat juist belangrijk is voor de consument. Daar proberen we ons af te scheiden van de concurrentie.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Onze grootste vragen zijn:
- wat vinden jullie van ons concept, zowel als consument als ondernemer zijnde?
- hebben jullie ideeen voor goede verkoopkanalen die goed voor ons zouden kunnen werken? Een-op-een in communicatie met ondernemers is nogal inefficient. Het liefst ook partijen die hier belang bij hebben
- wat vinden jullie van onze pricing? We willen ons neerzetten als een betaalbare advertentiekanaal die ook zelfs naast bestaande, traditionele advertentiemogelijkheden kan draaien. Probleem is dat goedkoop wordt vaak gezien als duurkoop, d.w.z. als het gratis/goedkoop is, wordt het vast laag kwaliteit en zal het niet werken
- we hebben een hoop leuke, innovatieve ideeen die nog beter kunnen werken voor de ondernemers, vooral in de mobiele markt. Dit vergt investeringen, daar kan ik genoeg over lezen op HL. Hoe schatten jullie de kansen in op het vinden van investering voor zo een concept?
In ieder geval alvast veel dank voor jullie nuttige feedback. Ik ben benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Jon.
http://www.beehiveict.nl: de web specialisten
http://www.localdeals.nl: de scherpste aanbiedingen bij u in de buurt!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag