Jump to content
Hedley
Verberg

Inkopers gezocht van tuincentra en bouwmarkten

vraag

Mijn klant is een Koreaanse ondernemer die werkelijk schitterende winterharde palmbomen importeert vanuit Korea. Deze palmen worden in Nederland opgekweekt en verkocht. Inmiddels kweekt hij deze soorten ook in Nederland.

Helaas is hij als gevolg van laat ik het noemen "cultuur verschillen" in het zaken doen financieel benadeeld. Hij verkoopt nu partijen plamen via Troostwijk om voldoende cash flow te genereren. De toekomst ziet er wel goed uit maar hij kan wel wat hulp gebruiken.

Graag zou ik hem daarom introduceren bij inkopers van de grote ketens omdat ik denk dat hij echt een goed product heeft. Verder zou ik hem het succes ook gewoon gunnen omdat hij mijns inziens niet correct behandeld is door collega ondernemers.

Heeft iemand een goede tip voor mij?

Corporate finance adviseur en Investor Matcher

www.hedley.nl

http://www.linkedin.com/in/janwillemkakebeeke

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Contact opnemen met de hoofdkantoren van de Gamma's en Intratuinen?

Heeft geen waarschijnlijk weinig zin. De bouwmarkten werken met feeders. organisaties die alle logistiek voor hun uit handen nemen.

Eigenlijk een soort omgekeerd fullfillment bedrijf die niet voor 1 leverancier alle klanten bedient, maar voor 1 klant alle (of in ieder geval veel) leveranciers onder zijn hoede heeft.

Houdt er rekening mee dat het niet 'even bellen' is , maar een lang traject waarbij levergaranties, prijs, levergaranties voorraad (had ik levergaranties en prijs al genoemd) tot in detail besproken en vastgelegd worden

één van de bekendste 'feeders is feeder one

Neem contact met hen op zou ik zeggen

Frans

• 0
  • Rate this answer

Op diverse plantenfora is deze case welbekend. Nadeel is dat als consumenten al kletsen over dumping, dat het dan voor inkopers wel lastig wordt om daar nog waarde in te zien. Duitsland of Engeland al geprobeerd?

Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

• 0
  • Rate this answer

Hallo Frans,

Bedankt voor de tip. Ik begrijp je advies inzake de benadering. Komt jouw advies uit een persoonlijke ervaring?

Contact opnemen met de hoofdkantoren van de Gamma's en Intratuinen?

Heeft geen waarschijnlijk weinig zin. De bouwmarkten werken met feeders. organisaties die alle logistiek voor hun uit handen nemen.

Eigenlijk een soort omgekeerd fullfillment bedrijf die niet voor 1 leverancier alle klanten bedient, maar voor 1 klant alle (of in ieder geval veel) leveranciers onder zijn hoede heeft.

Houdt er rekening mee dat het niet 'even bellen' is , maar een lang traject waarbij levergaranties, prijs, levergaranties voorraad (had ik levergaranties en prijs al genoemd) tot in detail besproken en vastgelegd worden

één van de bekendste 'feeders is feeder one

Neem contact met hen op zou ik zeggen

Frans

Corporate finance adviseur en Investor Matcher

www.hedley.nl

http://www.linkedin.com/in/janwillemkakebeeke