• 0

LTD opzetten in UK met Duitse bankrekening

Op dit moment ben ik bezig een Ltd op te zetten. De Ltd blijft enkel ingeschreven staan in Engeland, omdat er vanuit Engeland een deel van het management wordt gevoerd en een deel van de klanten ook daar gevestigd zijn.

De aandelen gaan gehouden worden door een nominee shareholder en als directeur wordt een nominee directeur ingezet.

Na geinformeerd te hebben bij een aantal Engelse banken kwam ik nogal wat problemen tegen bij het openen van een Engelse bankrekening. Het is niet onmogelijk, maar wel tijdrovend, omdat een Duitse bankrekening eigenlijk nog een stukje praktischer is, dan maar een Duitse bankrekening. Er is overigens geen enkele kredietfaciliteit nodig voor deze rekening.

Na een gesprek met de Duitse bank moet ik de volgende zaken aanleveren:

1. Een machtiging van de Nominee Director.

2. Certificate of good standing.

3. Certificate of incorporation.

4. Een ondernemingsplan.

 

Kan ik verder nog lastige zaken tegenkomen bij het opzetten van mijn bedrijf?

 

Hoe werken de belastingen precies voor mijn Ltd in Engeland?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Van der V

 

Als je in NL geen activiteiten uitvoert met de LTD dan heb je hier weinig te vrezen van de fiscus. Of je dan problemen gaat krijgen in het buitenland kan ik niet zeggen.

 

Heb je de constructie opgezet in NL belastingvrij te handelen, dan is het de vraag of de fiscus hier doorheen weet te prikken.

 

Jouw vraag lijkt me er eerder een voor een UK forum of een Duits forum. Ik schat de kans klein in dat je hier antwoord krijgt op hoe het werkt in Duitsland en de UK met een LTD. Iemand?

 

UK fiscus vind je hier.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn dan werkelijk de problemen bij het openen van een Business Account bij een Engelse bank? Als je LTD eenmaal ingeschreven hebt, dan heb je een inschrijfnummer. Dat inschrijfnummer en je legitimatie is alles wat je nodig hebt om een rekening te openen. Je zal misschien een keertje persoonlijk langs moeten bij de bank, afhankelijk vd bank, om je rekening te openen want je moet een aantal formulieren ondertekenen.

Je VAT nummer aanvragen kan lang duren, hou daar rekening mee. Als je jaarlijkse omzet een bepaald bedrag niet te boven gaat, ik dacht 70K Pound maar pin me daar niet aan vast, hoef je geen VAT af te dragen. Vraag voor de zekerheid een britse accountant, er zijn er genoeg die (kleine) buitenlandse bedrijven helpen met een UK Ltd.

Je VAT afdragen, vanaf een bepaalde omzet, moet je online doen, maar ze moedigen nu al aan om ook voor kleinere bedrijven met kleinere omzetten dat ook te doen. Het hoeft natuurlijk niet moeilijk te zijn als je een duitse rekening hebt met online banking, maar het kan je schelen met je wisselkoers als je een Pound Sterling account hebt.

Als je activiteiten hebt in zowel Pound Sterling en Euro is het wel verstandig om een bank te hebben waarbij je verschillende valuta rekeningen kan openen, waarbij je online banking kan doen voor de vreemd valuta rekening. Bij de Abbey bank weet ik dat dat niet kan, althans 3 jaar terug.

De income tax en NI (National Insurance) voor de directeur die daar gevestigd is aan wie de Ltd loon betaald, lijkt mij toch makkelijk om dat van een engelse rekening te doen.

Als je een UK Ltd hebt en een duitse zakelijke rekening zal je hoogst waarschijnlijk in Engeland en Duitsland belasting aangifte moeten doen, wat extra kosten en tijd mee gemoeid zijn.

Ik weet niet uit welke oogpunt voor jou praktisch is om een duitse rekening te openen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is dat ik de Ltd opricht met een nominee director.

Sommige bedrijven vragen een gigantisch bedrag voor de diensten van de nominee.

Ik heb nu zaken gedaan met een bedrijf die dit niet doet.

 

Ik woon zelfs aan de grens met Duitsland en ben een paar banken afgeweest.

Deze geven aan niet erg moeilijk te doen.

Wel ben ik bang dat het uiteindelijk toch allemaal iets minder eenvoudig ligt.

Vandaar dus mijn vraag.

 

Ben nu bezig met de Sparkasse. Deze willen een lokale binding zien van het bedrijf.

Deze is er wel enigzins. Dit heb ik dus goed meegenomen in het ondernemingsplan.

 

Wat betreft belasting betalen in Duitsland. Dit lijkt me niet.

Het bedrijf is immers niet gevestigd in Duitsland.

 

Het bedrijf heeft in feite activiteiten in Nederland en Engeland.

De keuze voor Engeland hebben we gemaakt omdat het wat eenvoudiger ligt qua wetgeving.

Mocht het bedrijf hard groeien komt er ook een NL Ltd bij. Dit om discussie te voorkomen en omdat belasting betalen in nederland in dit geval niet meer dan terecht is.

 

Bedankt voor jullie reactie's

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.