• 0

Tweede eenmanszaak

Beste leden,

 

Ik heb een vraag, en dat is:

 

Zelf ben ik zelfstandigondernemer. Nu wil mijn vrouw ook graag zelfstandigondernemer worden. Is dat mogelijk.

We zijn in gemeenschap van goederen getrouwd (ik weet niet of dit wat uitmaakt).

Ik heb wel eens gehoord dat dat niet kan, dat je maar 1 eenmanszaak kan hebben is dat waar en wie kan mij vertellen dat dat geen probleem wordt.

 

Mvg!

Erik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk ook dat TS dat ook zo bedoelde. Als TS vanuit zijn onderneming in de onderneming van zijn vrouw investeer, is dat aftrekbaar.

 

 

Ik vrees dat dit antwoord "kant nog wal raakt".

Als je investeert in een andere onderneming dan verwacht je daar een bepaald resultaat mee te behalen.

Investeringen worden geactiveerd en niet in de V&W geboekt.

Dus in de eenmanszaak van Mijnheer is dit géén kostenpost.

 

 

 

 

VNIS heeft een administratiekantoor dus ik ga er van uit dat diens bijdrage het juiste antwoord bevat.

Is het niet een beetje overbodig om via een kneus daar tegenin te gaan? :)

Link naar reactie
  • 0

terug naar de vraag!

 

TS heeft een eenmanszaak, zijn vrouw (huwelijkse gemeenschap) start als administratiekantoor. Prima!

 

Huwelijkse voorwaarden hebben alleen zin als er periodiek ook daadwerkelijk verrekend wordt en als de gezamenlijke pot niet gespendeerd wordt aan gezamenlijk vermogen. Is er een woning in gedeeld eigendom? Zo ja, wie krijgt die woning en hoe voorkomen jullie dat een van de twee daaraan bijdraagt? Kenmerk van de huwelijkse gemeenschap is ook dat een der echtlieden opdraait voor de kosten van haar/zijn eigendom!

 

Volgens mij zoeken we spijkers op laag water en drinken we de soep veel te zout.

 

Als TS en zijn vrouw ervan overtuigd zijn dat beide ondernemingen slagen, waarom dan strooien met zout? Dan moeten zij zich gaan afvragen welke onderneming de minste kans van slagen heeft en op basis daarvan de huwelijkse gemeenschap gaan splitsen naar huwelijkse voorwaarden ::)

 

Dat is onbegonnen werk. Splits je het zijn kant op, zul je net zien dat zijn onderneming het niet redt en vice versa.

 

Gewoon beiden ondernemen, huwelijkse gemeenschap in stand laten en op papier afspreken dat bij echtscheiding ieders onderneming buiten de gemeenschap valt.

 

groet

Joost

 

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.