Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tjaa
Tjaa
Goedemiddag,
Ik zit met een vraagstuk waar ik niet uit kom. Er is reeds over dit onderwerp op dit forum geschreven, maar had in deze gevallen alleen te maken met een faillisement van de eindverkoper.
Ik heb voor ons bedrijf een aankoop gedaan van een bepaald product. Op dit product geldt een fabrieksgarantie van 3 jaar. Nu is dit product defect. De instantie waar ik dit product heb aangeschaft bestaat nog gewoon, maar de importeur/fabrikant (een andere partij dus waar de eindverkoper heeft ingekocht) is failliet. Bij consumenten weet ik dat het recht bestaat om aanspraak te maken op de garantie bij de uiteindelijke verkoper (winkel).
Hoe is dit geregeld in het geval van een b2b levering? Oftewel is de leverancier waar ik het product gekocht heb verantwoordelijk voor de fabrieksgarantie (gegeven door de fabrikant welke failliet is)?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag