Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anoniem01
Anoniem01
Stel dat ik een e-book koop via een webwinkel, is het dan een probleem als ik deze uitprint voor eigen gebruik?
Ik denk dat dit hetzelfde is als een DVD branden voor eigen gebruik, en dat dit dus geen probleem is.
Maar stel dat een vriend van mij een e-book heeft; ik print dit voor hem uit en in ruil daarvoor krijg ik een onkostenvergoeding.
Mag dit dan? Moet ik mij dan nog afvragen hoe hij aan dit e-book gekomen is?
Vindt er geen schending van het auteursrecht plaats omdat het product in ander format wordt ''doorverkocht''?
Stel dat het niet mag, ligt de verantwoordelijkheid dan bij mijn vriend of bij mij?
Uiteraard stel ik het zeer op prijs als iemand een juridisch onderbouwd antwoord kan geven.
Ik ben benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Niels
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26781-auteursrecht-e-book-printen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag