Ik ben voornemens om te investeren in een nieuw op te zetten onderneming in Canada. Dat wil ik in principe vanuit prive gaan doen. De fiscale regels van het durfkapitaal zijn mij redelijk bekend aangezien ik meerdere investeringen op deze basis heb gedaan, wat overigens succesvol is geweest. Heb echter nog wel een aantal puntjes die mij niet geheel duidelijk zijn.
1. Lees continu dat het moet gaan om een investering IN Nederland. Zijn de fiscale regels voor durfkapitaal ook daadwerkelijk beperkt tot investeringen in Nederland? Zijn er mogelijkheden om dat te omzeilen? (Heb reeds om me heen gevraagd en op internet gezocht maar krijg weinig tot geen sluitende antwoorden)
2. Is het wellicht verstandiger om vanuit een BV de investering te doen? Zijn er speciale regels vanuit de BV? Bijvoorbeeld eenzelfde soort regeling zoals in de IB?
3. Is de relatie Nederland-Canada nog van doorslaggevend belang?
Wellicht dat de vragen wat te gedetailleerd zijn maar waag toch een gokje.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
KoningKP
KoningKP
Geachte lezers,
Ik ben voornemens om te investeren in een nieuw op te zetten onderneming in Canada. Dat wil ik in principe vanuit prive gaan doen. De fiscale regels van het durfkapitaal zijn mij redelijk bekend aangezien ik meerdere investeringen op deze basis heb gedaan, wat overigens succesvol is geweest. Heb echter nog wel een aantal puntjes die mij niet geheel duidelijk zijn.
1. Lees continu dat het moet gaan om een investering IN Nederland. Zijn de fiscale regels voor durfkapitaal ook daadwerkelijk beperkt tot investeringen in Nederland? Zijn er mogelijkheden om dat te omzeilen? (Heb reeds om me heen gevraagd en op internet gezocht maar krijg weinig tot geen sluitende antwoorden)
2. Is het wellicht verstandiger om vanuit een BV de investering te doen? Zijn er speciale regels vanuit de BV? Bijvoorbeeld eenzelfde soort regeling zoals in de IB?
3. Is de relatie Nederland-Canada nog van doorslaggevend belang?
Wellicht dat de vragen wat te gedetailleerd zijn maar waag toch een gokje.
Alvast bedankt voor de reactie(s)!!!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26835-durfkapitaal-in-buitenland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag