• 0

CBS onderzoek.. verplicht mee te werken, maar wie betaalt dat?

Van het CBS ontving ik een brief waarin ik werd gevraagd (lees: gesommeerd) een behoorlijke berg gegevens beschikbaar te stellen. Een jaarrekening was niet voldoende, er moest echt een stapel gegevens ingevuld worden.

 

Op mijn vraag bij wie ik de rekening kwijt kon omdat ik voor het ophalen van deze gegevens mijn boekhouder ook gewoon moet betalen was hun antwoord: Dat moet je zelf betalen. Ze beroepen zich op een of andere wet (de CBS-wet) waar in schijnt te staan dat ik alle mogelijke gegevens kosteloos, volledig en tijdig dien op te geven.

 

Hebben mensen hier ervaring mee? Ik vind het onzin dat ik bij zo'n beetje ieder bedrijf voor het simpelweg verwerken van een administratieve handeling een financiele bijdrage moet leveren (Ben nu nog ruzie aan het zoeken met CCV over het wijzigen van mijn adres na verhhuizing), maar wanneer ik iets extra's moet aanleveren het maar voor eigen kosten moet. Belastingdiesnt is iets anders, dat wist ik uiteraard van tevoren.. Zijn er nog meer van dit soort toko's waar ik ineens mijn boeken moet laten zien?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

je hebt het waarschijnlijk over de CBSenquete voor de detailhandel. Er worden nogal wat bedrijven ingedeeld in de detailhandelbranche, die dat helemaal niet zijn. De info is afkomstig van de kvk en je bent door hen ingedeeld in een bepaalde klasse. Heel vaak blijkt dit niet te kloppen.

Ik krijg ook elk jaar zo'n enquete, en een telefoontje naar het cbs is vodoende om me te ontheffen van de infoplicht.

Het is uiteraard wel afhankelijk welke handel je daadwerkelijk doet.

groet herman

Link naar reactie
  • 0

Ik heb die brief maar heel uit de prullenbak gepakt en sanctie kan oplopen tot €16.000,- als ik ze niet invul. Ik vul het dus in en krijg ik:

 

Activiteiten, inschrijf datum, werkzame personen... Kunnen ze niet gewoon uittreksel opvragen? :)

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg elk kwartaal de 'Kwartaalenquête Computerservice- en informatietechnologiebureau'.

Ooit een keer tijdens de verbouwing (2004) dit vergeten in te vullen. Kreeg je meteen een brief dat er een boete zou kunnen komen die wel tot 1/2 miljoen zou kunnen oplopen >;(

 

Heb toen ook geprobeerd om ervan af te komen, maar dat was toch geen mogelijkheid. Ik was nou eenmaal gekozen om eraan mee te doen. Gelukkig nu niet meer (was een eenmanszaak die nu is gestaakt).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.