Wij zijn ongveer 5 jaar geleden begonnen in de transport, mede door dat we steeds werkgevers hadden die nauwelijks tot niet correct betaalden,de ondernemers papieren hadden we zelf gehaald, en dus de stap genomen.
De eerste twee jaar ging goed, tot het noodlot getroffen, een ziekenhuis opname in italie, oke denk je dan nog een chauffeur op de auto en werken aan een herstel, vlak daarna scheurde hij z,n kruisband met als gevolg, of een automaat nemen of een half jaar uit de running zijn.
We hebben voor het eerste gekozen, onze auto is ongezien verkocht aan een bedrijf die er erg blij mee was, en er stond een auto met automaatbak, dus nieuwe lease op de auto en door gaan, tot op een ochtend in italie wakker worden en koplampen gejat, schade 3000 euro, dag stil staan, reperatiekosten enz enz.
Pech toch en toen kwam de ressesie... met als gevolg 10 weken stil geen werk meer, terwijl we bij een groot bedrijf werkzaam waren, op vrijdag terug komen van ver, afkoppelen en de mede deling krijgen geen werk meer.
Niemand zocht een charter, en om ons heen vielen transportbedrijven met bosjes uit de hemel, onze vaste lasten gingen door, na 10 week kregen we dan een opdracht gever waar we voor ging rijden, in de ferry wel te verstaan, dat betekend veel wachten en weing kilometers...verlies, en we hadden al zo veel verlies....dat op een gegeven moment ook deze betalingen achter liepen van het bedrijf, konden we weer achter het geld aan lopen, maar alles liep bij ons ook door,toen werdt het erger, er was weer geen werk, en stond de auto weer 6 week stil.
Bij de gemeente aankloppend voor een BBZ, want mijn inkomen is ook een ww vanaf april 2009, ivm ziekte...kan ik nu niet aan het werk, al zou ik heel graag willen, het advies bureau IMK had ons letterlijk in het hemd gezet, ook prive uitgaven van 2008 tot aan het pakje kauwgom aan toe...het advies Nee.....er was in 2008 te veel opgenomen ....en het advies van de gemeente was dan ook, ach ga je toch de sanering in......
Daar was mijn trots nog even te hoog voor, het gevoel van we hebben 4 jaar hard geknokt om nu alles weg te gooien en de sanering in te gaan, en we hebben nog harder geknokt.
We staan nog, inmiddels weer een paar beste tegen slagen gehad, maar ik had een schuld van bijna oplopend 21.000 weg gewerkt, onder het bijstand nivo geleeft, elk weekend in een patatkraam gewerkt om het gezin draaiende te houden, ondanks mijn gezondheid.
Het enige wat er nog lag was de btw van ongv 5500, toen de deurwaarder kwam in februari om beslag te leggen op mijn inboedel, wat niet kon omdat het op mijn naam staat en ik niet in het bedrijf vernoemd wordt, en ik mijn bezwaren klaar had liggen enmet daarin vermeld voor een betalingsregeling,viel er een last van me af.
Burnout wel te verstaan, kreeg van de huisarts 7 dagen slaappillen mee, omdat ik niet meer normaal kon funcioneren en slapen, ook m,n man niet, daar heb ik 3 dagen plezier van gehad, want toen is ie uit z,n oplegger letterlijk gelanceerd plat op z,n rug, met als gevolg zwaargekneust, de auto stond weer een week stil, de opvolgende week is z,n broer er op weg gegaan,die week daarna zelf weer aan de rit gegaan omdat ie geen keus heeft, door gaan , je hebt nog wat weg te werken.
Het moraal van dit alles is, dat we alles zonder medewerking van een bank hebben gedaan, die werkt ons ook alleen maar tegen, door middel van storneringen van dieselrekeningen, maut en tol, wij daarop weer borg moesten gaan betalen, anders geen diesel, zonder diesel niet rijden, zonder rijden geen belasting betalen of lease.
Op het moment zitten we op een dood punt, deze week zijn er weer storineringen geweest, passen geblokt en maut afgesloten, werk hebben we zeker genoeg sterker nog het wordt steeds drukker.....maar dit kunnen we niet meer...... de vraag is nu hoe nu verder en wat kunnen we nog doen??
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Biankje
Biankje
Goedendag.
Wij zijn ongveer 5 jaar geleden begonnen in de transport, mede door dat we steeds werkgevers hadden die nauwelijks tot niet correct betaalden,de ondernemers papieren hadden we zelf gehaald, en dus de stap genomen.
De eerste twee jaar ging goed, tot het noodlot getroffen, een ziekenhuis opname in italie, oke denk je dan nog een chauffeur op de auto en werken aan een herstel, vlak daarna scheurde hij z,n kruisband met als gevolg, of een automaat nemen of een half jaar uit de running zijn.
We hebben voor het eerste gekozen, onze auto is ongezien verkocht aan een bedrijf die er erg blij mee was, en er stond een auto met automaatbak, dus nieuwe lease op de auto en door gaan, tot op een ochtend in italie wakker worden en koplampen gejat, schade 3000 euro, dag stil staan, reperatiekosten enz enz.
Pech toch en toen kwam de ressesie... met als gevolg 10 weken stil geen werk meer, terwijl we bij een groot bedrijf werkzaam waren, op vrijdag terug komen van ver, afkoppelen en de mede deling krijgen geen werk meer.
Niemand zocht een charter, en om ons heen vielen transportbedrijven met bosjes uit de hemel, onze vaste lasten gingen door, na 10 week kregen we dan een opdracht gever waar we voor ging rijden, in de ferry wel te verstaan, dat betekend veel wachten en weing kilometers...verlies, en we hadden al zo veel verlies....dat op een gegeven moment ook deze betalingen achter liepen van het bedrijf, konden we weer achter het geld aan lopen, maar alles liep bij ons ook door,toen werdt het erger, er was weer geen werk, en stond de auto weer 6 week stil.
Bij de gemeente aankloppend voor een BBZ, want mijn inkomen is ook een ww vanaf april 2009, ivm ziekte...kan ik nu niet aan het werk, al zou ik heel graag willen, het advies bureau IMK had ons letterlijk in het hemd gezet, ook prive uitgaven van 2008 tot aan het pakje kauwgom aan toe...het advies Nee.....er was in 2008 te veel opgenomen ....en het advies van de gemeente was dan ook, ach ga je toch de sanering in......
Daar was mijn trots nog even te hoog voor, het gevoel van we hebben 4 jaar hard geknokt om nu alles weg te gooien en de sanering in te gaan, en we hebben nog harder geknokt.
We staan nog, inmiddels weer een paar beste tegen slagen gehad, maar ik had een schuld van bijna oplopend 21.000 weg gewerkt, onder het bijstand nivo geleeft, elk weekend in een patatkraam gewerkt om het gezin draaiende te houden, ondanks mijn gezondheid.
Het enige wat er nog lag was de btw van ongv 5500, toen de deurwaarder kwam in februari om beslag te leggen op mijn inboedel, wat niet kon omdat het op mijn naam staat en ik niet in het bedrijf vernoemd wordt, en ik mijn bezwaren klaar had liggen enmet daarin vermeld voor een betalingsregeling,viel er een last van me af.
Burnout wel te verstaan, kreeg van de huisarts 7 dagen slaappillen mee, omdat ik niet meer normaal kon funcioneren en slapen, ook m,n man niet, daar heb ik 3 dagen plezier van gehad, want toen is ie uit z,n oplegger letterlijk gelanceerd plat op z,n rug, met als gevolg zwaargekneust, de auto stond weer een week stil, de opvolgende week is z,n broer er op weg gegaan,die week daarna zelf weer aan de rit gegaan omdat ie geen keus heeft, door gaan , je hebt nog wat weg te werken.
Het moraal van dit alles is, dat we alles zonder medewerking van een bank hebben gedaan, die werkt ons ook alleen maar tegen, door middel van storneringen van dieselrekeningen, maut en tol, wij daarop weer borg moesten gaan betalen, anders geen diesel, zonder diesel niet rijden, zonder rijden geen belasting betalen of lease.
Op het moment zitten we op een dood punt, deze week zijn er weer storineringen geweest, passen geblokt en maut afgesloten, werk hebben we zeker genoeg sterker nog het wordt steeds drukker.....maar dit kunnen we niet meer...... de vraag is nu hoe nu verder en wat kunnen we nog doen??
mod edit: titel verduidelijkt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27118-zzp-in-de-transport-bijna-failliet-en-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag