Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Henri Kroeze
Voor een klant van mij probeer ik een probleem opgelost te krijgen. Aangezien ik hierbij al meer dan zes weken 100% afhankelijk ben van helpdesks en hun oplossend (on)vermogen, vraag ik graag even wat advies bij mijn mede ondernemers, wellicht dat jullie tips hebben om het opgelost te krijgen.
Probleem: klant heeft prive email account bij Planet.nl
Klant heeft zakelijk account bij andere provider.
Klant mailt wel eens stukken van thuis naar zijn werk. Sinds april komen deze niet meer aan op het werk account.
Sterker nog: verschillende klanten van mijn klant zeggen dat ze wel mail gestuurd hebben, die echter niet bij klant op zakelijke account ontvangen wordt. Deze klanten hebben allemaal een KPN achtige provider (planet, kpn, etc).
Er zijn bij diverse helpdesks klachten uitgezet.
Wat nu is uitgesloten:
MX records (staan goed volgens zeggen)
Verhuizing (klant was zakelijk tot 2009 klant bij planet) is ook alles opgeruimd/aangepast
Huidige provider zegt dat bij hen alles goed staat
Een paar weken terug hoor ik van een 2e lijns helpdesk medewerker dat de fout die gegenereerd wordt, een bekend probleem is en dat daar reeds 2700 klanten last van hebben:
(wat betekent dat de emails van planet.nl naar het zakelijke domein van mijn klant intern bij kpn worden afgevangen en als niet bestelbaar worden aangemerkt)
Er is bij planet op de 2e lijns helpdesk een email verstuurd (intern) over dit probleem met de mededeling dat deze fout opgepakt en afgehandeld dient te worden (per geval) bij de zakelijke helpdesk van KPN.
Ik heb bij KPN zakelijk dit voorgelegd en je raadt het al, het probleem wordt niet erkend 'want het is een planet probleem'.
Weer doorverbonden met een andere afdeling, klacht opgetekend, geen reactie meer op gehad. Omdat ik ben doorverbonden heb ik dus geen idee bij wie deze klacht nu ligt.
Twee weken geleden weer met 2e lijns helpdesk planet.nl gebeld. Nieuwe klacht ingediend en weer met voorbeeld email met foutmelding. Deze is weer afgedaan met 'staat alles bij nieuwe hoster wel goed'. Geen enkele referentie naar de 'bekende' foutmelding, ook de interne email was niet bekend bij deze medewerker.
Terugkoppeling hierop ging ook weer mis, ik heb na 7 dagen zelf weer gebeld. Klacht was gesloten, probleemoplossing ligt weer elders dus neem daar maar weer contact op.
Nou ben ik nog steeds gefocust op die interne email, dus ik weer opnieuw een klacht bij 2e lijns helpdesk planet.nl. Ook nu weer weet medewerker niets van deze 'bekende' fout... klacht opgetekend, ik hoor binnen 48 uur de oplossing (zal wel weer doorschuiven worden).
Kortom: ik kom geen stap verder. Alle partijen wijzen naar elkaar maar oplossen is er niet bij.
Wie kan mijn tips geven hoe dit toch opgelost te krijgen?
... doet leuke dingen op internet ...