• 0

Provisieregeling

Beste mensen,

 

Wellicht niet helemaal gepast om dit bericht hier te plaatsen, maar aangezien ik hier goede ervaringen heb met terugkoppelingen probeer ik het maar.

Ik heb sinds enige tijd een provisieregeling afgesproken met mijn werkgever en we zijn overeengekomen dat het bedrag netto wordt uitgekeerd.

Op zich niets mis mee, maar nu ziet men in dat dit niet zo erg verstandig is. Men verlangt nu iedere maand van mij een stapel bonnetjes waarvan het bedrag overeen moet komen met het uit te keren bedrag.

De heren van de belastingdienst pikken dit wel voor 1 of 2 keer, maar aangezien het iedere maand een oplopend bedrag is, komen zowel mijn werkgever als ik hiermee in de problemen.

Nu heb ik bovenstaande aangegeven en heb ik voorgesteld om het bedrag (2x) bruto uit te keren zodat ik het bedrag waar ik recht op heb netto ontvang.

Mijn werkgever is van de categorie Kortzichtig en is het dus hier niet mee eens. Hij geeft aan dat het hem dan twee keer zo veel kost en hij dit dus geen oplossing vindt.

Nu ben ik van mening dat als een werkgever provisie uitkeert (laten we zeggen dat het netto gaat om 500,- en hij dus 1000,- bruto uit moet keren) hem dat geen 50% kost.

Van deze inhouding kan een werkgever volgens mij nog wel wat terug verwachten, of zie ik dat verkeerd?

 

Graag zou ik hier wat tips en/of meningen over willen ontvangen.

Ik ben benieuwd hoe julliehier mee om zouden gaan en wat jullie voor oplossingen weten aan te dragen.

 

Vriendelijke groeten,

 

Jerome

Dat ken ik wel van hem ja!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hmm, volgens mij verward je werkgever een netto bonus met een belastingvrije bonus. Als jij een netto onus krijgt, moet je werkgever daarover de belasting betalen. Dat die daar geen rekening mee houd ik nogal kortzichtig. Maar ja, als die het niet wil zien zoals jij het ziet, heb je wel een probleem. Dat het uitkeren van een bruto bonus hem twee keer zoveel kost, is wel waar. De netto bonus kom die ook aftrekken van zijn winst.

 

Als je werkgever ABSOLUUT niet akkoord gaat met verdubbeling van de uitkering, kan je misschien iets doen met spaarloon. Dan staat het wel lang vast, maar bruto wordt netto en misschien wil hij er wel een kleine toeslag op leggen.

 

Anyway, ik hoop dat je werkgever het ziet zoals jij het ziet. Maar dat zal wel niet.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.