capello

Senior
  • Aantal berichten

    40
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Breda

capello's trofeeën

  1. Hallo, even een vraag: hoe kan je van je klanten checken of het opgegeven btw.nr. klopt? alvast bedankt voor jullie reacties. Jeroen
  2. Ongetwijfeld is dit onderwerp al eens eerder op dit forum ter sprake gekomen, maar ik kon het zo snel niet vinden dus plaats ik het toch maar even. Ik ga binnenkort beginnen met mijn eigen onderneming. Om goed te functioneren heb ik een auto nodig. Ik zal redelijk veel op de weg zitten, waarschijnlijk zo'n 35k a 40k per jaar aan kilometers. Nu heb ik in mijn begrotingen wel rekening gehouden met een leaseauto a (ongeveer) 600 euro per maand, maar nu twijfel ik toch of koop geen betere optie is. Als starter moet je vaak een borg/garantie betalen a 3 leasetermijnen en uiteraard je maandbedrag. In mijn geval zou dit het eerste jaar dus 9000,- zijn. Het jaar daarna komen de maandelijkse kosten uiteraard weer terug. Nu is mijn vraag of ik niet beter een goede 2e hands auto kan kopen? Wellicht heeft dit voor- en/of nadelen en/of consequenties?? Graag jullie mening!
  3. Ik denk (weet trouwens wel zeker) dat je eens moet kijken op www.fontfreak.com Fantastische website waar je alles eerst goed kan bekijken voordat je iets download. Hier heb ik al menig font vandaan gehaald.
  4. Zo'n discussie/online brainstorm sessie en nog steeds een karma van 0,0 ;) Camelot: Ik denk dat je wel gelijk hebt om er makelaars e.d. bij te betrekken. Ikzelf zat meer in de regionale hoek te denken en niet zo zeer aan de grootschalige aanpak. Uit veel reacties blijkt wel dat je hier diverse kanten mee op kan. Aangezien er vanuit de overheid steeds meer discussies worden gevoerd en mooie plannen worden aangedragen om het startersklimaat in Nederland te bevorderen, denk ik dat zelfs een bepaalde overheidsinstantie hier wel wat in zou zien. Jammer dat ik zelf te druk ben met het opstarten van mijn bedrijf, anders was dit wel een interessante uitdaging geweest. Wellicht dat een aantal higherlevelaars hier een mooi project van kunnen maken. Tegen die tijd wil ik wel een gratis password om in de database te kunnen snuffelen ;D
  5. Dit plan moet je verre houden van organisaties als de NVM etc. Je richt je hierbij ook niet op makelaars, want dan ben je gewoon weer een soort funda, maar je richt je op de bedrijven zelf. Een voordeel is dat je exact in kaart kan brengen wie potentiele aanbieders zijn. Dit bijvoorbeeld a.h.v. de grootte van de org. maar ook je ogen en oren openhouden. Rij maar eens langs een bedrijventerrein, dan zie je zo bij welk bedrijf er mogelijkheden zijn. Naar mijn mening is dit iets leuks voor erbij, maar moet je het wel heel erg groots aanpakken wil je er van kunnen leven. Een voordeel is dat je wel met afstuderende studenten of zgn mensen uit het reintegratie traject kan gaan werken om je diensten aan de man te brengen. Echt diepgaande branche en/of marktkennis is geen vereiste! Een stukje subsidie behoort dus tot de mogelijkheden. Een ander voordeel is dat je dit zo hebt opgezet. Er is geen inkoop, geen bedrijfsruimte nodig, etc.etc. Gemeentes zijn hierin erg belangrijk en de KvK kan ook van groot belang zijn. Deze twee werken wel mee, want je bevorderd tenslotte het startersklimaat binnen een stad/regio. Juist op dit gebied is er het nodige te doen. Meer tips geef ik niet, ik heb dee hele discussie al op gang gebracht ;)
  6. Annedien: mooi logo en leuke naam! Ik heb geloof ik mensen op ideeen gebracht ;) Ik persoonlijk zou het doen op dezelfde manier zoals enkele re-lease bedrijven dat doen. Re-lease bedrijven brengen gebruikte lease auto's via een database op het internet aan de man. De aanbieder moet een fee betalen om zijn auto's aan te bieden en het gebruik voor de mensen die auto's zoeken is geheel gratis. De Witte: je kent vast wel een bedrijf die in de ze branche zit ;) R'dam e.o. Je kan de (be)zoeker ook een kleine fee laten betalen, maar dan creeer je een drempel en moet je gaan sprokkelen (kleine bedragen). Ik zou de aanbieders van kantoorruimte een fee laten betalen. Ben benieuwd.
  7. Je kan best zelf met een 0 uren contract gaan werken, maar dan moet je wel rekening houden met de afdrachten etc. Hier zou ik toch even een kenner voor inschakelen zodat je later niet voor verassingen komt te staan. Je moet het zien als een soort freelance overeenkomst, dus je rekent gewoon een bedrag per gewerkt uur uit. In sommige gevallen kan je ook uitgaan van een minimum, maar dat is iets wat je zelf het beste kan inschatten. Zo werk ik met dit soort contracten: - bepaal aan de hand van het salaris en alle secundaire zaken de kostprijs van de persoon. - spreek een minimum (gegarandeerd) aantal uren af per maand - maak duidelijke afspraken (ook in het contract) over ziekte en vakantie dat laatste punt is iets waar ik een fout mee heb gemaakt en daar word je niet vrolijk van. succes. en volgens mij zijn dit soort contracten wel te vinden op het internet. Ik zal eens kijken voor je
  8. Nogmaals! er ging iets fout met citeren. Juli, je weet wel ;) Decorum was me trouwens al voor lees ik net :-\
  9. Beste Edward, Dank voor je antwoord. Jij zegt dus eigenlijk dat zolang ik maar geen activiteiten ontplooi er niets aan de hand is.! Dat is iets waar ik wat mee kan, want die eerste maanden zullen er vanuit de BV geen activiteiten worden ontplooid. Pas nadat ik ontslag heb genomen en mijn opzegtermijn netjes heb voldaan, zal ik aan de bak gaan! Is dit overigens juridisch onderbouwd? Capello
  10. Volgens mij is Annedien zelf heel erg hard aan het nadenken welk ontwerp het nu gaat worden. Het is een beetje stil ;)
  11. Nathan, Die site van Officematch is nog steeds uit de lucht. Ze zullen op dit moment wel alles hebben gematched denk ik ;) Die van Tauro is inderdaad wel interessant. Ikzelf ben aangewezen op Rotterdam als vestigingsplaats. Lang verhaal maar het is niet anders. Niet dat het erg is, maar daardoor valt Tauro voor mij voorlopig af. Ik zag wel dat men aan het uitbreiden is qua locaties. Dus wie weet.
  12. Even wat anders! Het komt de laatste tijd steeds meer ter sprake, maar ik zie er nog weinig van. Ik heb het over de "grotere" bedrijven die wat ruimte over hebben en deze onder gunstige voorwaarden aan starters aanbieden. Het gebeurt ongetwijfeld, maar het zou zo mooi zijn als men hier een website voor op zou richten. Gewoon alle bedrijven die wat ruimte over hebben in een database knallen met foto's en prijzen erbij. Beetje zoals gebruikte leaseauto sites op het internet! Gunstige voorwaarden, leuke bedragen en weinig risico (korte contractperiode) Bedrijven kunnen dan hun voorkeur aangeven, bijv. branche i.e.d. Ik denk dat er vandaag de dag best wat bedrijven ruimte over hebben. Al die mensen zonder werk moeten toch ooit ergens een werkplekkie hebben gehad ;) Graag jullie mening!
  13. Mijn dank is groot. Alleen is het aanbod bij infostatement nog een beetje te hoog gegrepen voor een starter 2000m2 ;-) ;)
  14. Misschien zoek ik verkeerd of zijn de pagina's niet goed te vinden, maar ik mis eigenlijk een goede website (soort funda) voor bedrijfs- en kantoorruimte. Weet iemand misschien of een dergelijke site bestaat, zo ja zou ik graag de url ontvangen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.