Hallo, ik zit met een probleempje waar ik niet helemaal uit kom.
Voor iemand anders ben ik met hetvolgende bezig;
Een Nederlandse DGA verplaatst zijn activiteiten naar Luxemburg.
Deze persoon heeft een Luxemburgs paspoort aangevraagd en gekregen.
Nu vraagt zijn Luxemburgs advocaat en notaris om een verklaring dat er in Nederland geen ondernemingsactiviteiten meer zijn. Hoe kom ik hieraan?
Bijkomende info;
Hij zelf wil graag zijn Nederlandse BV behouden en hier gebeuren dan ook geen activiteiten meer op.
De advocaat wilt een bewijs zien van een instelling en niet een briefje met een verklaring van een accountant of beedigde notaris.
Volgens de Nederlandse kamer van koophandel bestaan deze verklaringen niet meer en worden ze niet meer afgegeven, terwijl Luxemburg dit nog wel hanteerd.
De belastingdienst verwees mij naar de kamer van koophandel.
Deze persoon staat op het punt vanuit Nederland te verhuizen naar Luxemburg.
De EVD meldde ook al dat in de EU deze verklaringen niet meer worden afgegeven, maar er zijn een paar landen die hierop uitzonderingen hebben. Welke konden ze niet melden. (Luxemburg dus wel)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jodydog84
jodydog84
Hallo, ik zit met een probleempje waar ik niet helemaal uit kom.
Voor iemand anders ben ik met hetvolgende bezig;
Een Nederlandse DGA verplaatst zijn activiteiten naar Luxemburg.
Deze persoon heeft een Luxemburgs paspoort aangevraagd en gekregen.
Nu vraagt zijn Luxemburgs advocaat en notaris om een verklaring dat er in Nederland geen ondernemingsactiviteiten meer zijn. Hoe kom ik hieraan?
Bijkomende info;
Hij zelf wil graag zijn Nederlandse BV behouden en hier gebeuren dan ook geen activiteiten meer op.
De advocaat wilt een bewijs zien van een instelling en niet een briefje met een verklaring van een accountant of beedigde notaris.
Volgens de Nederlandse kamer van koophandel bestaan deze verklaringen niet meer en worden ze niet meer afgegeven, terwijl Luxemburg dit nog wel hanteerd.
De belastingdienst verwees mij naar de kamer van koophandel.
Deze persoon staat op het punt vanuit Nederland te verhuizen naar Luxemburg.
De EVD meldde ook al dat in de EU deze verklaringen niet meer worden afgegeven, maar er zijn een paar landen die hierop uitzonderingen hebben. Welke konden ze niet melden. (Luxemburg dus wel)
Wie heeft er tips en adviezen hierover?
Alvast hartelijke dank!!!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27382-hoe-kom-ik-aan-een-bewijs-van-geen-activiteiten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag