• 0

Een jaar verder....

Ik weet niet of het in de juiste forum staat.

 

Maar ik ga gewoon mijn verhaal opschrijven.

 

Misschien weten velen van jullie niet meer wie ik ben, maar precies een jaar geleden melde ik mij aan als 'melvin1983' ik wilde een webshop beginnen voor uitsluitend klassieke muziek. Deze droom had en heb ik al heel lang.

 

Ik kwam hier vooral om te bekijken hoe de ervaren ondernemers het deden, welke valkuilen zij op voorhand al zagen. Ik moet zeggen dat het mij wel heeft geholpen in die periode.

 

Aangezien ik nog een reguliere baan had, met een vast contract, moest ik vooral in de avonduren en op vrije dagen werken aan mijn 'droom'. Het ging geleidelijk aan steeds beter, en er kwam flink wat schot in. Alles stond eigenlijk klaar.

 

De webshop was voor 80% gemaakt en ook het materiaal (inpak en cd's & dvd's) waren in kleine getallen binnen. Ik had niet veel in voorraad, dat was namelijk een spaarzame tip die van dit forum kwam.

 

Plots begin December 2009 werd ik benaderd door een 'mogelijke' investeerder. Ik was best verrast, want nu kon ik plan A uitvoeren (bij het uitblijven van een investeerder, wat eigenlijk de verwachting was, zou ik plan B uitvoeren). De investeerder, die ik liever niet bij naam en toenaam noem, was een heel oprecht en vriendelijk mens, ik heb veel tips gekregen van hem.

 

Helaas heeft hij besloten (in Januari 2010) niet te gaan investeren in mijn concept. In December 2009 waren wij, dus ik ook, ontslagen bij onze werkgever.

 

Toen begon het gezeik eigenlijk al. Ik raakte in een depressie en daarna in een zware burn-out. Ik had nergens zin in, bleef aangeslagen en overdreven lang in bed en liet de boel de boel.

 

Met pijn en moeite heb ik een uitkering kunnen regelen, waarvoor ik mij erg schaam, want ik heb dat nog nooit meegemaakt. Maar goed, die is zo laag dat ik net aan kan rondkomen.

 

Om een lang verhaal af te ronden.

 

Ik zit nu bij de Gemeentelijke Schuldhulp Verlening, met een schuld van 18000 euro. Loop wekelijks bij een psychiater.

 

Ik probeer me soms af te vragen waar het zo heeft kunnen mislopen. De ambitie is er wel, maar zit nu heel diep.

 

Groet,

Melvin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oei. Dat is een heel vervelende situatie. Ik weet niet of je wel of niet geïnteresseerd bent in een discussie over jouw situatie. Maar je hebt nu natuurlijk wel grote kans dat die gaat losbarsten. Sterkte met deze slechte situatie. Hopelijk gloort er snel weer licht.

Link naar reactie
  • 0

Beste Melvin,

 

Allereerst wil ik kwijt dat ik het heel vervelend vind voor je dat het niet is gelopen zoals je had gehoopt.

 

Ik ben ondernemer sinds 2001, heb een mooie zaak opgebouwd maar ook veel klappen gevangen. Mensen denken helaas vaak dat je even een webshop kunt kopen, inrichten en gaan maar zo zit het helaas niet. Mensen vertrouwen is ook een gok maar beide heb je inmiddels ervaren.

 

Wat de oorzaak is, kan ik niet zeggen op basis van je verhaal. Dat kunnen veel (kleine) dingen zijn en het is onmogelijk om dat op te schrijven.

 

Ik kan je alleen veel succes wensen bij je herstel. Doe zoveel mogelijk rustig aan en stap voor stap.

 

Groet,

Bas

3pix.nl: professionele websites, webshops en web applicaties

Link naar reactie
  • 1

Beste Melvin,

 

een triest verhaal en een heel moeilijke situatie. Je schrijft dat de ambitie er nog wel is maar heel diep zit. Toen ik 4 jaar geleden 50 werd stortte mijn handeltje in no time in met een flinke schuldenlast. De eerste dagen zat ik er ook heel diep door heen totdat bij mij mijn vechtersmentaliteit weer naar boven kwam. Met een uitkering een re-integratieproject en alles aanpakken wat er voorbij kwam ben ik weer opgekrabbeld. Naast mijn drukke baan ben ik weer volop in de race om zelf te gaan ondernemen.

 

Als ik je naam goed bekijk ga ik er vanuit dat je in 83 geboren bent en dus nu 27 jaar bent. Op mijn 50ste dacht ik dat ik nooit meer aan de bak zou komen. niets was minder waar. wel gewoon onderaan begonnen maar door mijn vechtlust en inzet snel weer opgeklommen. vanuit mijn netwerk wordt er zelfs al weer aan me getrokken voor een andere job.

 

Uiteraard is iedere situatie anders. het enige wat ik je me wil geven is: zoek hulp om uit je depressie te komen, probeer je schulden zo snel mogelijk te saneren en zet je ambities om in daden.

 

succes ermee.

 

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard is iedere situatie anders. het enige wat ik je me wil geven is: zoek hulp om uit je depressie te komen, probeer je schulden zo snel mogelijk te saneren en zet je ambities om in daden.

sluit ik me bij aan (reus), alleen in plaats van proberen moet je DOEN!

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 2

Hey Melvin,

 

Ik durf met gerust hart te zeggen dat ik alles meegemaakt heb, zo niet dieper.

 

Wanneer ik op Google Burn-out intiktte, leek het net of mijn naam er stond, zo sprekend was het. En toch kerel, lukt het op één of andere manier om omhoog te komen. De ambities heb je.

 

Weet je wat je doet ? Ga eens een paar weken "genieten" van je Burn-out. Heb even zelf-medelijden, pak eens een paar flessen bier te veel, lig eens even te lang in je bed, wat maakt het uit.....

 

MAARRRRRR...... plan een datum (nooit op een maandag, want dat is geen dag ;D) en dan ga je er weer voor. Zorg natuurlijk wel dat je jezelf onder controle houdt....

 

Je bent goed bezig met je hulp die je gezocht hebt, ga daar mee door. Ik ben nu zelf 2 jaar aan het knokken , en tegen mij werd ooit door een HL-er gezegd : Marcel, de ladder staat, en nu klimmen !!

 

Ik ben die opmerking nooit vergeten, heb regelmatig wat sporten van die ladder onder me door voelen gaan, maar weet je ? Ik sta bovenaan die verrekte kuil, en dat gaat jou ook lukken !

 

Toi-toi-toi !

 

Marcel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.