Verzendkosten: kosteloos verzenden bij grotere bestellingen, werkt dat?
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast Verwijderd account
Gast Verwijderd account
Goedemorgen,
vanaf vandaag zal ik mij intensiever gaan mengen op HL met mijn vraagstukken en proberen een positieve bijdrage te gaan leveren op HL.
-------------
Verzendkosten :
Over 4 maanden moet mijn webstore up and running zijn. In mijn plan/prognose ben ik aangekomen bij de verzendkosten. Niet alleen ivm de marge op mijn product maar ook op basis van concurrenten en stimulering verkoop.
Het product:
Klein product wat per item 6 euro per stuk gaat kosten voor de klant. Mijn inkoop zit op 1,20 euro. Marge is dus aanzienlijk aangezien ik de groothandel schakel er uit heb kunnen halen.
Doel is klant te stimuleren uiteraard meer stuks aan te schaffen per order en de koop niet laten cancellen zodra ze bij het stukje verzendkosten komen.. De verzendkosten inkoop ,incl doosje,verpakking en postzegels zal liggen op 3 euro. Het is een doosje wat nog door de brievenbus kan.
De concurrent rekent standaard 6 euro verzendkosten en rekent geen verzendkosten bij een order boven 36 euro( 6 stuks).
De verwachting is dat de klant zelden 1 item aan zal schaffen. Verwachting is dat de klant gemiddeld 3 items zal aanschaffen.
Het liefst reken ik helemaal geen verzendkosten aangezien de marge dit kan hebben.
Graag jullie mening of een minimum orderbedrag voor geen verzendkosten de verkoop zal stimuleren tegen het argument helemaal geen verzendkosten.
Bij voorbaat dank.
Danny
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag