• 0

Ziektekostenverzekering voor ondernemers

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Steun een goed doel. Bevrijd de ondernemer uit het verplichte ziekenfonds! Geen gezonde economie zonder een gezond ondernemersklimaat.

 

Wat is het verplichte ziekenfonds?

Op 1 januari 2000 is het verplichte ziekenfonds voor zelfstandigen ingevoerd. Deze wet heeft een vergaande invloed gekregen op de beslissingsvrijheid en de persoonlijke levenssfeer van kleine zelfstandigen. De wet is discriminerend, onrechtvaardig en drijft tienduizenden zelfstandigen tot wanhoop. De invloed op het startersklimaat voor nieuwe bedrijven en het ondernemersklimaat in zijn algemeenheid is tot nu toe door zowel politiek als media schromelijk onderschat.

 

Grofweg bepaalt de wet dat kleine zelfstandigen met een inkomen onder een bepaalde grens verplicht in het ziekenfonds zitten.

 

Mooi, denkt u, want het ziekenfonds is goedkoper dan een particuliere verzekering. Zo zijn kleine zelfstandigen goedkoper verzekerd en hebben ze dezelfde rechten als werknemers. Was het maar waar!

Lees het uitgebreide artikel van Henny v.d. Pluijm op de website van venture media.

 

Triggert mij gelijk tot het stellen van een vraag: hoe verzeker jij je ziektekosten?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

gezien het feit dat ik naast mijn start, ook nog in loondienst ben ga ik ervan uit dat ik daarom via mijn werkgever verzekert ben.

Maar ik begrijp dat, als ik mijn huidige werk wil opgeven omdat mijn bedrijfje goed uit de startblokken komt, dan een probleem heb.

starterskorting krijg ik niet, ik kom ook niet in aanmerking voor een subsidie dus..eigenlijk ga ik dan werken om mijn ziektekosten te betalen?

 

help,...hoe doen anderen dat?

 

greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Praat je in de verleden tijd?

 

Be ware ... dit wordt de toekomst:

Verzekeraars voorspellen nieuwe stijging ziektekostenpremies.

De premies voor ziektekostenverzekeringen zullen de komende jaren fors worden verhoogd. Dat voorspelt het Verbond van Verzekeraars. De verzekeraars zijn van mening dat `forse premieverhogingen` noodzakelijk zijn omdat de verliezen op de ziektekostenverzekeringen afgelopen jaar stegen van 3% naar 4% van het premievolume. Hoewel de ziektekostenpremies in 2001 met 12% werden verhoogd, steeg het bedrag dat aan ziektekostenvergoedingen werd uitgegeven eveneens met 12%. De verzekeraars tonen zich overigens ook bezorgd over de resultaten bij de brandverzekeringen voor bedrijven en industrieen en over de motorrijtuigenverzekeringen. Ook in deze sectoren worden premieverhogingen verwacht. In de levensverzekeringensector werden wel bevredigende resultaten geboekt. [bron: Telegraaf]

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

gezien het feit dat ik naast mijn start, ook nog in loondienst ben ga ik ervan uit dat ik daarom via mijn werkgever verzekert ben.

 

Je verkeert dus in dezelfde situatie als ik: Ik werk 4 dagen bij een werkgever en een dag voor mezelf. Via mijn werk was ik particulier verzekerd. Echter in de beschikking van de belastingdienst stond dat ik toch verplicht in het ziekenfonds moest op basis van inkomen over de vorige 3 jaar. Hiertegen bezwaar aangetekend, maar dit is afgewezen.

 

Ik ben dus nu te laat in het ziekenfonds opgenomen, maar moet nu wel boete betalen omdat ik me te laat heb ingeschreven (moet binnen 60 dagen na de beschikking).

Klote is dat je ook meteen het werkgeversdeel van het ziekenfonds moet ophoesten (>1000 EUR). :-[

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb gelezen:

 

****quote

Voor een aantal zelfstandigen zou de nieuwe regeling financieel nadelig zijn.

Hiervoor geldt een afwijkende regeling.

Neem voor meer informatie contact op met uw zorgverzekeraar.

****unquote

 

De informatie waar ik dit gelezen heb staat op de 2ZW-site. Een informatiesite over de Nederlandse sociale zekerheid voor zowel werken in loondienst als zelfstandig ondernemer.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Steun een goed doel. Bevrijd de ondernemer uit het verplichte ziekenfonds! Geen gezonde economie zonder een gezond ondernemersklimaat.

 

Wat is het verplichte ziekenfonds?

Op 1 januari 2000 is het verplichte ziekenfonds voor zelfstandigen ingevoerd. Deze wet heeft een vergaande invloed gekregen op de beslissingsvrijheid en de persoonlijke levenssfeer van kleine zelfstandigen. De wet is discriminerend, onrechtvaardig en drijft tienduizenden zelfstandigen tot wanhoop. De invloed op het startersklimaat voor nieuwe bedrijven en het ondernemersklimaat in zijn algemeenheid is tot nu toe door zowel politiek als media schromelijk onderschat.

 

Grofweg bepaalt de wet dat kleine zelfstandigen met een inkomen onder een bepaalde grens verplicht in het ziekenfonds zitten.

 

Mooi, denkt u, want het ziekenfonds is goedkoper dan een particuliere verzekering. Zo zijn kleine zelfstandigen goedkoper verzekerd en hebben ze dezelfde rechten als werknemers. Was het maar waar!

Lees het uitgebreide artikel van Henny v.d. Pluijm op de website van venture media.

 

Triggert mij gelijk tot het stellen van een vraag: hoe verzeker jij je ziektekosten?

 

 

De link is dood maar ik ben zeeeeer geinteresseerd, heeft iemand nog een andere link?

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop echt zoooo ontzettend dat er enorme haast wordt gemaakt met die uniforme basisverzekering voor iedereen. Oud-minister Borst for president!

 

 

Ik ben de laatste vijf jaar van: DGVP naar ziekenfonds naar particulier via ZKOO gegaan. Mijn vrouw is hetzelfde maar is per 1 jan. verplicht weer terug in het ziekenfonds, en dat gaat binnen een aantal maanden weer veranderen misschien. Tijdens de veranderingen zoveel keer na moeten bellen omdat de zaken niet goed geregeld werden.

Ondernemers kunnen sinds enkele jaren met een ondernemersbeloning van minder dan 32.234,43 (fictief getal, let op de cijfers achter de komma, want als je er één eurocent er boven zit ben je het haasje en moet je je verzekering omzetten in een particulier, maar dat kan maar per 1 januari en dan moet je een goedkeuring van je oude én je nieuwe verzekeraar hebben)

 

 

GGrrrrrrrr, oude bureaucratische bende!, weg met dat alles, in de prullebak met alle verzekeringen, en laat alsjeblieft voor een ieder dezelfde verzekering gelden, of je nu in het onderwijs zit, in de verpleging werkt, in de bijstand zit of ondernemer bent.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.