• 0

Hoe kan ik het beste mijn octrooi verkopen

Halverwege 2009 heb ik een octrooi verleend gekregen voor een padhouder opbergsysteem.(Zie bijlage)

Ik heb voor het product en de verpakking een productiemal laten maken. In de tweede helft 2009 heb ik mijn product in productie genomen en ik heb een kleine 15000 padhouder opbergsystemen laten maken en ongeveer 20000 stuks verpakking. Eind 2009 ben ik afzetmarkt gaan zoeken en ben begonnen met de verkoop. Echter begin 2010 kreeg ik een aanbieding om te participeren in een geheel ander product. Gezien de kansen en de mogelijkheden van dit nieuwe product heb ik mij hier alleen nog maar mee beziggehouden. Nu wil ik mijn octrooi met productiemallen en voorraad te koop aanbieden. Waar kan ik dit het beste doen? Zijn er speciale plekken waar dit soort producten worden aangeboden en waar eventuele kopers zijn. Marktplaats lijkt mij niet de meest geschikte verkoopplaats, al hoef ik er niet de hoofdprijs voor te hebben, ik ben bereid om hem kostendekkend te verkopen.

NL1034472C2.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

In dit geval moet je denk ik niet denken in termen van je octrooi verkopen, maar je bedrijf of bedrijfsactiviteit verkopen. Je hebt immers ook voorraad, productiecontacten, promotiemateriaal (de verpakkingen), en klantcontacten/referenties (?). En voor het verkopen van bedrijven zijn diverse websites, en bijvoorbeeld ook via de KvK zou je wellicht met geïnteresseerde kopers in contact kunnen komen. Of met één van de experts die Higherlevel.nl rijk is op dit gebied, en die te vinden zijn in één van de vele topics over bijvoorbeeld bedrijfsovername.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af waarom je het octrooi zou willen verkopen? ik vind het best een aansprekend / kansrijk product.

Eerlijk gezegd vind ik het echt zo'n hebbedingetje is wat iedereen koopt bij blokker en vervolgens gewoon de padhouder er weer naast legt, maar ja dan hebben ze het al wel gekocht.. :)

 

Als ik tussen de regels lees heb je niet heel hoge ontwikkelkosten gemaakt die je snel wil goedmaken om uberhaupt iets nieuws te kunnen starten. Ik zou dan toch overwegen om het octrooi in licentie te geven aan een producent en dan delen in de winst bij succes. Daamee heb je denk een mooie kans op hoge(re) opbrengsten tegenover een vaste prijs bij verkoop nu.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.