• 0

Hyves of Facebook : opbouwen community rond nieuw merk

Gast Verwijderd account

Sociale media zal een erg belangrijk deel van mijn webshop/ merk gaan uitmaken. Ik ga volgers betrekken bij zoveel mogelijk aspecten van het merk. Ze kunnen meedenken over nieuwe producten,akties , plaatsen van fotos van mijn product in gebruik en er zal een grote openheid van zaken op dit medium komen omtrent de voortgang van het merk en de successen ervan .(ga daar vanuit :) )

 

Doelgroep is 18 - 34 , Allstars,sneakers en trendy sportschoendragers.

 

Graag jullie mening of ervaring om daar Hyves of Facebook voor te gaan gebruiken .

 

Dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het lijkt mij het beste om op zoveel mogelijke platformen aan te melden en je "product" te verkopen op welke manier dan ook.

Hoe meer, hoe beter in dit geval...

 

Mvg Jimmy.

Ik ben Jimmy, 19 jaar. Ik doe HBO, International Business and Management Studies.

En ik heb een hele grote droom/drang/verlangen om een eigen bedrijf te starten... Op dit moment bezig met oriëntatie/'voorbereiding' over hoe en wat..

Vragen? Just ask!

Link naar reactie
  • 0

Het klopt wel dat Facebook snel terrein wint maar zeker in het de jongste helft van 18-30 jaar is de bezoekfrequentie op Hyves nog altijd hoger. Het zal ongetwijfeld snel gaan maar vind het zeer vroeg op Hyves af te schrijven in je social media plan.

 

Ik gok dat je een webshop voor gekleurde sokken gaat openen en ik gok ook dat je aan inkoop niet bijster veel geld kwijt zult zijn. De echte jongeren zullen nog best veel willen doen voor een paar sokken waar jij inkoop nog geen twee euro voor betaald, doe hier je voordeel mee.

 

Zet een soort loyaliteitsplatform op waarmee je kan meten wie de beste ambassadeur van jouw merk is. Rond gekleurde sokken kun je natuurlijk ontzettend veel doen m.b.t. het plaatsen van foto's van je laatst aangeschafte sokken, jouw sokken op rare plekken, mooiste foto van gekleurde sokken. Periodiek geef je een aantal mensen wat weg.

 

Nog leuker is als je dit ook de andere kant op laat werken, verkoop jij een paar sokken en deelt iemand een foto hiervan op zijn netwerk, zorg dan dat die foto ook in jouw webshop te vinden is bij dat specifieke product. Een stukje erkenning voor hun ambassadeurschap voelt voor veel jongeren als een struisvogelveer in de reet.

 

Mocht je het zover krijgen dat je weet wie jouw merk uitdragen, wie daadwerkelijk nieuwe klanten aanbrengen en dat er ook nog eens content gegenereerd gaat worden rondom jouw merk kan het echt een hele goede bron van traffic naar je website betekenen.

 

Word helemaal vrolijk van het idee :)

 

Als de prijzen goed zijn heb je in mij als 23 jarige Allstar-drager zeker een potentiële klant :)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@ Frans : heel graag. Ken het merk en hun opzet maar leuk om te lezen.

 

@ Joost : al jouw ideeen staan vermeld in mijn plan! Leuk dat we er hetzelfde over denken!

Link naar reactie
  • 0

3,2 miljoen profielen ja.

ook zo grappig bij hyves met hun miljoenen leden.

Volgens mij kan daar zo 33% vanaf omdat veel mensen

dubbele hyves hebben, sommigen wel meer dan dat.

 

+ dan nog al die spookaccounts.

maar met miljoenen hou je nog steeds veel over. :P

 

Dubbele profielen is natuurlijk moeilijk te controleren (je kan verschillende profielen onder verschillende namen aanmaken) maar spook profielen zijn het niet omdat ze allemaal minimaal 1x per maand inloggen en iets plaatsen.

Eigenaar van Totaal Ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.