• 0

Voor het eerst met leveranciers om de tafel

In 2011 begin ik voor het eerst een eigen webwinkel. Op dit moment ben ik een gewenst assortiment aan het samenstellen en al actief in contact met mogelijke leveranciers. Nu krijg ik verschillende prijslijsten binnen en leveringsvoorwaarden en kan ik binnenkort voororders voor 2011 plaatsen en zo korting ontvangen. Nu wil ik jullie naar jullie eerste ervaringen en valkuilen vragen.

 

- Is het bijvoorbeeld normaal om bepaalde prijzen nog uit te onderhandelen?

- Als er weinig ruimte in de prijs zit kan ik dan inzetten op gunstiger voorwaarden?

- Ik lijk ook te worden gehouden aan advies retailprijzen, zit daar misschien ruimte in?

- Wat zijn jullie verder aan valkuilen tegengekomen of wat kan je in dit stadium adviseren?

 

Erg bedankt voor jullie tijd.

evenementenorganisatie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1
Is het bijvoorbeeld normaal om bepaalde prijzen nog uit te onderhandelen?

 

ja hoor, alleen gaat dat vaak wel om kwantumkorting

 

Als er weinig ruimte in de prijs zit kan ik dan inzetten op gunstiger voorwaarden?

 

onderhandelen over betalingskorting of leverancierskrediet (langere betalingstermijn)

 

Ik lijk ook te worden gehouden aan advies retailprijzen, zit daar misschien ruimte in?

 

volgens mij mogen er geen adviesprijzen meer afgedwongen worden boeken uitgezonderd (voer voor juristen?)

 

Wat zijn jullie verder aan valkuilen tegengekomen of wat kan je in dit stadium adviseren?

 

te veel ingekocht en ook winkeldochters er bij gekregen doordat ik de markt anders inschatte. voorzichtigheid betrachten alhoewel dat vaak door je enthousiasme moeilijk is.

 

Hoe noem je eigenlijk winkeldochters van een webwinkel? ;D

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik lijk ook te worden gehouden aan advies retailprijzen, zit daar misschien ruimte in?

 

volgens mij mogen er geen adviesprijzen meer afgedwongen worden boeken uitgezonderd (voer voor juristen?)

 

 

Gedwongen mag niet, maar ze kunnen wel beslissen om niet meer aan je te leveren als je je niet aan die prijzen houdt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.