Aanbevolen berichten

Twee berichtjes onder elkaar in de NRC online:

Aantal faillissementen gedaald

Een op de acht Nederlanders ontvangt een uitkering

Ik zie niet hoe dat met elkaar in overeenstemming is. Het feit dat één op de acht Nederlanders een uitkering heeft, is wel verontrustend.

Ik zocht eigenlijk naar een forum over "de economie" of zoiets, ik zag niet goed waar ik dit moest posten. Ik vraag me af wat de combinatie van die beide berichten voor "ons ondernemers" betekent.

Waar wil je naar toe met deze vraag.

Voor 11-09 had elke ondernemer veel problemen om aan goed en vakkundig personeel te komen.

Meteen daarna kwamen we in een recessie, maar hielden veel bedrijven hun personeel vast, omdat ze veel moeite hadden gedaan dit schaarse personeel aan zich te binden.

Na de uitbarsting van de kredietcrisis zijn de bedrijven adequater gaan reageren en zijn er wel ontslagen aangevraagd. Mogelijk dat er daardoor minder faillisementen zijn aangevraagd.

Maar wel meer mensen met een uitkering.

Dit betekent wel dat er minder geld geld wordt uitgegeven, wat wij ondernemers vooral zullen merken.

Nu nog een stabiele regering en hoop ik en verwacht ik dat het herstel doorzet, waardoor het vertrouwen weer groeit.

Dit is mijn visie, er zijn vast veel betere economen als ondergetekende in dit forum, ik lees het graag.

Ik zie niet hoe dat met elkaar in overeenstemming is. Het feit dat één op de acht Nederlanders een uitkering heeft, is wel verontrustend.

Je hebt het over 2 verschillende dingen:

Minder faillissementen hoeft niet perse minder uitkeringen te geven. Het artikel over de uitkeringen vind ik ongenuanceerd. alle uitkeringen worden op een hoop gegooid.

faillissementen zorgen maar voor een deel van de WW uitkeringen. Er worden op dit moment nog steeds veel tijdelijke contracten niet verlengd. Het gros van de uitkeringen is WAO uitkeringen. en dan heb je nog bijstandsuitkeringen die eigenlijk alleen als vangnet verstrekt worden.

NRC is een kwaliteitskrant maar dit artikel is beneden hun kunne. Het had ze gesierd als ze een en ander wat meer uitgediept hadden. Appels en peren worden nu op een hoop gegooid.

En de laatste alinea vind ik een losse flodder, koren op de molen van ene G.W.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar