• 0

Ervaringen/meningen van crowdsourcing op het gebied van webshop, logo, huisstijl

Beste lezers,

 

Momenteel ben ik actief bezig met het realiseren van een webshop. De gedachte erachter is voor mij al een compleet plaatje. Alleen het visuele gedeelte is waar ik nu actief mee bezig ben. Ik ben ben het zelf aan het uitteken op papier waarna een vriendin het dan uittekent in photoshop.

 

Momenteel lees ik veel over crowdsourcing en ik ben dan ook erg benieuwd wat ervaringen of meningen zijn op dit gebied. Ik heb het dan voornamelijk over webshops, logo's en huisstijl.

 

Alvast bedankt

 

 

 

 

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gewoon doen. Je hoeft immers niet te betalen als het niets lijkt. En op deze manier voorkom je dat je vast zit in een denkpatroon van een specifieke designer (naar mijn meening lijken portfolios 1 designer allemaal eenigsinds op elkaar!)

 

Nadelen zijn er ook, soms gebruiken deze jongens bestaande logo's

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik op internet heb kunnen nagaan moet je na de aanvraag van een crowdsourcing wedstrijd een betaling vooraf doen. Waarbij de organisatie het geld vasthoudt en dit dan later uitbetaald aan de door mij gekozen winnaar. Al geldt dit alleen voor de site's die ik heb bekeken.

 

Het principe dat je niet hoeft te betalen als je het niks vind is gaat toch wel ver denk ik. Ik bedoel waar doen ze de moeite dan voor? Dus er zal toch wel een winnaar uit moeten komen lijkt me.

 

 

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn ook Nederlandse sites die dit soort 'design contests' mogelijk maken (o.a. Sitedeals en TBforum).

 

Prijs hoeft inderdaad niet altijd uitgekeerd te worden (verschilt per site), maar een hoger bedrag en eventuele garantie (er wordt hoe dan ook een winnaar gekozen) zal voor meer deelnemers zorgen.

 

Naar mijn idee kun je voor een optimaal resultaat het beste het 'slicen' (omzetten van het ontwerp naar een webshop template) niet samen met het ontwerp doen. Niet alle ontwerpers zullen ervaring hebben met het omzetten van layouts voor dit soort sites.

Link naar reactie
  • 0

Het omzetten van ontwerp naar template moet volgens de designer geen probleem zijn.

 

Waar ik een beetje huiverig voor ben bij www.design99.com is dat zodra ik post wil doen voor een constest ik het bedrag van in mijn geval $950 direct moet overmaken.

 

Bij de andere Nederlandse sites als Sitedeals en TBforum wordt er voor zover ik er informatie over kan vinden een bedrag bepaald en een winnaar bepaald.

 

Heeft iemand hier nog verdere tips/ervaringen over?

 

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf best een aardig logo aan 99designs over gehouden. (zie www.cart2quote.com)

Probleem met deze werkwijze (offshoring) imho is dat er geen garantie is dat je briefing goed wordt bestudeerd. de meeste designers zullen hun designs voor het grootste deel baseren op de andere deelnemers van de contest die je goede feedback hebt gegeven. Dit heeft tot gevolg dat er soms gebrek aan creatieve onderscheiding is tussen de design.

 

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je alle participerende designers ook moet motiveren door ze tijdig en kwalitatief goede feedback te geven. Dit is een tijdrovende zaak, maar als je dit niet doet zullen er weinig designers geïnteresseerd zijn in je contest...

 

Hoop dat je er wat mee kunt.

www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer

www.cart2quote.com - Magento Offerte Module

www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops

Link naar reactie
  • 0

1. Veel van de aangeboden designs zijn hergebruikte logo's. Let op: je kunt hiermee serieus in problemen komen.

 

2. Je wilt een website starten met, neem ik aan, een goed concept. Een bezoeker van je website gaat je waarschijnlijk 4 a 5 seconden gunnen om op je website te blijven. Het grafisch gebeuren van een website is niet een kwestie van een logo'tje en hier en daar de kleuren van je logo terug laten komen. Je zult een complete huisstijl moeten integreren op je website. Neem van mij aan: het uiterlijk van je website zal voor zeker 50% het succes gaan bepalen (of misschien wel meer).

 

3. Mijn advies: ga op zoek naar een designer die niet alleen een logo maakt, maar ook je huisstijl kan verzorgen. Je zult toch (in de toekomst) ook briefpapier en visitekaartjes e.d. moeten hebben... De investering lijkt hoger maar is (na goed geleverd werk) zeker de moeite waard.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al gekozen voor een profesional die zowel het design als het programmeer werk zal verzorgen. Ik heb al enkele positieve gesprekken gehad. Deze heeft al 10tallen websites/webshops ontworpen (die er overigens ook goed uitzien), daarom heb ik er ook zeker vertrouwen in. En inderdaad met het oog op de toekomst lijkt het me gewoon gemakkelijk als hij dat ook verzorgt omdat ik het idee heb dat hij me goed begrijpt.

 

Het communiceert namelijk ook gemakkelijk aangezien ik een uitgewerkt plan heb van momenteel 28 pagina's. Daarmee wil ik zeggen dat (bijna) elk punt tot in detail op papier heb gezet en het dus goed doordacht heb. Dit alles zal naar mijn inzien voor een gemakkelijke persoonlijke samenwerking zorgen (wat met een contest waarschijnlijk wat minder makkelijk zal verlopen). Het visueel plaatje is grotendeels aan hem en ik zorg uiteraard voor de invulling ervan. Daarom heb ik er alle vertrouwen in dat dit goed zal verlopen.

 

In mijn geval zal met iemand persoonlijk samenwerken een optimaal resultaat opleveren verwacht ik.

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie
  • 0

Zodra het af is zal ik een link op deze site zetten voor feedback. Ik hoop het in september wel gerealiseerd te hebben. Al is dit wel mijn laatste dag vakantie, dus mijn vrije tijd zal er wat minder op worden. Maar al bij al merk ik dat ik met de week enthousiast wordt, dus is positief :)

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.