Jump to content

rcdjong

Senior
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

  • You are:
    anders
  • Country
    Nederland
  • First name
    Remco
  • Last name
    de Jong
  • Company or organization name
    Ophirah
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.twinkle.nl
    www.

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    Designers, SEO specialisten, usability experts, communicatie onderzoekers, tekstschrijvers. Kortom iedereen met een duidelijke expertise op het gebied van website ontwikkeling en internet marketing.
  1. @LiGuido Dat advies neem ik van je over en sluit aan bij wat de anderen ook al aangeven. De bezoeker moet nog veel meer worden geinformeerd, voordat ze aan kopen toekomt. En ook bedankt voor je compliment!
  2. @robberttk Goede punten dank je wel. Je vergeet idd snel dat een niet ingewijde een andere instappunt nodig heeft om het product te begrijpen. @RiVe Ook valide punten en net als de opmerking van robberttk, wijs je op het feit dat de meeste mensen, onvoldoende kennis hebben over de technologie en ook het jargon. Ik denk dat de webshop nu is afgestemt op de early adaptors (met kennis) en niet op de mainstream consument. Die laatste groep is toch wel de groep die ik wil bereiken en als klant wil.
  3. Hallo John, Bedankt voor je reactie. Dat is waardevolle input! De bezoekers haken op dit moment al af voor de winkelwagen. M.a.w. er zijn zo goed als geen klanten die een product in de winkelwagen plaatsen...
  4. Omschrijving van je concept: Ik verkoop VR brillen, controllers en wat 360 graden cameras via Unbound Virtual Reality Qua prijssegment positioneer ik mij ergens tussen Coolblue en de prijsstunters en qua assortiment heb ik wat Europese merken afgewisseld met Asiatische import. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik heb een aantal goede fabrikanten gevonden en een website gebouwd met een kwalitatieve uitstraling. Op dit moment worden bezoekers aangetrokken uit Google Shopping, Facebook campagnes en Marktplaats advertenties. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Er zijn natuurlijk meerdere webshops die VR spullen verkopen, zowel de grote shops als Coolblue en bol.com maar ook wat kleine independents. De kleine independents hebben een focus op VR electronica, maar hebben niet de uitstraling van een Coolblue. Ik probeer dat gat in te vullen: VR specialisme/focus en een website die qua uitstraling niet veel mag onderdoen aan die van de grote partijen. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Wat mijn website laat onderscheiden van de rest is natuurlijk de focus op uitsluitend VR electronica, de kwalitatieve uitstraling en de toevoeging van een "VR brillen vinder" op de voorpagina, waarmee je de voor jouw smartphone geschikte vr brillen kunt vinden. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik heb nu een paar honderd bezoekers ontvangen, maar nog geen enkele bestelling ;-/ Ik vraag me dus af, wat ik over het hoofd zie, want ik reken toch op een 2-3% conversie op mijn bezoekers. Mist mijn shop iets waardoor mensen niet willen, durven of kunnen bestellen
  5. Als je concurrerende prijzen hebt zou ik ze gewoon vermelden, zit je gemiddeld wat hoger in de markt neig ik er meer na om ze te verbergen. In beide gevallen zou ik altijd op een B2B webshop oproepen om een offerte op te vragen, daarmee geef je aan in gesprek te willen komen met de bezoeker van je site, dat er misschien wel te praten is over de prijs en geeft je de gelegenheid om de bezoeker zijn specifieke wensen mbt je product te ventileren. Dat aanvragen van een offerte moet verder gewoon super gebruiksvriendelijk gaan.
  6. Is er een admin die de titel kan aanpassen? Ik kan dat zelf niet meer. Nieuwe titel mag worden: Advies over boekhouders met SAAS product ervaring
  7. Heb ik overwogen, maar dan tref ik alleen de boekhouders en ik hoop juist op soortgelijke bedrijven als ons met goede ervaringen met boekhouders...
  8. Beste forum leden, Ik ben op zoek naar een nieuwe boekhouder/bedrijfsadviseur en ik hoop dat de leden van HL mijn in de juiste richting kunnen wijzen. Ons bedrijf (een v.o.f) verkoopt inmiddels 2 jaar wereldwijd een softwarepakket voor webwinkels. We hebben voor de komende jaren wat plannen gemaakt waarbij we onze huidige boekhouder w.s. gaan ontgroeien. De plannen met impact op de administratie zijn: 1. We gaan een systeem voor maandelijkse betalingen doorvoeren ipv een once-off payment 2. We willen extra kapitaal aantrekken van een investeerder 3. We gaan een buitenlandse dependance opzetten Daarom zijn we op zoek naar een nieuwe boekhouder die ervaring heeft en dus ook kan adviseren in de bovenstaande plannen. Ik ben vast niet helemaal volledig in mijn vraagstelling, dus ik hoor het graag als er aanvullende vragen zijn. Groet, Remco
  9. Misschien een beetje kort door de bocht, als je meer toelichting of onderbouwing wilt dan, hoor ik het wel. SEO is dood! Google heeft inmiddels al zoveel algoritme wijzigingen doorgevoerd, die er op gericht zijn (over) zoekmachine optimalisatie te bestraffen. Dat je gerust kunt stellen dat de Google bot nu "Near Human" is. M.a.w. als je site niet is geoptimaliseerd voor mensen en menselijk gedrag, dan sla je de plank mis. Alle oude SEO trucjes ten spijt. Bekijk hier algoritme wijzigingen van Google: http://www.seomoz.org/google-algorithm-change Je kunt nu dus eigenlijk beter praten over Human Interest Optimalisation (HIO :-), wat neer komt op interessante content op een gebruiksvriendelijke manier weergeven en blijven optimaliseren op basis van je Analytics gegevens, de rest komt dan vanzelf. Dan over SEA. SEA is springlevend en volgens een recent onderzoek blijkt zelf dat het wantrouwen t.a.v. van SERP sponsored results en andere advertentie middelen steeds minder wantrouwen bij de internetter opwekt. Misschien herinner je nog wel hoe je een tijd geleden express niet op die advertenties drukte, omdat het idee had dat die bedrijven alleen maar aan je wilde verdienen. Nu denken de meeste mensen dat een advertentie wel naar een relevante website moet leiden aangezien iemand bereid is er voor te betalen. (Ik kom trouwens nog steeds via Adwords advertenties op verschrikkelijke landingspages terecht, maar dat terzijde) Een interessante discussie hierover: http://www.seomoz.org/q/is-ppc-becoming-more-influential-than-organic-search-with-consumers. En een andere reden waarom PPC advertentie meer succesvol zijn dan SEO: http://www.seobook.com/paid-inclusion #sneakygoogle SEA heeft een wat andere uitdaging. SEA is bij uitstek een marketing en reclame discipline en veel te lang is dit vakgebied waargenomen door webdesigners of webbureaus die hier met een veel te technisch blik naar hebben gekeken. Ik durf zelfs te stellen dat het er 9 op de 10 keer gewoon een beetje bij is gedaan, omdat het toch mooie extra handel is met vaak maandelijks terugkerende opbrengsten. (zeg daar maar eens nee tegen, als je net een webproject heb afgerond wat volledig over budget is gegaan) Bureaus die zich volledig hebben gespecialiseerd in Adwords of Affiliate marketing hebben vaak wel echte marketeers en reclame mensen in dienst. Trek daar liever maar eens aan de bel. Disclaimer: Ik ben geen Adwords of SEA aanbieder. Ik ben e-commerce projectmanager en heb met diverse bureaus en freelancers samengewerkt om succesvolle SEO en SEA projecten op te leveren. Hierboven staan min of meer mijn "lessons learnt" van de afgelopen jaren.
  10. Volgens de keywordtool van Google wordt er maandelijks minder dan 10 keer gezocht op de frase "stem niet" Je zou meer indruk op ons maken als je gevonden wordt op bijvoorbeeld de frase "stem advies" of "stem wijzer". Dat lijkt me ook logischer gezien de content van je website. Je geeft een advies over het wel of niet stemmen, dan moet je dus in beeld komen bij mensen die een stem advies willen.
  11. Overigens wel van belang voor je vindbaarheid als je een .com .net of ander niet land gerelateerde extensie kiest, is de lokatie van je server. Bij niet land gerelateerd domeinextensies is de serverlocatie wel van belang voor je vindbaarheid. M.a.w. als je met een .com gevonden wil worden in Nederland, is het beter om je server in Nederland te hosten. Bij een .nl domein is dat veel minder (of niet aantoonbaar) van belang. Je zou dus kunnen stellen dat zoekmachines steeds proberen te bepalen voor welke land de zoek resultaten meer relevant zijn. Voor een deel gebeurt dat dus al door de content (lees: taal). Een andere factor is de domein extensie: .nl .be bijvoorbeeld. Maar als de extensie algemeen is zoals .com .net .org - kijken zoekmachines ook naar het ip adres van de server. Kijk ook op: http://blog.creative-seo.co.uk/search_engine_optimisation/matt-cutts-confirms-that-server-geographic-location-affects-seo.php
  12. Hallo Nathan, Hoe goed voel je je begrepen door het bedrijf wat de offerte heeft uitgebracht? Een goede offerte is vaak het gevolg van een goede Request for Proposal (RPF) Als die RPF goed is opgesteld, kun je eenvoudig andere aanbieders laten offreren en kun je beter appels met appels vergelijken. Dat lijkt me eigenlijk wel een verplicht onderdeel als je op het punt staat 40k uit te geven aan een bedrijfskritiek marketing/verkoop middel. Tenslotte is ook het onderbuik gevoel een factor waar je rekening mee kunt houden.
  13. Ik zou allereerst kijken naar je doelstellingen. Als je straks bijvoorbeeld een Adwords budget wilt inzetten van €20k per jaar, zou ik absoluut flink investeren in de UX en conversie workflows van een site (ander krijg je een te lage ROI op je bezoekers aantallen) Als er veel concurrenten zijn in je marktsegment en je kan je niet overduidelijk positioneren, dan moet je stevig inzetten op branding en communicatie. Dan komt er op eens veel vooronderzoek en voorbereiding bij een website kijken. En zo zijn er nog vele vragen die je zult moeten beantwoorden, voordat een webbouwer (met een beetje interesse in vakgebied en conversie van je shop) een zinnige prijs kan afgeven. Ik vraag mijn opdrachtgevers altijd tegen wie ze het op moeten nemen met hun webshop/website. Da's al een mooi startpunt om het pakket van eisen helder te krijgen. Je betreed toch geen slagveld met een houten stok als je tegenstanders rondlopen met automatische geweren? ** ik besef me dat sommige lezers mooie verhalen hebben over stokjes websites, waarmee ze de oorlog hebben gewonnen ;D Misschien kun je het succesvolle ingredient dan eens met ons delen. ;)
  14. Ik vind dit wel een leuk ding: http://www.shophouse.nl/winkelinrichting/balie-set-luxe.html Heb vroeger bij dit bedrijf gewerkt, maar heb daar nu geen belangen meer :P
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept