• 0

persoonlijke antwoorden voor importeren uit china

Goeie avond allemaal,

 

ik heb al het een en het ander gevonden op het internet maar ik kwam er niet duidelijk.

Mijn plan was om via dhgate.com 11 stuks led lampen te importen, nou is het niet zo moeilijk om die producten thuis te krijgen en weer door te verkopen. misschien kan iemand stap voor stap uitleggen hoe ik deze producten hier goed op papier binnen krijg?

 

Ik bestel 11 stuks led lampen a 100 dollar per stuk inclusief verzenkosten en betaal dit via paypal, verkoper verstuurt pakketje moet hij hier belanrijke dingen bij vermelden? zijn er documenten die ik moet hebben?

Hoeveel zullen de invoerrechten ongeveer zijn? het gaat dus om 860 euro inclusief verzenkosten

Moet hier ook nog btw over betaald worden?

 

Alvast bedankt

Groetjes Fabian

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
nou is het niet zo moeilijk om die producten thuis te krijgen en weer door te verkopen

ah, dus je had al op internet gevonden dat je als importeur van goederen van buiten de EU wel verantwoordelijk bent voor het productaansprakelijkheidsrisico, deugdelijke werking, CE markering, WEEE registratie, garantie etc. En dat de keuringsdienst van Waren bij controle hoge boetes uitdeelt aan aanbieders van ondeugdelijke elektronica.

 

Omdat we op HL regelmatig dit soort importvragen krijgen ben ik toch wel benieuwd hoe je dit allemaal ondervangen hebt. Welke informatie over de kwaliteit van de fabrikant c.q. goederen heb je, en hoe heb je de garantie- en productaansprakelijkheidskwestie opgelost?

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben deze week controleurs over de vloer gehad die CE markeringen en dergelijke controleren.

Ze hadden enkele producten van onze site afgedrukt en ze vroegen om ze te mogen zien.

 

Er waren verschillende problemen maar allemaal makkelijk op te lossen.

Het ging over CE en andere technische markeringen.

 

Een van de opmerkingen die we kregen is de volgende:

 

We moeten op elk product dat we zelf importeren en verkopen onze bedrijfsgegevens (naam + adres) plaatsen.

 

Dit is een hoop werk en niet al onze klanten zullen dit appreciëren.

 

Weet iemand meer over deze verplichting?

 

Andere opmerking ging over gebruikershandleidingen.

Maar dat gedeelte heb ik niet goed begrepen.

 

Ben je verplicht om een gebruikershandleiding te geven in bvb het nederlands of in de taal van het land waar je de spullen aanbiedt?

 

Waar moet overal een gebruikershandleiding bij?

De controleur beweerde dat zelfs bij elk led lampje dat we verkopen ook een gebruikershandleiding moest zitten!

 

Weet iemand hier wat meer over of een URL bvb?

 

Groetjes

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.