• 0

verkeerde volgorde stappenplan starter?

Hallo, heel graag zou ik wat reakties willen hebben maar vooral adviezen wat ik moet doen.

ik heb vier weken geleden een heel goed onderbouwd businessplan ingediend bij zowel de RABO als de ABN Amro bank. Maar omdat ik eerst volgens het stappenplan (startbedrijf.nl) een locatie gezocht en gevonden heb dacht ik nog wel de tijd te hebben voor de financiering. Maar niets is minder waar: De makelaar wil eind deze week een toezegging hebben en donderdag heb ik pas het gesprek met de bank! Wat nu? Een paar weken geleden heb ik tegen de makelaar gezegd dat de financiering geen probleem zou zijn want ik dacht (tja, beginneling he?) dan heb ik al een antwoord van de bank. Inmiddels heb ik beide banken een mail gestuurd (naar de desbetreffende accountmanager) met het hele verhaal! Wat kan ik nog meer doen? :-[

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ben even op zoek geweest bij startbedrijf.nl

Nergens staat vermeldt voorzover ik heb kunnen vinden, dat je voordat je deals sluit, de financiering rond moet hebben. Niet alleen de financiering moet mondeling toegezegd zijn, maar ook moet het nog niet ondertekende kontrakt in huis zijn.

Pas daarna moet je deals gaan sluiten. Huur, aankoop, voorraad etc.

Dit lijkt heel vanzelfsprekend, maar uit het topic blijkt dat niet iedereen dit zo ervaart.

 

Het lijkt me wijs om de makelaar te melden dat je je vergist hebt, en dat je de definitieve beslissing af laat hangen van de financiering. Doe dit vooral (ook) schriftelijk. Geef hem aan dat je wel degelijk verder wil gaan, maar leg het wel goed uit dat dit afhankelijk is van financiering. Hij heeft er geen belang bij om de boel te laten cancellen, maar hij kan formeel wel nakoming eisen van de afspraken.

 

succes ermee.

 

Link naar reactie
  • 0
Neem een zorgvuldig geformuleerd financieringsbeding op in de overeenkomst.

 

wat bedoel je daarmee?

 

Een financieringsvoorbehoud is een ontbindende voorwaarde in een overeenkomst....of kan een ontbindende voowaarde zijn, als je hem laat opnemen in de overeenkomst.

 

Met (een goed geformuleerd) financieringsvoorbehoud heb je de mogelijkheid om de koop ongedaan te maken als je van de bank geen financiering krijgt. Afhankelijk van de formulering zijn hieraan wel voorwaarden verbonden, het is niet zo dat als je bij één geldverstrekker de financiering niet rond zou krijgen, dat je dan onder de overeenkomst uit kunt komen. Google maar eens op financieringsvoorbehoud.

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.