Ga naar inhoud

Personalisatie nieuwsbrief

Geplaatst:

Nieuwsbrief111

Heeft iemand misschien een idee hoe ik het kan aanpakken om een nieuwsbrief te personaliseren? Dus bijvoorbeeld op behoefte, segmentatie op leeftijd en woonplaats en aan de hand van klikgedrag? Het gaat om een nieuwsbrief die naar duizenden mensen wordt verzonden.

Featured Replies

Geplaatst:

mycol

Je kan beginnen met de naam te gebruiken in de aanhef van de nieuwsbrief. Dus de naam van de persoon waar je deze naar toe stuurt. Ook kan je allerlei truckjes uithalen waar bijv. de woonplaats of leeftijd van de persoon in terug komt. Dat zijn allemaal zaken om de lezer te intresseren zodat deze blijft hangen en de nieuwsbrief doorleest tot aan het eind.

MyCol.nl - Verzamel & Deel
Geplaatst:

TwaBla

 

Personaliseren en segmenteren zijn verwant, maar niet hetzelfde. Je kan segmenteren op woonplaats of personaliseren. Mijn indruk is dat al te veel personalisering averechts werkt. Het voelt kunstmatig aan; plastic.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 1 month later...
Geplaatst:

Gerard Knevel

 

Mijn indruk is dat al te veel personalisering averechts werkt.

 

Hier ben ik het mee eens. Voorlopig doe je er het beste aan niet al te veel te personaliseren. Echter dingen als e-mails sturen en dan beginnen met de achternaam van diegenen wordt wel vaak gewaardeerd.

Geplaatst:

Micha van Veen

Kijk naar het doel en de doelgroep.

 

Stuur je een algemene nieuwsbrief over de stofzuigerbranche dan heeft het weinig zin om heel diep te gaan met personaliseren als je alleen de nieuwe types onder de aandacht wil brengen. Achternaam is dan al heel leuk.

 

Stuur jij de mensen die huisdieren hebben, een dyson allergie stofzuiger hebben gekocht bij jouw of in de buurt van een bepaalde vestiging een nieuwsbrief over de handige nieuwe handstofzuiger van dyson. Dan zou het wel een toegevoegde waarde kunnen hebben. Alleen moet je het wel goed doen. Namen van huisdieren, type huisdieren, woonsituatie. Voorkom het gevoel van in de maling genomen worden.

 

Ik heb laatst (paar maanden geleden) een erg leuke gepersonaliseerde folder gekregen van een drukkerij welke hun digitale park wilden promoten. Ik moest toch even kijken hoe ze het hadden gedaan. Naam op de juiste plek, een kleine verwijzing naar mijn bedrijfsvorm, locatie waar ik zit met een leuke foto uit de regio. Gewoon heel erg leuk. Van a-z gelezen. Ze zijn helaas nu failliet, maar je begrijpt wat ik bedoel.

 

Micha

 

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.