• 0

Mijn innovatieve ideeën

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en wil graag jullie adviezen/tips vragen omtrent het innoveren. Ik ben een student van 22 jaar en studeer IBL. Ik ben heel erg geïnteresseerd in het innoveren en het bedenken van oplossingen voor praktische probleemsituaties. Het dilemma is nu eigenlijk dat ik zoveel ideeën heb in zoveel verschillende branches dat ik niet zo goed weet waar te beginnen. Ik wil eigenlijk al die ideeën proberen uit te voeren, al is het maar alleen tot de fase waarin je een prototype gaat maken. Om een voorbeeld te noemen; ik heb bijv. (naar mijn mening) een heel goed idee om een nieuw kledingmerk op de markt te brengen. De eerste stap die ik me bedacht, na het logo etc. te hebben ontworpen was; ik wil een prototype broek/jeans maken. Hoe begin ik hiermee en waar kan ik hiervoor terecht? Dit is slechts één van de vele ideeën, dit topic open ik dus om een beetje wegwijs te worden gemaakt. Ik heb al wat boeken gelezen, op internet ben ik ook heel actief maar het is altijd fijn om van ervaringsdeskundigen wat belangrijke tips/kritiek te krijgen alsook belangrijke contacten.

 

Excuses voor de lange post en eventuele offtopic berichten. Ik zal later stuk voor stuk mijn soorten "innovaties" plaatsen in ditzelfde topic.

 

Alvast bedankt!

Escape to paradise

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

maar ik weet niet of je met alleen een naaimachine een goede en kwalitatie prototype kunt maken.

 

Het is een simpele vergelijking: kwaliteit design * kwaliteit materialen * kwaliteit naaister = kwaliteit product.

 

De laatste 2 factoren zijn redelijk makkelijk te controleren, dus je zou je op het eerste moeten richten.

 

Beste manier om de kwaliteit van die eerste factor te verhogen is naar een school te gaan waar ze je leren hoe kleren te ontwerpen ...

 

Heb je eenmaal een kledinglijn ontworpen, kun je over de vermarkting na gaan denken.

Link naar reactie
  • 0

maar ik weet niet of je met alleen een naaimachine een goede en kwalitatie prototype kunt maken.

 

Het is een simpele vergelijking: kwaliteit design * kwaliteit materialen * kwaliteit naaister = kwaliteit product.

 

De laatste 2 factoren zijn redelijk makkelijk te controleren, dus je zou je op het eerste moeten richten.

 

Beste manier om de kwaliteit van die eerste factor te verhogen is naar een school te gaan waar ze je leren hoe kleren te ontwerpen ...

 

Heb je eenmaal een kledinglijn ontworpen, kun je over de vermarkting na gaan denken.

 

Ik zie mezelf niet echt een studie volgen alleen om dit product te ontwerpen. Ik wil het zo simpel mogelijk houden; ik maak het ontwerp, ik zoek een goede naaister die het in elkaar kan zetten en daarna de prototype aanbieden bij winkels. Misschien denk ik veels te simpel.

Escape to paradise

Link naar reactie
  • 0

Je had het in je eerste post over een kledingmerk, dat suggereert dat je een aantal kleren wilt ontwerpen. Daarvoor moet je dus iets van het ontwerpen van kleren weten.

 

Als je maar 1 kledingstuk wilt maken en vermarkten, kun je het ontwerp tekenen en laten maken. Dat is simpel genoeg.

 

Omdat je nog geen ervaring hebt met het ontwerpen van kleren wil je vast feedback (voor / na je het kledingstuk gemaakt hebt). Die kun je krijgen door mensen te vragen het eens te proberen, en eens een leraar/kleidingdesigner te vragen.

Link naar reactie
  • 0

Je had het in je eerste post over een kledingmerk, dat suggereert dat je een aantal kleren wilt ontwerpen. Daarvoor moet je dus iets van het ontwerpen van kleren weten.

 

Als je maar 1 kledingstuk wilt maken en vermarkten, kun je het ontwerp tekenen en laten maken. Dat is simpel genoeg.

 

Omdat je nog geen ervaring hebt met het ontwerpen van kleren wil je vast feedback (voor / na je het kledingstuk gemaakt hebt). Die kun je krijgen door mensen te vragen het eens te proberen, en eens een leraar/kleidingdesigner te vragen.

 

Bedankt voor je advies, hier kan ik wat mee. Het idee is idd. een merk lanceren, maar ik wil beginnen met één kledingstuk in een bepaalde styl. Als de styl goed is en het bevalt de eventuele klanten/afnemers dan kan ik ermee verder gaan.

Escape to paradise

Link naar reactie
  • 0

Het dilemma is nu eigenlijk dat ik zoveel ideeën heb in zoveel verschillende branches dat ik niet zo goed weet waar te beginnen. Ik wil eigenlijk al die ideeën proberen uit te voeren, al is het maar alleen tot de fase waarin je een prototype gaat maken.

 

Dat gaat niet werken. Je moet 1 of 2 idee-en kiezen waar je wel de rest van je leven aan zou willen werken.

 

Guy Kawasaki: Make Meaning in Your Company

 

 

Als je er tenminste succesvolle bedrijven uit wilt laten groeien. Zoniet, kun je hier eens kijken: http://en.wikipedia.org/wiki/New_product_development

Link naar reactie
  • 0

Ik zie mezelf niet echt een studie volgen alleen om dit product te ontwerpen. Ik wil het zo simpel mogelijk houden; ik maak het ontwerp, ik zoek een goede naaister die het in elkaar kan zetten en daarna de prototype aanbieden bij winkels. Misschien denk ik veels te simpel.

 

Hang een briefje op bij de plaatselijke supermarkt dat je op zoek bent naar iemand die handig is met een naaimachine en voor jou een ontwerp in elkaar kan zetten.

De 'techneuten' onder de kledingmakers zijn de coupeuses, zij weten precies hoe een patroon eruit moet zien en kunnen dit ook tekenen. Dus misschien handig om dat erbij te zetten als je aan briefje ophangt op het prikbord van de supermarkt bij jou in de buurt,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.